تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

سه ابزار در ویندوز که از آنها بی‌خبرید +آموزش تصویری

  • کد خبر : 47122
  • 23 تیر 1393 - 9:21
سه ابزار در ویندوز که از آنها بی‌خبرید +آموزش تصویری

با وجود آنکه ‌بیش از یک سال است که از حضور ویندوز ۸ در بازار می‌گذرد، ‌هنوز بسیاری از کاربران از نسخه پیشین ویندوز (ویندوز ۷ ) استفاده می‌کنند و بسیاری نیز از ویندوز XP به ویندوز ۸ روی آورده‌اند. این در حالی است که هنوز ابزار‌ها و ترفند‌هایی در ویندوز وجود دارد که بسیاری از کاربران به رغم این همه جابجایی از آن بی‌خبرند.


به گزارش کمال مهر، با وجود آنکه ‌بیش از یک سال است که از حضور ویندوز ۸ در بازار می‌گذرد، ‌هنوز بسیاری از کاربران از نسخه پیشین ویندوز (ویندوز ۷ ) استفاده می‌کنند و بسیاری نیز از ویندوز XP به ویندوز ۸ روی آورده‌اند. این در حالی است که هنوز ابزار‌ها و ترفند‌هایی در ویندوز وجود دارد که بسیاری از کاربران به رغم این همه جابجایی از آن بی‌خبرند.

صحبت کردن از ابزارهای مخفی در ویندوز همیشه ‌جالب توجه بوده است. کلیدهای میانبر خاص و ویژه، ترفندهای مخفی و حرفه‌ای، ابزارهایی که کمتر کسی آنها را می‌شناسد و مانند آن همیشه برای کاربران این سیستم عامل جالب توجه و دوست‌داشتنی بوده است.
در این جا ما تلاش می‌کنیم شما را با سه نمونه از ابزارهایی آشنا سازیم که مایکروسافت در دو یا سه سال گذشته به ویندوز افزوده و بسیاری از کاربران از وجود آنها بی‌خبرند.

فایل‌های پاک شده خود را با cipher غیر‌قابل بازیابی کنید

 
 
به گزارش تابناک، همواره به شما توصیه می‌کنیم، ‌فایل‌ها و داده‌های حساس خود را به گونه‌ای پاک‌ کنید که قابل بازیابی نباشند. برای این موضوع چه در رایانه‌های شخصی و چه در گوشی‌های هوشمند نیز ابزارهایی ‌معرفی نموده‌ایم.
اما جالب اینکه ویندوز در دل خود ابزاری ‌دارد که به سادگی با رونویسی کردن فضای خالی حافظه، فایل‌ها و داده‌های سیستم شما را غیر قابل بازیابی می‌کند.
برای استفاده از این ابزار cmd را اجرا ‌و در آن دستور cipher /w: C را وارد کنید. در این صورت درایو C شما ‌‌کامل پاکسازی خواهد شد. برای هریک از درایو‌ها کافی است که عبارت درایو مورد نظر را در این دستور با حرف C جایگزین کنید (برای نمونه: cipher /w:D).

این پروسه البته کمی زمان بر است، اما زمانی که تکمیل شود، حتی حرفه ای های FBI هم نخواهند توانست از حافظه سیستم شما اطلاعات قابل استفاده ای بازیابی کنند!

فراتر از سیستم خود جستجو کنید!
 
ویندوز ابزاری ذاتی برای جستجوی فایل ها و داده ها در سیستم شما را دارد. اما آیا میدانستید که با کاربست کمی ترفند، میتوانید حتی جستجوی خود را در ورای اینترنت نیز صورت دهید؟ این کار با استفاده از Search Connector ها ممکن است:
برای این کار کافی است که شما اقدام به دانلود و نصب Search Connector های که سازگار با استانداردهای OpenSearch هستند کنید. این ها با عنوان Federate Search نیز شناخته میشوند. ما در پایان این مطلب دو نمونه از این Connector ها را که مربوط به جستجوی Yahoo و Bing است را برای دانلود قرار داده ایم و شما نیز خود میتوانید در گوگل به دنبال سایر Connector ها بگردید.
این Connector ها فایلهایی با پسوند OSDX هستند که زمانی که آنها را اجرا کنید پیامی ظاهر میشود که از شما درخواست مجوز برای نصب Connector را میکند:
بعد از آنکه آنها را نصب کردید، Explorer ویندوز را باز کنید و خواهید دید که در پنل سمت چپ و در نمای درختی که درایو ها نمایش داده میشود، این Connector ها دیده میشوند. با انتخاب این Connector ها و جستجو در Explorer مستقیما جستجوی شما به وب منتقل میشود:

بسیاری از کاربران اخیرا جادوی Search Connector ها را دریافته اند ولی بیش از ۹۰ درصد کاربران هنوز هیچ اطلاعی از این موضوع و ابزار ندارند.

اینها سه ابزاری بودند که ما در اینجا با این ایده آنها را مطرح کردیم که شاید شما تا کنون نامی از آنها نشنیده باشید و امیدواریم که این ابزارها از این پس به کمک شما بیایند. اما آیا شما نیز ترفند و ابزاری ناشناخته در ویندوز را میشناسید و به کار میبرید؟ حتما آن را با ما و سایر کاربران در بخش نظرات همین گزارش در میان بگذارید.

بسیاری از کاربران اخیرا جادوی Search Connector ها را دریافته اند ولی بیش از ۹۰ درصد کاربران هنوز هیچ اطلاعی از این موضوع و ابزار ندارند.
آمار ثبات و بی‌ثباتی سیستم خود را بگیرید!
بگذارید با یک ابزار کاربردی آغاز کنیم. آیا احساس می‌کنید ‌سیستم شما چند مدتی است، بی‌ثبات عمل می‌کند و به مشکل خورده است؟ این موضوع می‌تواند از نشانه‌های وجود یک بد‌افزار خطرناک در دل سیستم شما باشد. برای فهمیدن این موضوع، می‌توانید از ابزار Reliability History استفاده کنید.
تنها کافی است، ‌عبارت View reliability History را در منو‌‌ Start یا Start Screen خود جستجو و آن را اجرا کنید. با این کار، پنجره‌ای نمایش داده می‌شود که گزارشی از کارکرد سیستم شما در چند هفته اخیر به همراه مشکلات و مسائل احتمالی که برای آن پدید آمده، می‌دهد.

بگذارید با یک ابزار کاربردی آغاز کنیم. آیا احساس می‌کنید ‌سیستم شما چند مدتی است، بی‌ثبات عمل می‌کند و به مشکل خورده است؟ این موضوع می‌تواند از نشانه‌های وجود یک بد‌افزار خطرناک در دل سیستم شما باشد. برای فهمیدن این موضوع، می‌توانید از ابزار Reliability History استفاده کنید.

ب
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=47122

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x