تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

  تعریف رهبری از شعر دختر افغان/ شعری که آقا بسیار تشویق کرد

  • کد خبر : 47172
  • 23 تیر 1393 - 10:02
  تعریف رهبری از شعر دختر افغان/ شعری که آقا بسیار تشویق کرد

قزوه گفت: رهبری شعر زکریا اخلاقی را ستایش کرد و گفت ایشان بسیار پُر مغز شعر می‌سرایند. اخلاقی یک شخصیت بی‌تکلف است و دنبال هیاهو نیست و خارج از تمام جنجال‌ها و هیاهوها شعر می‌سراید.

کمال مهر:علیرضا قزوه مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، گفت: رهبری در جلسه دیشب به انعکاس اتفاقات روز در شعر اشاره کرد. شعر احمد بابایی که مرتبط با اتفاقات شام بود، بسیار مورد تشویق آقا قرار گرفت و به این موضوعات و مضامین اینچنینی بسیار تاکید نمودند. اشعاری در مورد فلسطین و غزه قرائت شد و این نشان از فعال بودن شعرای ما در این حوزه است.

*رهبری شعر و شخصیت اخلاقی را ستود

قزوه به حاشیه‌های این جلسه اشاره کرد و گفت: نکته‌ای که شاید کسی متوجه نشد و آقا به آرامی به من فرمودند در رابطه با شعر زکریا اخلاقی بود. رهبری شعر اخلاقی را ستایش کرد و گفت ایشان بسیار پُر مغز شعر می‌سرایند. اخلاقی یک شخصیت بی‌تکلف است و دنبال هیاهو نیست و خارج از تمام جنجال‌ها و هیاهوها شعر می‌سراید. آقا از شخصیت وی تعریف و تمجید نمود.

*رهبری از شعر دخترخانم افغان تعریف کرد

وی افزود: رهبری بعد از شعرخوانی مهاجر افغان خانم تکتم حسینی، از شعر وی نیز تعریف کرد و به تصویرسازی قدرتمند شعر وی اشاره نمود. رهبری از شعر دختر خانم افغان تعریف کرد.

*رهبری به ما امید دارند

قزوه در پایان گفت: رهبری بر فضای کلی کشور اشراف دارند و این مباحث مرتبط با امید، همیشه در کلام ایشان به چشم می‌آید. رهبری به ما امید دارند. آقا عرصه شعر کشور را می‌شناسند و این روحیه امید باید در میان هنرمندان وجود داشته باشد تا بتوانند این روحیه را در جامعه بدمند. رهبری به اهمیت خلوت شعرا نیز اشاره کردند و فرمودند شاعر باید از هیاهو دوری گزیند. شعری که می‌سراید نتیجه خلوت و مطالعه ایشان باشد.

انتهای پیام/و


۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=47172

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x