تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

بحث‌های بسیار خوبی داشتیم/ احتمال ادامه حضور کری در وین/ هفته کاری بسیار سنگینی پیش رو داریم

  • کد خبر : 47135
  • 23 تیر 1393 - 9:23
بحث‌های بسیار خوبی داشتیم/ احتمال ادامه حضور کری در وین/ هفته کاری بسیار سنگینی پیش رو داریم

ظریف گفت: در همه ملاقات ها تلاش کردیم با استفاده از فرصت حضور وزرای خارجه در وین تلاش بکنیم روش های قابل توجه و روش های نوگرایانه ای را برای حل معضلات باقی مانده و برای رفع موانع پیدا کنیم.

به گزارش کمال مهر، ظریف صحبت های خود را با اشاره به دیدارهای امروز خود با وزرای خارجه سه کشور اروپایی و گفتگوهای دوجانبه با اعضای ۱+۵ آغاز کرد.

ظریف ضمن اشاره به گفتگوی طولانی خود با جان کری گفت: در همه ملاقات ها تلاش کردیم با استفاده از فرصت حضور وزرای خارجه در وین تلاش بکنیم روش های قابل توجه و روش های نوگرایانه ای را برای حل معضلات باقی مانده و برای رفع موانع پیدا کنیم.

وزیر امور خارجه کشور در ادامه گفت: هدف برنامه اقدام مشترک ژنو کاملا مشخص است؛ برنامه هسته ای ایران ادامه پیدا کند و نگرانی ها از هرگونه سوء استفاده از این برنامه رفع شود. 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: اینکه راجع به مواردی به صورت یکجانبه پیش بینی هایی شود یا حد و مرزهایی مشخص کنند کمکی  به مذاکرات نخواهد کرد. 

رئیس تیم مذاکره کننده کشورمان افزود: امروز تلاش کردیم راه های جدید را بررسی کنیم.

ظریف با ابراز امیدواری نسبت به مذاکرات گفت: هنوز به توافقی نرسیده‌ایم، اما بحث ها، بحث های خیلی خوبی بوده و احساس میکنم همه طرف ها با علاقه و تلاش برای یافتن راه حلی جلسه حاضر شدند.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: امیدوارم این جو با جدیت ادامه داشته باشد، حضور وزاری خارجه در وین قسمتی از کار هست ولی پایان کار نیست. 

ظریف با تاکید بر اینکه مذاکرات ادامه خواهد داشت گفت: ممکن است آقای کری فردا حضور داشته باشند و گفتگوها را با ایشان ادامه دهیم،  اما سایر هیئت‌ها در سطح مدیران سیاسی خواهند بود و بنده و خانم اشتون مذاکرات را ادامه خواهیم داد.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه به کار سنگین مذاکرات در روزهای آتی اشاره کرد و گفت: یک هفته کاری بسیار سنگین در مقابل روی ما قرار دارد، گر همه با تمام توان خود به جای تعیین خطوط قرمز، هم فکری کنند به نتیجه خواهیم رسید.

وی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در مورد ظرفیت غنی سازی ایران گفت: در مورد همه موضوعات در حال بحث بوده و در حال تلاش برای یافتن راهی هستیم.

انتهای پیام/
 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=47135

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x