تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

“جهاد دانشگاهی استان البرز” ناظر علمی طرح آمایش استان شد

  • کد خبر : 47085
  • 22 تیر 1393 - 17:49
“جهاد دانشگاهی استان البرز” ناظر علمی طرح آمایش استان شد

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز گفت: طرح آمایش استان البرز در حال اجرا است و جهاد دانشگاهی واحد البرز به عنوان ناظر علمی وظیفه نظارت برحسن اجرای آن را بر عهده دارد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی کمال مهر؛ روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، مهشید منزوی با اعلام این خبر گفت: آمایش سرزمین، تنظیم کنش متقابل بین عوامل انسانی و عوامل محیطی به منظور ایجاد سازمان سرزمینی مبتنی بر بهره‌گیری بهینه از استعدادهای انسانی و محیطی است.
وی افزود: آمایش سرزمین دلالت بر اقداماتی دارد که به طور گسترده توسط بخش عمومی به کار گرفته می‌شود تا در آینده توزیع فعالیت و سکونتگاه‌ها را در فضا تحت تاثیر قرار دهد.
منزوی خاطرنشان کرد: با اقداماتی که در اجرای طرح آمایش در البرز صورت می‌گیرد اهداف چشم‌انداز بلندمدت توسعه استان و مدیریت یکپارچه سرزمینی محقق می‌شود.
این مسئول با بیان اهداف اجرای طرح آمایش در استان البرز تصریح کرد: افزایش کارآیی و بازدهی اقتصادی، گسترش عدالت اجتماعی، رفع فقر و محرومیت و برقراری تعادل و توازن در برخورداری از سطح معقول توسعه و رفاه در نقاط و مناطق جغرافیایی، ایجاد نظام کاربری اراضی متناسب با اهداف توسعه متعادل و حفظ محیط زیست، ایجاد و تحکیم پیوندهای اقتصادی درون و برون منطقه‌ای و هماهنگ‌سازی تاثیرات فضایی – مکانی سیاست‌های بخشی و سیاست‌های توسعه مناطق و محورهای خاص از جمله اهداف اجرای این طرح است.
وی افزود: نظارت طرح آمایش که هم اکنون در حال اجرا است از سوی استانداری البرز به معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی استان واگذار شده است که بر اساس اصول و قواعد علمی، روش کار، صحت اطلاعات و داده‌های مورد استفاده در این طرح (مورد استفاده توسط مشاور) بررسی و تایید می‌شود.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=47085

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x