تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

مردم برزیل از جشن تا اعتراض پس از تحقیر برابر آلمان

  • کد خبر : 46454
  • 18 تیر 1393 - 9:55

خیابان‌های مانائوس، بلوهوریزونته و آلگره و سائوپائولو پس از تحقیر برزیل برابر آلمان ظرفی برای معجونی از خشم و شادی مردم معترض برزیل بود.

به گزارش گروه وبگردیکمال مهر پلیس امنیتی برزیل بیش از بازیکنان تیم ملی فوتبال این کشور شگفت زده شده بود، مردم بومی برزیل که خود را برزیلی نمی دانند و زبانشان را هم پرتغالی تلقی نمی کنند، از شکست و تحقیر تیم ملی برزیل خوشحال بودند و اعتراضات خود را با جشن و پایکوبی و به آتش کشیدن پرچم برزیل به نمایش گذاشتند.

مردم برزیل اما خشمگین و سرخورده از شکست تلخ تیم ملی کشورشان برابر آلمان به خیابانها ریختند و شرایط غم انگیز خود را به اعتراضات قدیمی همچون نداشتن بهداشت و آموزش و پرورش و امنیت و رفاه اجتماعی گره زدند.
حاصل این حق طلبی بی موقع مسلما درگیری شدید مردم با پلیسی بود که از قبل فکر همه چیز را کرده بود و آماده و مجهز مقابل مردم صف آرایی کرد. گزارشات از خیابانهای برزیل متناقض است اما به نظر می رسد حداقل ۱۰ نفر از مردم معترض بازداشت شده و ۴ نفر نیز در آلگره بر اثر خشونت شدید پلیس به شدت زخمی شده باشند.

آس اسپانیا نیز در گزاشی نوشت: نزدیک به ۲۰ هزار معترض برزیلی در مانائوس به ایستگاه پلیس در چند نقطه از این منطقه حمله و به اموال عمومی نیز آسیب جدی وارد کردند.
مردم معترض برزیل قصد دارند خود را به مراکز مخصوص فیفا برسانند و آنجا را به آتش بکشند، چرا که از ابتدا هم با ورود فیفا به خاک کشورشان موافق نبودند و گویا اکنون با شکست برزیل در نیمه نهایی دلیلی برای ادامه جام جهانی در کشورشان نمی بینند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=46454

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x