تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
1

تعداد همسران و فرزندان حضرت نوح (ع)

  • کد خبر : 46473
  • 18 تیر 1393 - 10:03
تعداد همسران و فرزندان حضرت نوح (ع)

به گزارش گروه وبگردیکمال مهرحضرت نوح علیه السلام یکی از پیامبران اولوالعزم می باشد که در امر تبلیغ سابقه ای بس طولانی با عمر طولانی داشته است. ایشان دارای کتاب آسمانی نیز بوده است، این کتاب اسم خاصی نداشته بلکه به اسم «کتاب نوح» معروف بوده است.   به فرموده علامه طباطبایی مقصود از «الکتاب» در […]


به گزارش گروه وبگردیکمال مهرحضرت نوح علیه السلام یکی از پیامبران اولوالعزم می باشد که در امر تبلیغ سابقه ای بس طولانی با عمر طولانی داشته است. ایشان دارای کتاب آسمانی نیز بوده است، این کتاب اسم خاصی نداشته بلکه به اسم «کتاب نوح» معروف بوده است.

 

به فرموده علامه طباطبایی مقصود از «الکتاب» در آیه ۲۱۳ سوره بقره : « کَانَ النَّاسُ أُمَّهً وَاحِدَهً فَبَعَثَ اللّهُ النَّبِیِّینَ مُبَشِّرِینَ وَمُنذِرِینَ وَأَنزَلَ مَعَهُمُ الْکِتَابَ بِالْحَقِّ لِیَحْکُمَ بَیْنَ النَّاسِ فِیمَا اخْتَلَفُواْ فِیهِ » کتاب حضرت نوح می باشد .

 

حضرت نوح علیه السلام از پیامبران بلند مرتبه خداوند است. نام حضرت ۴۳ مرتبه در قرآن تکرار شده است و سوره ای مستقل به نام ایشان وجود دارد. وی در سال رحلت حضرت آدم به دنیا آمده است. شغل ایشان نجاری بوده است. ایشان مردی بلند قامت و تنومند و گندم گون بوده اند. محل بعثت و تبلیغ ایشان شامات و فلسطین و عراق بوده است.

 

درباره عمر نوح(علیه السلام) اقوال مختلفى وجود دارد که براساس بعضى از آنها نوح ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ سال عمر کرده است.

 

تعداد همسران و فرزندان نوح (علیه السلام)

از برخى روایات استفاده مى شود که نوح دو همسر داشت به نام «عموره» و «رابعا» که «رابعا» و فرزندش «کنعان» به حضرت نوح ایمان نیاوردند و سوار بر کشتى نشدند و هلاک گشتند.

 

همسر دیگر او «عموره» با فرزندانش « سام » و « حام » و « یافث » به نوح ایمان داشتند و سوار بر کشتى شدند و نجات یافتند.

قبر ایشان در نجف اشرف مى باشد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=46473

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x