تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
1

پاسخ فلسطینی‌ها به تجاوزات اخیر صهیونیست‌ها / انتفاضه‌ای دیگر در راه است

  • کد خبر : 46201
  • 17 تیر 1393 - 8:03
پاسخ فلسطینی‌ها به تجاوزات اخیر صهیونیست‌ها / انتفاضه‌ای دیگر در راه است

این تنها فلسطینیان ساکن بیت المقدس نیستند که برای انتفاضه‌ای دیگر لحظه شماری می‌کنند بلکه از غزه نیز خبر می‌رسد جوانان این شهر شور و هیجانی کم نظیر را برای “انتفاضه رمضان” دارند. یک تحلیلگر فلسطینی، تحولات کنونی نوار غزه را انتفاضه برشمرد و گفت این انتفاضه نتیجه انباشته شدن جنایت‌ها از جمله قتل و توهین به فلسطینی‌ها در سال‌های طولانی است.

به گزارش‌خبرنگار سیاست خارجی کمال مهر، در هفته جاری باردیگر توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی فعال شد و سران کودک‌کش این رژیم دستور قتل عام فلسطینیان را صادر کردند.

بهانه جنگ افروزی اخیر رژیم آپارتاید صهیونیستی، ناپدید شدن سه شهرک نشین صهیونیسم است که جنازه آن‌ها دوشنبه هفته گذشته در حوالی منطقه الخلیل کشف شد.

مقامات صهیونیستی از همان ابتدای ماجرا، گروه  حماس را عامل ربایش سه شهرک نشین معرفی کردند و دستور اجرای عملیات تهاجم به مناطق فلسطین‌نشین و تخریب منازل ساکنان کرانه باختری را صادر کردند. در این حملات وحشیانه شماری از غیرنظامیان فلسطینی کشته و مجروح شدند.

همچنین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در  تجاوزهای  خود، با حمله به نوار غزه ۹ فلسطینی را به شهادت رساندند، همچنین یک موضع مقاومت در اردوگاه “البریج” در مرکز نوار غزه نیز توسط جنگنده های این رژیم بمباران شد که در این تجاوز وحشیانه چند فلسطینی مجروح شدند.

اما اتهام‌زنی مقامات تل آویو  به جنبش حماس در ماجرای ربایش سه شهرک نشین یهودی و به تبع آن تهاجم صهیونیست‌ها به مناطق فلسطین نشین در حالی است که دولت وحدت ملی فلسطین به نخست وزیری “رامی حمدالله” به تازگی و پس از مدت ها گفتگو میان نمایندگان فتح و حماس تشکیل شده است، دولتی که از همان آغاز نضج گیری با کارشکنی‌ها و دسیسه‌های تل آویو مواجه شد.

نتانیاهو نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی در نخستین واکنش به کشته شدن سه شهرک‌نشین در اظهاراتی خارج از عرف دیپلماتیک اعلام کرد،  “قاتلان این ۳ جوان، حیوان‌اند و حماس باید تقاص پس دهد”.

متهم کردن حماس به قتل سه شهرک نشین صهیونیستی در حالی است که مسئولان حماس از جمله “سامی ابوزهری” سخنگوی این جنبش هرگونه دخالت در ربایش و قتل این سه شهرک نشین را قویا تکذیب کردند و همچنین نتانیاهو را از هرگونه ماجراجویی و اعلان جنگ به غزه برحذر داشتند.

اما اجرای عملیات فشار به فلسطینیان در رابطه با ماجرای اخیر تنها محدود به ارتش رژیم صهیونیستی نماند و شهرک نشینان افراطی و نژادپرست صهیونیستی نیز دست به کار شدند و در اقدامی فجیع و جنایتکارانه، یک نوجوان ۱۶ ساله فلسطینی به نام “محمد ابوخضیر” را پس از ربودن زنده زنده سوزاندند تا خوی ددمنشانه خود را بیش از پیش به منصه ظهور بگذارند.

در روز جمعه گذشته تشییع پیکر شهید نوجوان “محمد ابوخضیر” با حضور  هزاران جوان فلسطینی در بیت‌المقدس برگزار شد، در این مراسم که با حمله پلیس رژیم صهیونیستی همراه بود، جوانان فلسطینی با شعارهای خود از آمادگی برای “انتفاضه رمضان” خبر دادند.

اما این تنها فلسطینیان ساکن بیت المقدس نیستند که برای انتفاضه‌ای دیگر لحظه شماری می‌کنند بلکه از غزه نیز خبر می‌رسد  جوانان این شهر شور و هیجانی کم نظیر را برای انتفاضه رمضان دارند.

یک تحلیلگر فلسطینی، تحولات کنونی نوار غزه را انتفاضه برشمرد و گفت این انتفاضه نتیجه انباشته شدن جنایت‌ها از جمله قتل و توهین به فلسطینی‌ها در سال‌های طولانی است.

به گزارش شبکه تلویزیونی الاقصی “فایز ابو شَمّاله”، تحلیلگر سیاسی فلسطینی درباره تحولات اخیر نوار غزه گفت:”هر کسی که گمان می‌کند بدون دادن شهید می‌تواند وطن آزاد و دارای حاکمیت کامل به دست بیاورد، در توهم به سر می‌برد. ما، ده‌ها و صدها شهید می‌دهیم چون هدف والایی را دنبال می‌کنیم. سرزمین ما اشغال شده است و صهیونیست‌های اشغالگر این سرزمین را به سرقت برده اند. از این رو، با افزایش شمار شهدای فلسطین، ما به هدف خود می‌رسیم و ترس دشمن تشدید می‌شود. دشمن از ریخته شدن خون ما می‌ترسد چون این خونریزی‌ها ما را به سوی فداکاری بیشتر سوق می‌دهد. امروز همه مناطق فلسطین بر ضد یک دشمن قیام کرده اند.”

وی در ادامه افزود:” به نظر من، این انتفاضه لحظه‌ای و واکنش به یک اتفاق به شمار نمی‌رود، بلکه نتیجه انباشته شدن جنایت‌ها از جمله قتل و توهین به فلسطینی‌ها در سال‌های طولانی است، زیرا ما به عنوان شهروندان فلسطین فقط در بخشهای کوچکی از وطن مان زندگی می‌کنیم، اما یهودیان منابع آبی، زمین و همه فلسطین را تصرف کرده‌اند.”

اما همزمان با تشدید حملات رژیم صهیونیستی به نوارغزه،جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بین گردان‌های نظامی خود بسیج عمومی‌ اعلام کرد؛ به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، جنبش جهاد اسلامی برای پاسخ دادن به تشدید حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه، اعضای نظامی خود را به حال آماده باش درآورد؛ گفتنی است دو نفر از اعضای این جنبش در حملات هوایی اخیر ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسیدند.

در تحولی دیگر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب بین‌المللی به منظور بررسی جنایات اسرائیل علیه ملت فلسطین شد. به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوزعربی، “محمود عباس” رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از “بان کی مون” دبیرکل سازمان ملل متحد خواست یک کمیته حقیقت یاب بین المللی به منظور بررسی جنایات اسرائیل علیه مردم فلسطین تشکیل دهد. عباس همچنین خواستار دست برداشتن اسرائیل از سر مردم فلسطین شد.

“رژیم اشغالگر قدس بیش از دو میلیون و نهصد هزار دلار از دارایی‌های فلسطینیان را هنگام یورش به منازل آن‌ها در کرانه باختری مصادره کرده است”. این خبری بود که دیروز از سوی مرکز مدیترانه‌ای حقوق بشر اعلام  شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، این مرکز همچنین افزود: نیروهای رژیم صهیونیستی تنها سیصد هزار دلار را  به صورت نقدی به دست آوردند. همچنین رایانه‌ها، وسایل الکترونیکی و انواع تلویزیون‌ها را از مراکز رسانه‌ای فلسطینی به غارت برده‌اند.

“فارس الصرفندی” خبرنگار شبکه العالم در گزارش ارسالی خود به این شبکه تصریح کرد: ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی در روزهای گذشته تنها عملیات نظامی در کرانه باختری به اجرا در نیاورده است بلکه عملیات سرقت و چپاول اموال عمومی و ما‌یَملَک فلسطینیان را نیز انجام داده است.

اقدامات نژادپرستانه و جنایتکارانه کنونی رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطینیان صحنه آشکار شدن یک واقعیت مغفول مانده است و آن اینکه نهادهای بین المللی و مدعیان حقوق بشر بازهم به سیاق سابق چشمان خود را بر جنایت‌های صهیونیست‌ها بسته‌اند، از سویی دیگر موج جدید تجاوزات و حملات رژیم صهیونیستی شاید به  مسئولان فلسطینی بویژه اعضای جنبش فتح  که هرازگاهی در توهم سازش با تل‌آویو فرو می‌روند ثابت کرده باشد که مقامات رژیم غاصب صهیونیستی غیر قابل اعتماداند و همچنان به سان اجداد متجاوزشان در اندیشه یهودی سازی سراسر سرزمین فلسطین به سر می‌برند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=46201

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x