تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
1

مناسب‌ترین “مرورگرهای اینترنتی” کدامند؟

  • کد خبر : 46324
  • 17 تیر 1393 - 12:24
مناسب‌ترین “مرورگرهای اینترنتی” کدامند؟

همه ما زمانی را برای گشت و گذار در دنیای وب اختصاص می‌دهیم، برای گذراندن این زمان لازم است مرورگری مناسب به همراه داشته باشیم چرا که مرورگر خراب باعث کاهش مصرف وقت و انرژی شما خواهد شد.

به گزارش کمال مهر اینترنت اکسپلورر، سافاری، گوگل کروم و فایر فاکس از شناخته‌ترین مرورگرهای اینترنتی‌اند که در این گزارش به بررسی و مقایسه آنها پرداخته شده است.

اینترنت اکسپلورر اولین جزء ویندوز است که به طور پیش فرض بر روی سیستم عامل ویندوز نصب شده است و مانند برخی نرم افزارهای سیستمی قابل پاک کردن نیست.

این مرورگر از javascrip، rss، java، برای دانلود موزیک و ویدئو و نرم افزار پشتیبانی می‌کند.
قابلیت privacy protection نیز در بخش امنیتی فعال است که جلوی فعال شدن نرم افزارهای مخرب را می‌گیرد.
دانلود رایگان،‌ سرعت عمل و قابلیت‌های مناسب و استفاده ساده آن برای کاربران از مزایای این مرورگرند.
از معایب آن می‌توان به باگ‌های فراوان که زمان برند، نداشتن ویژگی‌هایی برای هماهنگ سازی، بوک مارک‌ها و نقص امنیت در ACTIVEX اشاره کرد ولی هم چنان طرفداران خاص خود را دارد.
سافاری بهترین مرورگر برای کاربران اپل است. این مرورگر در حالت کلی برای کاربران مک طراحی شده که سیستم‌های OSX8.1 و بالاتر دارند. این مرورگر که درمقایسه با دیگر مرورگرها سرعت جستجوی بیشتری دارد. استفاده آسان، دفعات بارگیری صفحه، ارائه تمامی ویژگی‌های امنیتی، دانلود بسیار سریع برای کاربران مک و قابلیت افزودن برنامه اضافه از مزایای استفاده این مرورگرند. نداشتن گزینه‌های شخصی سازی، نداشتن سیستم حمایتی و دشواری حذف کوکی‌ها هنگام خروج خودکار نیز از معایب استفاده این مرورگرند.

گوگل کروم به سرعتش معروف است که ۳۵ درصد سریعتر از فایر فاکس است ولی چنانچه پنجره‌های زیادی باز باشد این مزیت از بین می‌رود.

کروم به گوگل این اجازه را می‌دهد تا از علاقمندی‌های آنلاین کاربران، اطلاعات بیشتری کسب کند. کروم به ۵۰ زبان دنیا قابل دسترسی است.
از مزایای آن می‌توان به عملکرد سریع به هنگام جستجو، کنترل مناسب روی تب‌های مختلف پشتیبانی از پی دی اف و فلش، قابلیت همزمان سازی در دستگاه‌های مختلف، جستجوی بسیار ساده و امنیت بالا اشاره کرد.
نداشتن قابلیت کنترل برای والدین، ناسازگاری بعضی سایت‌ها با آن و پشتیبانی نکردن از تمام کارت‌های گرافیکی از معایب کروم‌اند.

فایر فاکس مرورگری رایگان و منبع باز است که بیشتر مورد استفاده کسانی که از مرورگر اینترنت اکسپلورر استفاده می‌کردند قرار گرفت ولی با توجه به ویژگی‌ها و امکان دانلود ایمن برنامه‌ها، یکی از محبوب ترین مرورگرها میان کاربران قرار گرفت.

یکی از تفاوت‌های عمده میان اینترنت اکسپلورر و فایر فاکس این است که فایر فاکس از ACTIVEX پشتیبانی نمی‌کند. به همین دلیل خیلی صفحات اینترنتی را نمی‌توان با فایرفاکس به درستی اشاره کرد.
رعایت حریم خصوصی و امنیت دانلود بیشتر، جستجوی هوشمند، سازگاری و سرعت بیشتر، افزودن برنامه‌های جانبی و شخصی سازی از مزایای فایر فاکس‌اند.
پشتیبانی نکردن از حرکات هوشمند موشواره و اشتغال بخشی زیادی از حافظه تنها معایب این مرورگرند.
به طور خلاصه می‌توان فایر فاکس را به عنوان یکی از مرورگرهای اینترنتی در میان سایرین انتخاب نمود چرا که مزایای قابل توجهی را به کاربران ارائه می‌کند.
منبع : عصر علم
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=46324

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x