تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

دولت برنامه مدونی را برای رونق اقتصادی براساس اصول اقتصاد مقاومتی تدارک دیده است

  • کد خبر : 46191
  • 17 تیر 1393 - 7:56
دولت برنامه مدونی را برای رونق اقتصادی براساس اصول اقتصاد مقاومتی تدارک دیده است

رییس جمهوری در جریان دیدار مسوولان و کارگزاران نظام با رهبر معظم انقلاب اسلامی، به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه های گسترده دولت تدبیر و امید برای ارتقای جایگاه ایران اسلامی،پرداخت.

به گزارش حوزه دولت کمال مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛دکتر حسن روحانی رییس جمهوری در جریان دیدار مسوولان و کارگزاران نظام باحضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه های گسترده دولت تدبیر و امید برای ارتقای جایگاه ایران اسلامی، تصریح کرد: دولت برنامه مدونی را برای شکستن رکود و آغاز رونق اقتصادی بر اساس اصول اقتصاد مقاومتی ، تدارک دیده است.

رییس جمهوری در این دیدار اظهار داشت: دولت تمام موفقیت های خود را در سایه حضور ، انسجام و مشارکت مردم ، هدایتهای رهبر معظم انقلاب ،توجهات حضرت ولی عصر (عج ) و لطف خداوند متعال می داند.

روحانی به توجه ویژه دولت به تقویت شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: دانشگاههای ما امروز در مسیر عمق بخشیدن به علم هستند و ما باید از انتشار مقالات علمی به اختراعات ، ثبت برند و حتی بازاریابی برسیم.

رییس جمهوری افزود: همه سازوکارها در جهت تقویت این مسیر پیش بینی شده است و دولت یکهزار میلیارد تومان در چارچوب صندوق حمایت از این امور اقتصادی ، اختصاص داده است.

روحانی به گام های دولت در زمینه مسایل اقتصادی طی ۱۱ ماهه گذشته اشاره و تصریح کرد این گامها و اقدامات انجام شده مطلوب و در برخی موارد بیش از حد انتظار بوده است.

رییس جمهوری گفت: کشور در سالهای گذشته باتورم سختی مواجه بود اما دولت طی این دوره با کمک مجلس و قوه قضاییه و همه نهاد ها و مسوولان و حمایت نیروهای مسلح ، قدمهای بسیار خوبی را در عرصه اقتصاد و کاستن از رقم تورم برداشته به گونه ای که اگر تورم نقطه به نقطه پارسال ۴۵ درصد بود، این رقم امسال به ۱۴ و ۴ رسیده است.

روحانی تاکید کرد: کاهش ۳۱ واحدی تورم طی این دوره زمانی نه کم نظیر بلکه بی نظیر بوده است.

رییس جمهوری با برشمردن مواردی از کاهش تورم اظهارداشت اینها موفقیت نظام است و دولت به این راضی نیست و باید قدمهای بیشتری برداشته شود و بنا دارد سال ۹۴ تورم را به زیر ۲۵ درصد برساند و در سال ۹۵ تورم را تک رقمی کند .

روحانی افزود: دولت اولین قدم ها را برداشته است و رکود باید شکسته شود. اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی مایه وحدت و همراهی بیشتر نهادها ،قوا ، مجمع تشخیص مصلحت نظام و سایر دستگاهها خواهد شد.

رییس جمهوری اظهارداشت: دولت در مسایل مهمی چون منابع آب، با حمایت و هدایت رهبر انقلاب اسلامی در شرق ، جنوب و غرب کشور اقدامات بزرگی را برای مهار و استحصال آب و بهره برداری درست منابع آبی کشور ، آغاز کرده است.

روحانی گفت: در حوزه سلامت دولت گام های بسیار مهمی را در زمینه سلامت جامعه برداشته است و در مدت کوتاه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مزایای این اقدام در بیمارستانها بهره مند شده اند.

رییس جمهوری افزود: هیچ بیمارستانی از متخصص خالی نیست و در ۴ ماه اخیر بیش از ۴ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند و این مسیر ادامه خواهد یافت.

روحانی گفت: سال گذشته برای پرداخت ۱۴ هزار میلیارد تومان از یارانه نقدی مشکل داشتیم که امسال علاوه بر تامین آن، اقدامات مهمی را در زمینه ارتقاء نظام سلامت و تأمین معیشت اقشار محروم آغاز کرده ایم که این روند ادامه خواهد یافت.

رییس جمهوری در ادامه با اشاره به اینکه دولت در حوزه سیاست خارجی کاملا در چارچوب سیاست‌های اعلامی مقام معظم رهبری عمل کرده و در این راستا شاکله ایران هراسی را به طور کامل درهم شکسته و فروریخته است، گفت: افکار عمومی دنیا به خوبی دریافته است که ایران در عرصه فعالیت‌های هسته‌ای خود، صلح‌آمیز و شفاف عمل کرده و می‌کند و با اثبات این مسئله اساس بهانه‌جویی‌ها علیه ایران فروپاشیده است.

روحانی با بیان اینکه هیچ قدرتی نمی‌تواند به بهانه مبارزه با تسلیحات کشتار جمعی، تحریم‌های نابجا علیه ملت ایران وضع و تحمیل کند، افزود: دیوار تحریم‌ها شکست مهمی برداشته و دولت در تداوم مذاکرات جدی است. در مذاکرات خود ذره‌ای از حقوق ملت ایران عقب‌نشینی نخواهیم کرد و در کنار حق مسلم هسته‌ای، حق مسلم مردم در دسترسی به بازارهای جهانی و داشتن روابط سالم بین‌المللی را نیز احصا خواهیم کرد.

رییس جمهوری با اظهارامیدواری نسبت به اینکه طرف مقابل ایران درک کند که قبلاً مسیر بن بستی را انتخاب کرده بود، اظهار داشت: استراتژی ما برد – برد است، اما اگر دشمن زیاده خواهی کند دنیا می داند که مسئولیت شکست احتمالی مذاکرات فقط متوجه و برعهده طرف های زیاده خواه است.

روحانی تصریح کرد: البته برنامه های دولت در حوزه رونق اقتصادی و توسعه بر توفیق و نتیجه مذاکرات استوار نیست و با پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در هر شرایطی اهداف خود را پیش خواهیم برد.

رییس جمهوری در ادامه سخنان خود با دشوار توصیف کردن شرایط منطقه گفت: پیام انقلاب اسلامی برادری و دوستی و اتحاد میان مسلمانان جهان است. جهانیان این پیام را شنیده و دریافتند، اما بدخواهان نخواستند پرچم اخوت ایران اسلامی در کشورهای اسلامی به اهتزاز درآید.

روحانی اظهار داشت: متاسفانه عده معدودی با ادعای جهاد اسلامی به ایجاد شکاف در جهان اسلام پرداختند که به لحاظ فکری به نام سلفی گری، به لحاظ مالی از سوی برخی از کشورها و به لحاظ سیاسی از سوی نظام صهیونیسم بین المللل تغذیه می‌شوند. جمهوری اسلامی ایران اما راه خود را در مبارزه با خشونت و توحش و آدمکشی ادامه خواهد داد و به لطف الهی در این مسیر موفق خواهد بود.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، این ماه را ماه عبادت و صبر و امساک دانست و گفت: ماه رمضان نه تنها ماه امساک از طعام بلکه ماه امساک از دروغ، تزویر، ریا و نفاق می‌باشد.

دکتر روحانی تصریح کرد: ماه مبارک رمضان ماه عبادت و پاک کردن دل‌ها از کینه و ماه وحدت و انسجام و برادری است.

رییس جمهوری با تاکید بر تأثیرگذار بودن جامعه اسلامی نسبت به دولت اسلامی و دینی اظهار داشت: وظیفه دولت دینی و اسلامی اجرای قانون و مقررات است و البته باید توجه داشت که اخلاق و معنویت با بخشنامه حاصل نمی‌شود، اخلاق و معنویت از آن جامعه دینی است و جامعه دینی است که دولت اسلامی را حفظ کرده و در مسیر درست، هدایت می‌کند.

رییس جمهوری اضافه کرد: اینکه روزه برای «لعلکم تتقون» است، پس تقوا دریچه‌ای برای ورود نور قرآنی از دل‌هاست و پیامبر اسلام(ص) از دل‌ها وارد قلب انسان‌ها شد و هدف نظام ما نیز همان هدف بعثت پیامبر گرامی اسلام(ص) «انما بعثت اتمم مکارم الاخلاق» است و بر بنای باشکوه اسلام نه برپایه زور و فشار که برمبنای عشق و ایمان است و اسلام از قلب آغاز می‌شود و به عقل و علم ختم می‌شود.

روحانی خاطر نشان کرد: امام راحل اظهار داشتند که فضیلت و عمل صالح بدون اختیار حاصل نمی‌گردد و در همین راستا رهبر معظم انقلاب نیز فرهنگ و توجه به آن را آغاز، میانه و پایان هر کاری می‌دانند.
رییس جمهوری با تاکید بر اینکه دولت بالاترین وظیفه خود را فرهنگ می‌داند، اظهار داشت: آنچه امروز نیاز داریم دست به دست هم دادن و حضور همه قدرت ها و کانون های اجتماعی در راستای اخلاق و معنویت و اجرای آیات الهی است.

رییس جمهور در ادامه به برخی اقدامات دولت در زمینه فرهنگ اشاره کرد و گفت: امسال که سال فرهنگ و اقتصاد است، دولت اجرای نقشه مهندسی فرهنگی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی را به زودی آغاز خواهد کرد و سند نخبگان و سند تحول در نظام آموزش و پرورش بزرگترین قدم‌های دولت در عرصه فرهنگ محسوب می‌شود.

روحانی خاطرنشان کرد: البته بخش بزرگی از فرهنگ بر عهده نهادهای فرهنگی و اجتماعی است که از جمله می توان به حوزه‌های علمیه، نخبگان، فرهنگ‌دوستان، صاحبان فکر و نهادهایی که در کنار مساجد و تکایا توانستند در دوران دین‌ستیزی با هدایت مراجع و امام بزرگوار، انقلاب را به مقصد برسانند، اشاره کرد و همگان به توانمندی های آنان ایمان داریم و دولت به حمایت از نهادهای مسئول قانونی در این زمینه ادامه خواهد داد.

رییس جمهوری تصریح کرد: امروز همگان مشاهده می‌کنند که نهاد مرجعیت در عراق، چگونه سد عظیمی در برابر استکبار و توطئه‌ها بوجود آورده است.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=46191

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x