تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

نمایندگان مجلس هر کدام چند فرزند دارند؟/ تاثیر “فاکتور روحانی” بر مذاکرات هسته‌ای / خلبانان چگونه روزه می‌گرفتند؟

  • کد خبر : 45978
  • 16 تیر 1393 - 8:00
نمایندگان مجلس هر کدام چند فرزند دارند؟/ تاثیر “فاکتور روحانی” بر مذاکرات هسته‌ای / خلبانان چگونه روزه می‌گرفتند؟

نمایندگان مجلس هر کدام چند فرزند دارند؟، عکس زیر خاکی بازیکنان پرسپولیس، تاثیر “فاکتور روحانی” بر مذاکرات هسته‌ای، آیت‌الله سیدجواد حسینی خامنه‌ای کیست؟، چه خودروهایی را می‌توان با قیمت خودروهای داخلی در بازار جهانی خرید؟ و … از جمله اخبار جذاب بسته خبری ۱۵ تیر است.

به گزارش خبرنگار سیاسی کمال مهر، هر روز شاهد تولید حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری هستیم که رصد تمام این اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نیز خارج؛ برای تسهیل در مرور این اخبار، تلاش داریم گزیده‌ای از اخبار سیاسی سال ۹۳ را در قالب یک بسته خبری در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

آیت‌الله سیدجواد حسینی خامنه‌ای کیست؟

“آیت‌الله سیدجواد حسینی خامنه‌ای” یکی از بزرگترین عالمان و فقیهان زمان است که شاید تربیت فرزندانی برومند به‌ویژه “رهبر معظم انقلاب” سبب شده است تا کمتر به شخصیت خود ایشان پرداخته شود. سالروز وفات این مرد بزرگ، بهانه‌ای است تا به بررسی ابعاد مختلف شخصیت فردی و اجتماعی وی بپردازیم‌. نسب “سیدجواد خامنه‌ای” به حضرت “سلطان سیدمحمد” که از سادات حسینی است و با چهار واسطه فرزند امام سجاد می‌شود، می‌رسد. سید محمد به‌دلیل ظلم و جور عباسیان به مناطق مرکزی ایران و تفرش، آشتیان و فراهان می‌‌آید و از سوی مردم آن مناطق مورد استقبال قرار می‌گیرد، ولی مأموران عباسی در تفرش وی را دستگیر و شهید می‌کنند. مزار وی در میقان اراک قرار دارد.
به گزارش تسنیم، آیت‏‌اللّه سید جواد حسینی خامنه‏‌ای، در حدود سال ۱۲۷۴ ش (۱۳۱۳ق) در شهرستان خامنه در نزدیکی تبریز در آذربایجان‌شرقی زاده شد و تحت تربیت پدری فقیه و عالم رشد کرد. وی به دلیل سفر پدرش، همراه خانواده به نجف می‌رود و پس از سه سال به تبریز بازگشته و در محله “خیابان‌” سکنی برمی‌گزیند. پدر گرامی مقام معظم رهبری درس را ابتدا در خامنه و سپس در تبریز فراگرفت ولی  در سال ۱۳۴۵ قمری برای ادامه تحصیل به نجف اشرف رفت و سال به مشهد باز می‌گردند.
مقام معظم رهبری در توصیف ایشان می‌فرمایند: “پدرم با هر کاری که رضا خان پهلوی کرده بود، مخالف بود از جمله؛ اتحاد و شکل از لحاظ لباس و دوست نمی‌داشت همان لباسی را که رضا خان به زور می‌گوید، بپوشد.” همسر حاج سید جواد و مادر حضرت “آیت‌الله خامنه‌ای”، دختر آیت‌الله سید هاشم میردامادی و نجف‌آبادی، از علمای برجسته نجف‌آباد اصفهان بودند. آیت‌الله سید جواد خامنه‌ای را نمی‌توان مرد سیاست و مبارزه به مفهومی که امروز تصور می‌شود نامید. وی پا به این عرصه نگذاشت و ادعای آن را هم بر زبان نراند.
ایشان امام خمینی(ره) را از نزدیک دیده و با ایشان آشنا شده بود؛ بلکه می‌توان گفت او با حضرت امام خمینی‌(ره) رفاقت داشت. آشنایی آنها احتمالا به اوایل دهه چهل قمری، یعنی پیش از سفر علمی حاج سید جواد به نجف می‌رسد. با آغاز نهضت امام خمینی(ره) و ورود پسران حاج سید جواد به صحنه مبارزه با حکومت پهلوی، خانواده خامنه‌ای در مشهد تحت‌ مراقبت و گاه فشار قرار گرفت. گاه سه پسر او پشت میله‌ها به سر می‌بردند.
آیت‌الله سید جواد خامنه‌ای از بانو خدیجه میردامادی دارای چهار پسر و یک دختر شد. سید محمد، سید علی، بدر السادات، سید هادی و سید محمد حسن. او پس از ۹۳ سال زندگی در ۱۴ تیر ۱۳۶۵ درگذشت و در توحید خانه “رواق پشت سر مرقد امام رضا(ع)” رخ در نقاب خاک کشید. اما خانه‌اى را که خانواده سیّد جواد در آن زندگى مى‌کردند، رهبر انقلاب چنین توصیف مى‌کنند: “منزل پدرى من که در آن متولد شده‌ام، تا چهار ـ پنج سالگى من، یک خانه ۶۰ ـ ۷۰ مترى در محله فقیرنشین مشهد بود که فقط یک اتاق داشت و یک زیرزمین تاریک و خفه‌اى! هنگامى‌که براى پدرم میهمان مى‌آمد (و معمولاً پدر بنا بر این‌که روحانى و محل مراجعه مردم بود، میهمان داشت) همه ما باید به زیر زمین مى‌رفتیم تا مهمان برود. بعد عده‌اى که به پدر ارادتى داشتند، زمین کوچکى را کنار این منزل خریده به آن اضافه کردند و ما داراى سه اتاق شدیم.”

چه خودروهایی را می‌توان با قیمت خودروهای داخلی در بازار جهانی خرید؟

به مناسبت اعلام قیمت‌های جدید خودروهای تولید داخل، فارس در گزارشی به مقایسه قیمتی خودروهای داخلی با برخی خودروهای خارجی که دارای سطح قیمتی نزدیک به این خودروها هستند، پرداخته است. بر این اساس با در نظر گرفتن قیمت روز دلار در بازار آزاد، قیمت روز پژو پارس، پژو ۴۰۵، پژو ۲۰۶، پژو  ۲۰۶ صندوقدار، رانا، سمند، سمند سورن، ام وی ام ۵۳۰، و ام وی ام ۳۱۵، با قیمت‌هایی بین ۳۰.۳ تا ۴۳.۲ میلیون قیمتی معادل ۹۷۷۴ دلار تا ۱۳۹۶۱ دلار دارند.
بر اساس این گزارش خودروهای زیر بهترین انتخاب افراد برای خرید خودرو در بازه قیمتی ۱۱ هزار دلار تا ۱۴.۷ هزار دلار در بازارهای بین‌المللی هستند.

نیسان ورسا ۲۰۱۵                     ۱۱۹۹۰ دلار
حجم موتور: ۱۶۰۰ سی سی . قدرت: ۱۰۹ اسب بخار ، مصرف سوخت: ۷.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر. ۶ دنده

میتسوبیشی میراژ ۲۰۱۴             ۱۲۹۹۵ دلار
حجم موتور: ۱۲۰۰ سی سی، قدرت: ۷۴ اسب بخار، مصرف سوخت: ۶.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، ۶ دنده

فورد فیستا ۲۰۱۴                      ۱۴۱۰۰ دلار
حجم موتور: ۱۶۰۰ سی سی، قدرت: ۱۲۰ اسب بخار، مصرف سوخت: ۶.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، ۷ دنده

نجات آب!!!


کیهان: امضاها زوری است

کیهان نوشت: مافیای افراطیون در وزارت علوم با ارعاب برخی اساتید آنان را مجبور به امضای طومارهای حمایت از مواضع غیرقانونی وزیر علوم می‌کند و در ادامه ‌نوشت که این رفتار البته مسبوق به سابقه است چنان که برخی پدرخوانده‌های افراطیون در مجلس ششم، با روش تهدید و ارعاب یا تطمیع دیگران را مجبور می‌کردند خلاف باور و میلشان برخی نامه‌های تهیه شده در مرکزیت مافیا را امضا کنند و بدین ترتیب چنین القا شود که مافیای یاد شده در انزوا و اقلیت نیست.
تحرک اخیر به واسطه مطرح شدن استیضاح فرجی‌دانا در مجلس صورت می‌گیرد. نمایندگان مجلس سال گذشته با وجود برخی هشدارها درباره اینکه فرجی‌دانا آلت دست افراطیون و جریان فتنه است، به وی حسن‌ظن نشان دادند اما وی برخلاف وعده‌ها و تعهدات خود عمل کرد. رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر اساتید دانشگاه‌ها نسبت به تکرار فراری دادن مغزها، تبدیل دانشگاه به باشگاه احزاب و توقف رشد علمی کشور در سایه برخی سیاست‌بازی‌ها که در گذشته تجربه شده بود، هشدار دادند.

کاریکاتورهای روزنامه العرب/ حقیقت تخت خلافت داعش

به گزارش جام نیوز، روزنامه العرب چاپ لندن امروز دو کاریکاتور زیبا پیرامون تخت خلافت داعش منتشر کرده است. “جمال الجرّاح” کاریکاتوریست مشهور عرب سعی کرده است تاسیس این دولت به قیمت کشتارها و جنایت‌ها و همچنین ویرانی‌های که این گروه در مناطق تحت تصرف خود مرتکب می‌شوند را به تصویر بکشد.

نمایندگان مجلس هر کدام چند فرزند دارند؟ +جدول

سایت شهر نوشت:  بررسی‌های ما از ۵۲ نماینده مجلس که حاضر به پاسخگویی به خبرنگار ما شدند نشان می‌دهد،۵ نفر از این نمایندگان تنها دارای یک فرزند هستند، ۱۴ تن دیگر از وکلای ملت دارای ۲ فرزند و ۱۶ نفر دیگر ۳ فرزند دارند. جدول زیر نشان‌دهنده تعداد فرزندان بهارستان‌نشین‌هایی است که حاضر به گفتگو با خبرنگار ما شده‌اند.


جهانعکس زیر خاکی بازیکنان پرسپولیس

نوشته‌ لهستانی‌ها در دفاع از هوادران زن ایرانی
فرارو منتشر کرد، طرفداران تیم لهستان، نوشته‌ای در دفاع از حضور زنان در استادیوم ورزشی به بازی ایران-لهستان آورده بودند.

تاثیر “فاکتور روحانی” بر مذاکرات هسته‌ای/ ظریف و معاونانش بهترین سیاستمداران ایران هستند

دویچه وله نوشت: درحالیکه مذاکرات ایران و ۱+۵ ادامه پیدا می‌کند، سران کشورها به نظر نگران درگیری‌ها در عراق هستند. “الی گرانمایه” عضو شورای روابط خارجی اروپا و کارشناس مسائل ایران می‌گوید که غرب باید با ایران تعامل داشته باشد و از نفوذ منطقه‌ای این کشور استفاده کند، وی معتقد است که اراده و عزم سیاسی طرفین برای دستیابی به توافق هسته‌ای تحسین‌برانگیز است.
به گزارش انتخاب، گرانمایه گفت: از نگاه من، تاکنون اهمیت زیادی به روابط ایجاد شده بین ایران و آمریکا پس از ۳۵ سال دشمنی داده نشده است. در واقع رابطه‌ای بین دو کشور شکل گرفته که مذاکره‌کنندگان دو طرف در حال همکاری برای حل مشکلات پیش آمده هستند. زمانیکه با طرف‌های غربی صحبت می‌کنم، آنها از اخلاق حرفه‌ای مذاکره‌کنندگان ایران تعریف می‌کنند و اینکه چقدر جدیت دارند.
این عضو شورای روابط خارجی اروپا افزود: تیم هسته‌ای ایران بهترین تیم موجود هستند و کسانی که پای میز مذاکره حاضر شده‌اند از بهترین سیاستمداران ایران هستند. کابینه حسن روحانی می‌دانند چگونه باید با غرب تعامل داشته باشند. این چیزی است که آن را فاکتور روحانی می‌دانم چراکه این مسئله تاثیر بسیار زیادی بر روی سرعت و شتاب مذاکرات داشته است.

خلبانان چگونه روزه می‌گرفتند؟

به گزارش ایسنا، “رضا رمضانی” از کهنه سربازان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در عملیات “کمان ۹۹” حضور داشته و از سال ۵۹ تا ۶۳ در پایگاه چهارم شکاری دزفول، از سال ۶۳ تا ۶۴ در تبریز و بعد از آن در اصفهان تهران به انجام مسئولیت‌های خود در کسوت خلبانی جنگنده پرداخته است درباره خاطراتش از ماه رمضان و چگونگی روزه‌داری خلبانان در دوران هشت سال دفاع مقدس می‌گوید: اگر اشتباه نکنم سال دوم جنگ، ماه مبارک رمضان با مردادماه مصادف شده بود، آن زمان اگرچه برای پرواز خلبانان باید از شرایط ویژه جسمانی برخوردار باشند شاهد بودم که آن دسته از خلبانان که روزه می‌گرفتند طوری برنامه‌ریزی می‌کردند که در صبح پرواز کنند و عملیات‌های هوایی را انجام دهند.
گاهی آن‌ها باید زمان زیادی را پرواز می‌کردند برای همین همواره خود در داخل جیب g-suitهایشان (لباس مخصوص فشار هوانوردی) مقداری بادام، مغز گردو یک قمقمه کوچک آب می‌بردند تا در شرایطی که روزه‌داری بر آن‌ها غلبه کرد، روزه خود را بشکنند و علاوه بر انجام درست مأموریت‌های خود، افت قند خون و فشارشان موجب این نشود که اموال بیت‌المال که بسیار هم به آن‌ها نیاز داشتیم آسیب ببیند.
رزمندگان و خلبانان در شرایط جنگی براساس حکم و فتوای امام (ره) می‌توانستند روزه نگیرند و بعد از آن قضای روزه‌های خود را بجا بیاورند اما باز هم برخی دلشان نمی‌آمد که از این‌ ماه پرفیض و برکت بی‌نصیب بمانند.

یکی از طرفداران تیم ملی برزیل

عصر ایران منتشر کرد، یکی از کارمندان ایستگاه تمرینات فضایی “نوگینسک” روسیه پس از جلسه تمرینی سه فضانورد روسی، آمریکایی و ژاپنی لباس آنها را برای خشک شدن آویزان کرده است.

گفتگویی با طراح “دفن مردگان در پارک” 

اعتماد نوشت: طی دو هفته اخیر با انتشار اظهارات جنجال‌برانگیز یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران درمورد دفن مردگان در پارک‌های عمومی شهر تهران، موجی از انتقادها و نظرات مختلف و بعضا مخالفی را به دنبال داشت که حتی طرح این مساله را دور از شأن و منزلت مدیریت شهری می‌دانستند. این موج که این روزها به یکی از بحث‌های داغ محافل خانوادگی، خصوصی و به ویژه شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده، می‌رود تا به نوعی به یکی از سوژه‌های چالش‌برانگیز شورای شهر و مدیریت شهری بدل شود. موضوعی که صحت و چگونگی آن را با معصومه آباد، عضو شورای شهر و طراح اصلی این پیشنهاد به گفتگو نشسته‌ایم.

-خانم آباد از زمانی که بحث دفن مردگان درپارک‌ها از زبان شما مطرح شده است، واکنش‌های مختلفی دراین زمینه را به دنبال داشته. واقعا نظر شما این بوده که مردگان را درپارک‌ها دفن کنیم؟

جواب به این سوال هم “بله” است و هم “خیر”. بله از این جهت که به هر حال من بودم که این پیشنهاد را مطرح کردم و خیر از این جهت که منظور من دقیقا این نبوده است.

-نظرتان “دقیقا” چه بوده است؟

من نگفتم که در “تمام” پارک‌ها مردگان را دفن کنیم بلکه منظورم دفن مردگان در یکسری پارک‌های بزرگ مثل پارک جنگلی چیتگر یا سرخه حصار و… بود. آن هم پس از یک بررسی و تحقیق کارشناسی. باید پخته شود. چه اشکالی دارد که قسمتی از یک پارک وسیع از پارک جدا شود و در جداگانه‌ای برای آن بگذارند و آن را تبدیل به آرامستانی محلی کنند؟! البته منظورم فقط پارک‌ها هم نبود. ما قطعات زمین‌های بزرگی در تهران داریم که برای آنها کاربری‌های چندگانه خدمات شهری در نظر گرفته شده است.

-ولی آرامستان‌ها که جزو خدمات هفت‌گانه شهری نیست.

می‌تواند باشد. این بخش‌ها و طبقه‌بندی‌ها را ما مشخص کرده‌ایم. می‌تواند جزو خدمات فضای سبز باشد.

-اما فکر نمی‌کنید که احداث گورستان‌ها در داخل پارک‌ها با کاربری این پارک‌ها منافات داشته باشد؟

نه به هیچ وجه. چه منافاتی؟

-مثلا از نظر روحی – روانی. تصور نمی‌کنم هیچ کس تمایل داشته باشد که همراه خانواده‌اش به پارکی برود که در آن گورستانی دایر شده و کنار قبرهای مردگان فرشی پهن و پیکنیکی برپاکند!

اولا ما که نمی‌گوییم این اتفاق در تمام پارک‌ها بیفتد. شاید پارک‌هایی که این شرایط را داشته باشند اندک باشند. ثانیا براساس اصول مدیریتی، این سیاستگذاران و مدیران شهری هستند که در طراحی‌های خود باید به گونه‌ای عمل کنند که علاوه بر پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و…، به یک طرح مقبولیت و مشروعیت ببخشند. وقتی شما طرحی را مطابق با فرهنگ و عرف و نیازهای اجتماعی یک جامعه تعریف کنید، مسلم بدانید که جامعه نیز آن را می‌پذیرد. همان‌طور که در خیلی از کشورهای و کلانشهرهای توسعه یافته تر و بزرگ تر از ما نیز توسعه نقش اموات را از توسعه فضاهای شهری جدا نمی دانند.
-گفتید دربسیاری از شهرهای جهان هم آرامستان‌ها درداخل شهرها احداث می‌شوند. می توانید چند شهربزرگ جهان را نام ببرید که امروز و درقرن بیست و یکم هم آرامستان‌های داخل شهر آنها فعال است و مردم مردگان شان را درآنها دفن می‌کنند؟

بله. لندن، پاریس، رم و…

-شما می‌گویید، “مدیریت” شهری می‌تواند ذایقه و سلیقه مردم را نیز تحت تاثیر قرار دهد یا حتی آن را تغییر دهد اما فکر نمی‌کنید که بهتر باشد در این مورد از خود مردم نظرخواهی شود؟
این کار قبلا در قالب یک پروژه انجام شده است ازسوی مرکز مطالعات شهرداری تهران. اصلا خود آقای عبداللهی، معاون خدمات شهری شهرداری، این گزارش را به صحن شورا آورد و قرائت کرد.

مضمون این گزارش چه بود؟

-همان‌طور که قبلا هم گفتیم، یکی دیگر از دغدغه‌های مردم، مشکلات احتمالی روحی- روانی ناشی از اجرای این طرح است. احداث چنین گورستان‌هایی درمحله‌ها و دیدن مراسم‌های هر روزه مراسم‌های سوگواری و تشیع جنازه و از این دست، می‌تواند برای شهروندان چنین جامعه‌ایی خطرناک باشد. با این نظر مخالفید؟
خب می‌توان با جانمایی درست این گورستان‌ها کاری کرد که مردم، حداقل تماس را با آن داشته باشند و مجبور نباشند هر روز شاهد مراسم عزاداری و… باشند. ببینید، قرار نیست این گورستان ها در زمین‌های متروکه خالی خیابان‌های محل زندگی ما باشند.
-از لحاظ مذهبی چطور؟ احداث آرامستان ها در محل زندگی شهروندان و جایی که بچه های آنها بازی می کنند و محل رفت و آمد است، بی حرمتی به مردگان نیست؟
اتفاقا از لحاظ مذهبی، احداث گورستان ها می تواند اثرات تربیتی و روحی و معنوی فراوانی را برای شهروندان یک محله به دنبال داشته باشد. شما وقتی در تشیع جنازه اموات شرکت می کنید، گام موثری درمورد دنیا و آخرت تان برداشته اید. مرگ را بیشتر لمس و آن را به عنوان جزیی جدایی‌ناپذیر از زندگی بیشتر درک می‌کنید. شاید برای همین هم بوده که در طول تاریخ، اکثرا گورستان‌ها در کشور ما در داخل شهر ها و روستاها بوده‌اند.

تنها مسجد شیعیان در مدینه

تنها پایگاه و محل تجمعی که شیعیان در عربستان دارند، نخلستانی در منطقه شیعه نشین “نخاوله” شهر مدینه است که توسط “الشیخ محمد بن علی العمری) “رهبر فقید شیعیان عربستان) خریداری و مسجدی بنام شیعیان مدینه در آن بنا نهاده است. روایات بسیاری درباره این نخلستان نقل شده که حفرچاه آب، کاشت تعدادی از نخیلات آن، باروری زمین و… را به امام علی (ع) و امام حسن مجتبی (ع) نسبت داده است، همچنین روایت شده که محل تولد امام رضا(ع) در فاصله نزدیکی از این نخلستان قرار دارد.
به گزارش ایسنا، این مسجد تنها مسجدی درعربستان است که در اذانش “اشهد علیً ولی‌الله” به گوش می‌رسد و تنها مسجدی که سجده‌گاه نمازگذارانش بر تربت کربلاست. در ماه مبارک رمضان، ایام حج عمره و تمتع نماز جماعت توسط حجت‌الاسلام و المسلمین الشیخ کاظم العمری رهبر شیعیان مدینه و فرزند رهبر فقید شیعیان عربستان، برگزار می‌شود که در ماه مبارک رمضان شیعیان مدینه در شبستان و “مضیف الامام الحسن المجتبی(ع)” با پهن کردن سفره افطاری میزبان زائران هستند.

اوباما خطاب به دروازه‌بان آمریکا: ریش‌ات را می‌زنی

به گزارش عصر ایران به نقل از رسانه‌های آمریکایی، “باراک اوباما” رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با دو تن از بازیکنان تیم ملی فوتبال این کشور از جمله “تیم هاورد” دروازه‌بان از عملکرد آنها در جام جهانی برزیل تقدیر کرد.
آمریکا با وجود باخت از بلژیک و حذف از مسابقات جام جهانی در مرحله یک شانزدهم، به دلیل ارائه بازی خوب مورد تحسین آمریکایی ها قرار گرفت. اوباما در تماس تلفنی‌اش خطاب به دروازه‌بان تیم آمریکا اضافه کرد که وقتی به کشورت برمی‌گردی نمی‌دانم چگونه از جمعیت هوادارانت نجات پیدا می‌کنی، مجبور خواهی شد ریش‌ات را بزنی تا تو را نشانسند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=45978

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x