تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
1

مرد بارانی سینمای هالیوود

  • کد خبر : 45719
  • 14 تیر 1393 - 14:26
مرد بارانی سینمای هالیوود

بازیگر سینمای هالیوود که این روزها به عنوان یکی از صد بازیگر مطرح جهان معرفی شده در فیلم “مرد بارانی” ایفای نقش کرده است.


به گزارش کمال مهر اگر شما ۴۰ سال پیش به “توماس کروز” شاگرد مکتب فرانیسکی می گفتید که در آینده‌ای نه چندان دور به یکی از صد بازیگر برتر تاریخ سینما تبدیل خواهی شد او به شما می‌گفت که او فقط و فقط قصد دارد که کشیش شود سرنوشت این جوان مذهبی متولد ۹۶ میلادی اهل نیویورک اینگونه رقم خورد که او به یکی از صد بازیگر برتر تاریخ سینمای آمریکا تبدیل شود.

او تنها عضو خانواده چهار نفره‌ای بود که پدر و مادری بادیه نشین داشت و تماما در حال سفر بود او در ۱۴ سالگی ۱۵ مدرسه در ایالات متحده و کانادا عوض کرد.

او در نهایت در ایالت “نیوجرزی” همراه با مادر و ناپدریش ساکن شد در دبیرستان به بازیگری علاقه‌مند شد و کم کم از علاقه‌اش به کشیش شدن کن شد.

در ۱۸ سالگی راهی نیویورک شد تا به حرفه بازیگری مشغول شود او اولین بار در سال ۱۹۸۱ و در فیلم “عشق نامحدود” ایفای نقش کرد در طول ۵ سال نام کروز در چندین فیلم پرفروش دهه بازی کرد “تفنگ برتر ۸۶، رنگ پول ۸۶، مرد بارانی ۸۸ و متولد ۱۴ جولای ۸۹” در دو دهه ۹۰ و ۲۰۰۰ میلادی او به یکی از پردرآمدترین بازیگران هالیوود تبدیل شد او برای هر فیلم به طور میانگین مبلغ ۱۵ میلیون دلار دریافت می‌کرد.

از فیلم‌های موفق او می‌توان به “مصاحبه با خون‌آشم ۱۹۹۴″، “ماموریت غیر ممکن ۱۹۹۶″،‌”ماموریت غیر ممکن ۲ ۲۰۰۰″، “ماموریت غیر ممکن ۳ ۲۰۰۶″،  “آلمان وانیلی ۲۰۰۱″، “گزارش فرعی ۲۰۰۲″، “آخرین سامورایی ۲۰۰۳″، “دو جانبه ۲۰۰۴″، “جنگ دنیاها ۲۰۰۵” و “جری مگوری ۱۹۹۶” اشاره کرد.

آخرین فیلم کوتاه تام کروز به نام “لبه فردا” هم‌اکنون در سینماهای سراسر جهان به نمایش درمی‌آید.

انتهای پیام/ اس

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=45719

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x