تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

بیلبوردهای تبلیغاتی کرج «ماه خدا» را فراموش کردند!

  • کد خبر : 45379
  • 12 تیر 1393 - 1:14
بیلبوردهای تبلیغاتی کرج «ماه خدا» را فراموش کردند!

در بسیاری از جوامع مناسبت ها و مراسم هایی تحت عناوین مختلف به اجرا گذاشته می شود که هر کدام از این برنامه ها هدفی خاص را دنبال می کند. دولت و سایر نهادهای فعال در جامعه برای اجرای هر چه بهتر این مراسم از کمترین تلاشی مضایقه نمی کنند و در راستای هر چه بهتر آن به صوت و حرکتی واحد تبدیل می شوند.

 

به گزارش «کمال مهر»  به نقل از هادیان البرز ؛ برپایی این برنامه ها در قالب ورزش، تفریح، آیین مذهبی، جذب توریست و… حتماً محسناتی داشته که انگیزه مسئولان این کشور ها را برای اجراء آن دو چندان کرده است. پرداختن به مزایای برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و  مذهبی دولت ها در این مقال نمی گنجد. اما نکته این نوشتار حمیت نهاد هایی است که آیین ارزشی جوامع خود را  به بهترین شکل ممکن در جامعه پیاده و حتی آن را صادر نیز می کنند.

صرف نظر از تمام مناسب های مختلفی که در تقویم ما ثبت است، رویدادی وجود دارد که سلامت جامعه را برای مدتی تضمین می کند. آمارها نشان می دهد این مناسبت یک ماهه در تقویم دینی ما، سبب کاهش چشمگیر ورودی پرونده های قضائی به دادگستری و مراجع انتظامی می شود.

از دیگر ابعاد این ماه نمود ارزش هایی از جمله ایثار و گذشت، صبر، اعتلای فرهنگ از خود گذشتگی، احترام متقابل و مؤلفه های گوناگون دیگر است که  بر شمردن مزیت های آن نوشتاری دیگر می طلبد.

در حالی که آمارهای کارشناسان دینی و غیر دینی نشان داده  “رمضان” از حیث ایجاد امنیت اجتماعی، کاهش جرائم، سلامت جسمی و روحی فرد و همچنین پاک سازی درون و تقویت بنیان اخلاقی فرد و نهایتاً سلامت جامعه کارکرد فوق العاده داشته است؛ مشخص نیست چرا متولیان امر در فضا سازی و تبلیغ این ماه، کوتاهی می کنند.

شایان ذکر است منظور از فضا سازی، تزئین شهر به مانند نیمه شعبان ویا سیاه پوش کردن محله و مساجد و اماکن به مناسبت محرم نیست.

اما به زعم نگارنده، نباید کلیه بیلبوردها و یا تلویزون های شهری عاری از هر نوع نوشته، تصویر و یا موضوعی در رابطه با ماه رمضان باشد.

روزه، معروفی است که باید تبلیغ شود

در همین زمینه حجت الااسلام محمد جواد موحد مسئول نمایندگی  ولی فقیه در سپاه استان البرز به خبرنگار ما گفت: “روزه “معروفی است که باید تبلیغ شود.

وی همچنین تمام دستگاه و نهادهای دولتی و غیر دولتی را به عنوان سازمان های موظف و حتی مردم را به عنوان شخصیت های حقیقی، مسئول می داند و معتقد است:  کارکرد بدنه کلی جامعه درفضا سازی ماه رمضان نقطه مطلوب و ایده آل است. اما در کنار این موضوع برخی از دستگاه باید پیشقدم و پیشتاز برپایی چنین برنامه هایی باشند.

وی سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، اداره ارشاد، امور مساجد، صدا و سیما و …را  نهاد های پیشتازی معرفی کرد که مسئولیت خطیر تری نسبت به سایر دستگاه های اجرایی در باب آماده سازی جامعه برای ورود به ماه رمضان را دارند.

در ادامه حجت الاسلام سید عباس مسعودی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز در پاسخ به این سؤال که چرا این سازمان اقدامی در خصوص فضاسازی شهر در این ماه مبارک صورت نداده گفت: مدت ها است رایزنی و مکاتبات اداری بسیاری را با شهرداری به انجام رساندیم؛ اما با توجه به بودجه و اعتبار سازمان در مقابل هزینه های بیلبورد و تلویزیون های شهری و سایر مکان های تبلیغاتی نتوانستیم اعتبارات لازم برای این مهم را به انجام برسانیم.

وی با توجه به اهمیت مقوله فرهنگ اسلامی و نقش سازمان تبلیغات در این خصوص افزود: انتظار ما این است سازمان های زیربط از جمله شهرداری در خصوص دادن فضا برای مناسبت های خاص مثل سوم خرداد، ماه رمضان و … بر اساس قانون اقدامی معمول را به عمل آورند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه با درخواست سازمان تبلیغات البرز در خصوص نصب یک بیلبورد یا تابلو در مقابل سازمان تبلیغات البرز موافقت نکردند.

 

 

 

منبع:+

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=45379

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x