تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

ورود هیئت مذاکره کننده ایرانی به وین/ دیدار دوجانبه ظریف و اشتون ساعت ۱۵:۳۰ به وقت وین

  • کد خبر : 45214
  • 11 تیر 1393 - 10:25
ورود هیئت مذاکره کننده ایرانی به وین/ دیدار دوجانبه ظریف و اشتون ساعت ۱۵:۳۰ به وقت وین

عضو تیم هسته‌ای کشورمان گفت: هیئت مذاکره‌کننده ایرانی ساعت ۶:۳۰ به وقت وین وارد شهر محل مذاکرات شد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجیکما ل مهر “سید عباس عراقچی” عضو تیم هسته‌ای کشورمان گفت: هیئت مذاکره‌کننده ایرانی ساعت ۶:۳۰ به وقت وین وارد شهر محل مذاکرات شد.

وی افزود: ساعت ۱۵:۳۰ به وقت وین “محمدجواد ظریف” و  “کاترین اشتون” دیدار دوجانبه خواهند داشت و این دیدار اولین جلسه این دور از مذاکرات است.

شایان ذکر است؛ ” عراقچی” پیش از عزیمت به وین در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در مورد دیدار کاری مشترک ظریف و اشتون گفت: به خاطر ماه مبارک رمضان، زمان دیر هنگام غروب آفتاب و افطار در وین(حدود ده شب)، در این دور از مذاکرات ناهار یا شام کاری مشترک بین “محمدجواد ظریف” وزیر امور خارجه کشورمان و “کاترین اشتون” مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نخواهد بود.

شایان ذکر است عراقچی پیش از آغاز دور جدید مذاکرات در گفتگویی اظهار داشت: این بار سقفی برای مدت مذاکرات تعیین نشده، مگر تا ۲۰ ژوئیه (۲۹ تیر) که آخرین مهلت تعیین شده دوره ۶ ماهه برنامه اقدام مشترک است.

وی گفت: ما و همه طرف‌ها در ۱+۵ ، آقای ظریف و خانم اشتون از ۱۱ تا ۲۹ تیر در وین از فرصت موجود استفاده می‌کنیم تا به توافق نهایی برسیم.

عراقچی افزود: طبق روال، جلسات رسمی در ساختمان سازمان ملل متحد در وین و جلسات غیررسمی در هتل برگزار می‌شود.

وی گفت: پیش‌بینی خاصی برای برگزاری جلسات دو و چندجانبه با هیئت‌های مذاکره ‌کننده نشده اما طبیعت مذاکرات به نحوی است که چون ما با ۶ کشور طرفیم ، طبعاً هر جا احساس نیاز کنیم که لازم است با هیئتی جداگانه صحبت کنیم یا با دو هیئت،‌ نشست سه‌جانبه داشته باشیم این کار را انجام خواهیم داد.

معاون وزیر امور خارجه، نخستین اصل مد نظر برای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای را حفظ عزت و استقلال همه‌جانبه کشورمان به‌ ویژه در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، علمی وفنی دانست.

عراقچی افزود: با تأکید بر این اصول تلاش خواهیم کرد به راه حلی عادلانه و منطقی برسیم و با تثبیت حقوق مردم ایران به عنوان اولویتی اساسی، این مذاکرات را با اقتدار، سربلندی، افتخار و پیروزی پشت سر بگذاریم.

وی همچنین با قدردانی از حمایت مردم از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای گفت: مردم با صبوری مذاکرات را پیگیری می‌کنند و با محبت به ما روحیه می‌دهند و هر جا با آنان مواجه می‌شویم با قوت از ما می‌خواهند با حفظ عزت، استقلال و اقتدار کشور در پی حل مسئله هسته‌ای باشیم.

عراقچی افزود: همه طالب این هستند که با حفظ این اصول، اگر راه حلی پیدا شود، این مشکل غیرضروری که ایجاد شده است حل و فصل و تنش‌ها کم شود و ما حتماً با همین منش حرکت خواهیم کرد.

انتهای پیام/
ها:

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=45214

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x