تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

انسولین داروی ضد دیابت اما بی فایده!

  • کد خبر : 45326
  • 11 تیر 1393 - 12:42
انسولین داروی ضد دیابت اما بی فایده!

یک مطالعه جدید که در مجله JAMA داخلی منتشر شده نشان می دهد که بیماران مسن مبتلا به دیابت نوع ۲،استفاده از انسولین برای کاهش سطح قند خون ممکن است به بدن آسیب برساند.

به گزارشکمال مهر، در حدود ۲۵.۸ میلیون نفر در ایالات متحده مبتلا به دیابت هستند.دیابت نوع ۲ که با مقاومت به انسولین مشخص می شود، عدم توانایی بدنبرای تولید انسولین کافی یا استفاده از هورموناست، که باعث می شود قند خون بالا برود. با گذشت زمان، سطح قند خون بالا می تواند بهکلیه ها، چشم و یا بیماری های قلبی، آسیب های عصبی و یا سکته مغزی منجر شود.

تشخیص دیابت نوع ۲ معمولا از طریق یک آزمایش خون که میزان هموگلوبین A1c در خون را اندازه گیریمی کند تعیین می شود،  که میزان هموگلوبین A1c ۶.۵٪ یا بالاتر خطر ابتلا به دیگر مشکلات سلامتیبیشترمی شو.

گاهی اوقات این بیماری می تواند از طریق تغییرات در رژیم غذایی مدیریت شود، اما دیگر بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ ممکن است داروهای لازم مانند انسولین و یا مصرف متفورمین برای کمک به کاهش سطح قند خون خود استفاده کنند.

اما محققان این مطالعه تازه، از دانشگاه کالج لندن (UCL) در UK، دانشکده پزشکی دانشگاه میشیگانادعا می کنند که درمان با انسولین کیفیت خود را از زندگی چیزی بیش از حدود ۳-۴٪ کاهش می دهد،

پروفسور طب داخلی در دانشکده پزشکی دانشگاه میشیگان، تیم ۵۱۰۲ نفر در بریتانیا که به دیابت نوع ۲مبتلا شده بودند را از طریق استفاده از قرص های انسولین موفق ارزیابی کرد.

نتایج مطالعات نشان می دهند درمان دیابت با انسولین راخ حل نهایی برای مبارزه با دیابت نیست و در طول رمان منجر به کاهش سطح قند خون نمی شود و تنها آن را کنترل می کند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=45326

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x