تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
1

داروهای چاقی، لاغری و زیبایی در صدر داروهای قاچاق

  • کد خبر : 45139
  • 10 تیر 1393 - 13:38
داروهای چاقی، لاغری و زیبایی در صدر داروهای قاچاق

طبق آمار بیشترین قاچاق دارو مربوط به داروهای لاغری، چاقی و زیبایی است.

کمال مهر:حیدر محمدی رئیس اداره بازرسی سازمان غذا و دارو  در خصوص قاچاق دارو گفت: آمار قاچاق دارو در کشورهای در حال توسعه بین ۵ تا ۱۰ درصد و در کشورهای جهان سومی ۳۰ تا ۴۰ درصد است و سالانه مقدار زیادی از افراد به دلیل استفاده از این داروهای قاچاق دچار آسیب و حتی مرگ می‌شوند.
وی با اشاره به این که مبارزه با قاچاق دارو را ما در ۴ محور هدف بندی کردیم افزود: تصویب قوانین باز دارنده، تقویت این قوانین در اجرا، ایجاد ابزار برای سیستم‌های نظارتی و تقویت آن ۴ محور اصلی ما برای مبارزه با قاچاق است.
حیدری ادامه داد: از زمان تصویب قانون مبارزه با قاچاق در دی ماه سال ۹۲ شرایط بهتر شده است و از طرف دیگر نصب بر چسب اصالت بر روی دارو به اهرم‌هایی تبدیل شده‌اند که می‌تواند به ما در مبارزه با قاچاق دارو کمک کنند.
وی با اشاره به اینکه بیشترین قاچاق مربوط به داروهای لاغری، چاقی و زیبایی است اظهار کرد: در نهایت برای مقابله با قاچاق که بیشتر آنها در شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شوند، خود مردم نقش دارند چرا که با این همه اطلاع رسانی نباید فریب این نوع دارو‌ها را بخورند و کمک به گرم کردن بازار فروش آنها کنند، چرا که اگر فرد مصرف کننده دچار آسیب شود، به دلیل این که متولی سازنده و فروشنده آن هیچ ردی از خود بر جا نمی‌گذارند، نمی‌تواند در برابر آسیب وارده از کسی شاکی باشد.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=45139

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x