تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
2

ابلاغ قیمت جدید ۴۰۵،‌۲۰۶ و پرشیا/ توقف پروژه “رانا هاچ‌ بک”/عرضه ۱۰ محصول جدید طی سه سال آینده

  • کد خبر : 44840
  • 09 تیر 1393 - 9:45
ابلاغ قیمت جدید ۴۰۵،‌۲۰۶ و پرشیا/ توقف پروژه “رانا هاچ‌ بک”/عرضه ۱۰ محصول جدید طی سه سال آینده

یکه‌زارع گفت: باتعاملات صورت گرفته با شورای رقابت ظرف چند روز آینده قیمت های جدید اعلام می‌شود البته باید این نکته را متذکر شوم که قیمت ۲۰۶ اصلاح شده اما به صورت کلی با افزایش قیمتی روبرو نخواهد شد، در سایر محصولات از جمله ۴۰۵ و پژو پرشیا نیز شاهد افزایش قیمت نخواهیم بود.

به گزارش گروه اقتصادی «کمال مهر» هاشم یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو امروز در حاشیه مراسم آغاز صادرات محصولات ایران خودرو به روسیه با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که در نهایت قیمت های جدید خودرو چه زمانی ابلاغ خواهد شد؟ اظهار داشت: باتعاملات صورت گرفته با شورای رقابت ظرف چند روز آینده قیمت های جدید اعلام می‌شود البته باید این نکته را متذکر شوم که قیمت ۲۰۶ اصلاح شده اما به صورت کلی با افزایش قیمتی روبرو نخواهد شد، در سایر محصولات از جمله ۴۰۵ و پژو پرشیا نیز شاهد افزایش قیمت نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه ایران خودرو به هیچ عنوان به دنبال افزایش قیمت محصولات خود نیست، تصریح کرد: برای رفاه حال مشتریان حداقل افزایش قیمت را در فرمول جدید لحاظ می‌کنیم. به صورت کلی ایران خودرو تابع شورای رقابت است و مطابق با آن عمل خواهد کرد.

مدیرعامل ایران خودرو افزود: به هیچ عنوان درج جدول قیمت‌ها در سایت مرکز ملی رقابت به معنای ابلاغ قیمت‌های جدید نیست.

به گفته وی شورای رقابت باید در قالب یک ابلاغیه مجزا قیمت‌ها را به شرکت‌های خودروساز ابلاغ نماید که امیدورام این موضوع ظرف روزهای آخر این هفته و یا اوایل هفته بعد انجام شود.

وی با اعلام این خبر که رانا مردادماه عرضه خواهد شد، گفت: ظرف شش ماه آینده رانا با گیربکس جدید نیز به بازار عرضه می‌شود.

یکه زارع با تأکید براین که هدف  ایران خودرو تولید خودرو آن هم با برند خود است، اظهار داشت: تولید خودرو با برند داخلی باعث می‌شود تا تکیه بر قطعه سازان داخلی نموده و از تأثیرپذیری تصمیمات در عرصه بین المللی مصون باشیم.

وی در رابطه با آخرین توافقات صورت گرفته با شرکت پژو که این روزها با ابهامات زیادی همراه است، گفت: هنوز در بحث همکاری به شرکت پژو به نتیجه نهایی دست پیدا نکرده ایم اما باید این نکته را بگویم که هدف ما در همکاری های جدید سرمایه گذاری های مشترک بوده و به هیچ عنوان به صورت منتاژی فعالیت نخواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو با اعلام این مطلب که تولید رانا هاچبک متوقف شده است، افزود: رانا هاچ بک به دلیل قابلیت رقابتی با پژو داخل موقتا تولید آن متوقف شده است.

وی اضافه کرد: تولید رانا هاچ‌بک بیشتر برای بازارهای صادراتی هدفگذاری شده است.

یکه زارع در ادامه صحبت‌های خود با بیان این مطلب که به دنبال تولید موتور دیزلی هستیم، افزود: این موضوع را در اواخر سه ماه سال جاری و یا اوایل سال آینده انجام خواهیم داد.

وی با پیش بینی این مطلب که امسال حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان از محصولات این شرکت به فروش خواهد رسید گفت: از این میزان منابع ایران خودرو برای بحث تحقیقات ۱۰۰ میلیون دلار منابع پیش بینی نموده است.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو در رابطه با موتور ملی نیز به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: تولید موتور ملی به دلیل نبود قطعات و البته به کارگیری قطعات بی‌کیفیت با کندی همراه شده بود که براساس هدفگذاری‌ها و رفع مشکلات روزانه ۴۰۰ دستگاه تولید خواهد و تا پایان امسال بخشی از تولید خود را با موتور ملی تولید خواهیم نمود.

وی در ادامه صحبت‌های خود به ارائه توضیحاتی درباره صادرات محصولات ایران خودرو اظهار داشت: هم اکنون سه تیپ محصول به بازار روسیه صادر می‌شود به نحوی که براساس هدفگذاری‌های تا ۲۰۱۵ ، ۱۰ هزار دستگاه از خودروهای این شرکت در قالب سه محصول سورن، رانا و سمند ال ایکس به بازار روسیه ارائه می‌شود

مدیرعامل شرکت ایران خودرو با اشاره به اینکه در فاز بعدی محصولات جدیدی را به این بسته اضافه خواهیم کرد، گفت: در این مرحله مطابق با سیستم استاندارد کشور سوریه عمل می‌کنیم اما در سال ۲۰۱۵ در سطح استاندارد محصولات به یورو ۵ ارتقا دهیم که در این رابطه برنامه های لازم انجام شده است.

وی در رابطه با قیمت سه محصول ایران خودرو که بازار روسیه صادر می‌شود نیز افزود: حدودا قیمت نهایی محصولات برای مصرف کننده ۱۳ تا ۱۶ هزار دلار است.

امسال حجم زیادی از تولیدات ایران خودرو به صورت کامل تولید و به مردم عرضه شد که در صددیم با افزایش حجم تولید و سطح کیفی آنها و ارتقای آن در بازارهای صادراتی نیز نقش موثری را ایفا کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تمرکز مرکز مهندسین این شرکت بر کیفیت و خدمات پس از فروش است، اظهار داشت: متأسفانه ظرف ۱۲ سال اخیر ایران خودرو فقط یک محصول جدید به بازار عرضه کرد که در صددیم ظرف سه سال آینده حداقل ۱۰ محصول جدید به بازار عرضه کنیم البته از این مجموع ۳ محصول با برند داخل خواهد بود.

مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به اینکه امیدوارم درسال چهارم دولت تدبیر و امید بسترهای لازم برای خودروساز و شرکت های خودروسازی در کشور ایجاد شود، گفت: مهمترین وظیفه شرکت‌های خودروساز آن هم در سالی که با عنوان اقتصاد مقاومتی مزین است افزایش صادرات است که ایران خودرو به همین منظور یک سوم قدرت خود را به سمت صادرات هدایت خواهد کرد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=44840

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x