تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

علت ثروتمند شدن وزیر بهداشت از زبان خودش / گزارش جنجالی روزنامه دولتی از برزیل

  • کد خبر : 44670
  • 08 تیر 1393 - 10:59
علت ثروتمند شدن وزیر بهداشت از زبان خودش / گزارش جنجالی روزنامه دولتی از برزیل

روایت سایت توکلی از زمین‌خواری یک نماینده، وزیر بهداشت چگونه ثروتمند شد؟، چند تصویر از دستگیری به خاطر پیشگیری، مسلمانان جهان چند ساعت روزه می گیرند؟، مصاحبه بی بی سی با یک تروریست انگلیسیو … از جمله اخبار جذاب بسته خبری ۷ تیر است.

به گزارش خبرنگار سیاسیکمال مهر، هر روز شاهد تولید حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری هستیم که رصد تمام این اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نیز خارج؛ برای تسهیل در مرور این اخبار، تلاش داریم گزیده‌ای از اخبار سیاسی سال ۹۲ را در قالب یک بسته خبری در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

“اعتدال” بهشتی

جمهوری اسلامی نوشت: در شرایط امروز کشور و منطقه، مهم‌ترین درسی که لازم است از شهید مظلوم “آیت‌الله بهشتی” بیاموزیم، اعتدال است. زیرا هم جامعه ما مدتی است از افراط و تفریط رنج می‌برد و هم منطقه خاورمیانه به ویژه کشورهای عربی در گردابی از افراط دست و پا می‌زند.  تنها داروئی که می‌تواند این بیماری مهلک را درمان کند، اعتدال است، خصلتی که شهید بهشتی با آن زندگی کرد و در گفتار و رفتار خود، آن را به ما آموخت.

امت اسلامی اکنون گرفتار گروه‌های تروریستی وهابی و سلفی است که به دلیل قطع رابطه با سیره پیامبر اکرم(ص)، با معیارهای اخلاق اسلامی و اصول سلوک اجتماعی توصیه شده در قرآن و سیره نبوی بیگانه هستند و با رفتارهای خشن و دور از اخلاق انسانی، چهره اسلام را در افکار عمومی جهان مخدوش می‌کنند. در داخل ایران نیز روش داعشی‌ها با پوشش دلسوزی برای دین و انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در جریان است.

بداخلاقی‌ها و افراط‌ها اکنون در جامعه ما به حدی رسیده که برای آینده این کشور و این ملت یک تهدید به حساب می‌آید. راه خنثی کردن این تهدید، ترویج افکار و سیره شهید بهشتی در میان نسل جوان و مهم‌تر از آن، پای‌بندی مسئولان نظام در رده‌های مختلف به این افکار و سیره می‌باشد.

مصاحبه بی بی سی با یک تروریست انگلیسی
به گزارش جام به نقل از دیلی تلگراف نوشت: شبکه بی بی سی انگلیسی به تازگی مصاحبه را با یکی از تروریست‌های سوری انجام داده است که تابعیت انگلیسی دارد. “امیر دقایه” بیست ساله به همراه برادر ۱۶ ساله خود چند ماه پیش به سوریه مسافرت کردند. پس از مدتی برادر دیگر آنها نیز به آنان ملحق شد که چندی بعد در درگیری کشته شد. امیر نیز در همان درگیری مورد اصابت گلوگه قرار گرفت.

امیر به بی بی سی می‌گوید: برای آنهایی که فکر می‌کنند کسانی که از خارج به سوریه می‌روند تروریست هستند، حرفی ندارم. روی سخن من اما با مسلمانان! است. ما نباید از حرف دیگران ناراحت شویم. ما تنها باید به فکر انجام وظیفه! باشیم. کشورهای غربی نباید از بازگشت ما ترسی داشته باشند. زیرا ما خطری را متوجه آنها نمی‌کنیم. او در پاسخ به این سوال که نظر پدر و مادرت در مورد این سفر چیست می‌گوید که خانواده‌ام از سفر من ناراحت هستند اما من تنها وظیفه خود را انجام می‌دهم.

او ادامه می‌دهد: چرا یک مسلمانی که توانایی دارد جهاد را ترک کند و در سوریه به مجاهدین اسلام کمک نکند؟ او می‌گوید که ما وظیفه داریم که در مقابل شیعه و ایران از مسلمانان دفاع کنیم! جالب اینجاست که بی بی سی بارها با مصاحبه با تروریست‌ها، سعی در موجه نشان دادن آنها دارد و اعمال غیر انسانی آنها را برگرفته از اسلام معرفی می‌کند.

گزارش جنجالی یک روزنامه
 ورزشی

به گزارش افکارنیوز، در شرایطی که تیم رسانه‌ای اعزامی ایران به جام جهانی برزیل به دلایل مختلف سفر ماموریتی خوبی را تجربه نکردند و به ندرت خبر یا گزارش خاصی به تهران فرستادند، حالا و در روز بازگشت ملی‌پوشان به کشورمان، روزنامه ایران ورزشی خبر اختصاصی بسیار مهمی را روی جلد کار کرده که اگر تایید شود، می‌تواند خیلی چیزها را در مورد آینده تیم ملی تغییر بدهد.

این روزنامه از فریاد نکونام بر سر حاج‌صفی خبر داده؛ فریادی که ظاهرا مضمونش این بوده: “من می‌گویم کجا باش، نه کی‌روش!” بدون شک تایید احتمالی چنین خبری باعث وقوع یک جنجال رسانه‌ای بزرگ خواهد شد؛ به ویژه که نکو از مدتها قبل به اعمال نفوذ در مناسبات تیم ملی ایران متهم می‌شده است. در بازی با بوسنی نکونام بارها بر سر هم‌تیمی‌هایش فریادهای پرخاشگرانه کشید… جلد امروز شنبه روزنامه ایران ورزشی را می‌بینید.

وزیر بهداشت چگونه ثروتمند شد؟
“حسن قاضی‌زاده هاشمی”، وزیر بهداشت در گفتگو با هفته‌نامه تجارت فردا، اظهار داشت: من ثروتمند هستم اما این ثروت را از طریق رانت‌های دولتی و بازی کردن با دارایی‌های مردم یا احتمالاً سوءاستفاده از اطلاعات دولتی به دست نیاورده‌ام. یعنی من بیمار ویزیت کرده‌ام، عمل جراحی انجام داده‌ام و کار تحقیقی، علمی و پزشکی کرده‌ام.

وی با اشاره به اینکه واقعیت این است که در طول ۱۱ ماه گذشته، موفق نشدیم تغییری ایجاد کنیم، گفت: مشکلات زیادی پیش روی ما قرار داشته و دارد که باید حل‌وفصل شود، در گذشته، بودجه بیمارستان‌ها در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گرفت اما اکنون بودجه حاصل از هدفمندی یارانه‌ها به طور مستقیم در اختیار بیمارستان‌ها قرار می‌گیرد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: قصد داریم سالی ۲۰ درصد و دست کم، نیمی از بیمارستان‌های کشور را هیات امنایی کرده و مستقل کنیم.- دولت و مجلس، چاره‌ای جز این ندارند که راه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بخش سلامت را هموار کنند.

عکس منتخبِ خبرگزاری فرانسه از تماشاگران ایرانی در دیدار مقابل بوسنی در شهر سالوادور (برزیل)


مهر 
منتشر کرد، پچ پچ‌های جان کری (وزیر خارجه آمریکا) و کاترین اشتون (مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا) در جلسه وزرای خارجه “شورای آتلانتیک شمالی” در مقر ناتو در شهر بروکسل (بلژیک). (اسوشیتد پرس)


مسلمانان جهان چند ساعت روزه می‌گیرند؟!

طبق محاسبات نجومی، مسلمانان اروپا امسال بیشترین ساعات روزه را دارند. تعدادساعات روزه در دانمارک به ۲۱ ساعت می‌رسد ( که فصل تابستان در نیمه شمالی کره زمین است ) در حالیکه ساعات روزه‌داری مسلمانان در آرژانتین کمترین ساعات در بین کشورها است و تنها ۹ ساعت و۳۰ دقیقه است ( فصل زمستان در نیمه جنوبی کره زمین است( این تفاوت در ساعات روزه به ویژه در کشورهایی که روزها بسیار طولانی است، بحثی فقهی را بوجود آورده که هر سال تکرار می‌شود.

به گزارش العالم، تعداد ساعات روزه در قاره آفریقا بین ۱۰ ساعت و نیم تا ۱۶ ساعت و سی دقیقه است. مسلمانان استرالیا هم ۱۰ ساعت روزه هستند در حالیکه در آسیا مسلمانان سنگاپور، هند، پاکستان و مالزی ۱۲ ساعت روزه می‌گیرند. در این بین مردم ایران بیشترین ساعات را در قاره آسیا روزه می‌گیرند، یعنی حدود ۱۶ ساعت و ۴۰ دقیقه.

در قاره آمریکای شمالی مسلمانان در آمریکا ۱۵ ساعت روزه می‌گیرند و در مکزیک ۱۳ ساعت و بیست دقیقه. علی جمعه” مفتی سابق مصر در سال ۲۰۰۹ فتوا داد هنگامی که ساعات روزه بیش از ۱۸ ساعت باشد جایز است که در کشورهای غربی مسلمانان به وقت مکه مکرمه افطار کنند. اما برخی علما با این فتواها مخالفت کردند. براساس نظر آنها این طلوع فجر و غروب خورشید است که به ترتیب تعیین کننده زمان آغاز روزه و زمان افطار است.

یک ملت بر درگاه غار حرا


یک “گاز” جهانی و یک جنایت در سکوت

رجا نوشت: یک نفر، یکی دیگر را گاز می‌گیرد و دنیا باخبر می‌شود ولی وقتی اسرائیل، هزاران کودک را بی‌رحمانه ترور می‌کند، هیچکس توجه نمی‌کند…

چهره متفاوت وزیر راه و شهرسازی
“عباس احمد آخوندی” وزارت راه و شهرسازی جمعه در سفر به اصفهان پروژه‌های عمرانی بازدید کرد.

ساخت رباتی برای سنجش کار خبرنگاران/ نیویورک تایمز و بی بی سی صدرنشین اخبار اشتباه
اصحاب رسانه، یکی از تاثیرگذارترین اقشار جامعه هستند که با انتشار اخبار، آمار و ارقام همانند پلی میان مقامات مسئول و شهروندان عمل می‌کنند. اکنون رباتی برای سنجش کیفیت این شغل حساس ساخته شده تا ضریب خطا در این شغل را به پایین‌ترین حد خود کاهش دهد. این ربات قادر به اصلاح خطاهای آماری و ارقام، تاریخ، توضیحات و خطاهای نوشتاری است.

به گزارش مهر، روزنامه‌های مشهوری مانند نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال، گاردین یا خبرگزاری‌های بزرگی مانند رویترز، بی بی سی یا بلومبرگ بالاترین آمار خطا را به ثبت رسانده‌اند. خبرنگاران بایستی این برنامه را روی سیستم‌های خود نصب کنند، سپس این برنامه همانند یک ربات عمل کرده و در مواردی که امکان خطا وجود دارد، موارد اشتباه را گوشزد می‌کند. “مت استانیسلاس”، طراح این پروژه می‌گوید که در آزمایش‌های اولیه، این ماشین توانست بیش از ۴۵ درصد از خطاهای تایپ شده یا آمار و ارقام در مقالات مختلف را شناسایی و اصلاح کند.

صاف کردن گارد احترام ارتش چین در مراسم استقبال رسمی از رییس جمهور میانمار


عصر ایران
 منتشر کرد، استقبال از سوارز بازیکن جنجالی تیم ملی فوتبال اروگوئه در شهرش. سوارز دو فرزند خود را بغل کرده است

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=44670

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x