تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
0

تردد خودروی مشکوک در یکی از استان‌های کشور/ بازیکنان بوسنی در نمازجمعه؛ هنرمندان ایرانی…!

  • کد خبر : 44370
  • 05 تیر 1393 - 9:13
تردد خودروی مشکوک در یکی از استان‌های کشور/ بازیکنان بوسنی در نمازجمعه؛ هنرمندان ایرانی…!

تردد ماشینی با علامت داعش در سطح شهر، دولت ۱۰ ساختمان بزرگ خود را می‌فروشد، مجازات “جلوگیری” بیش از جعل و سرقت و قاچاق آثار باستانی! و … از جمله اخبار جذاب بسته خبری ۴ تیر است.

به گزارش خبرنگار سیاسیکمال مهر، هر روز شاهد تولید حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری هستیم که رصد تمام این اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نیز خارج؛ برای تسهیل در مرور این اخبار، تلاش داریم گزیده‌ای از اخبار سیاسی سال ۹۲ را در قالب یک بسته خبری در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

تردد ماشینی با علامت داعش در سطح شهر
به گزارش دانا، چند روزی است که خبری مبنی بر اینکه یک خودروی سواری در یکی از شهرهای شمال غربی کشور در حال تردد است در برخی شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. ویژگی خاص این خودرو نصب علامت گروهک تروریستی داعش بر روی شیشه عقب خود است.

هنوز هیچ یک از مراجع قانونی با مالک این خودرو برخورد نکرده‌اند و همچنین هدف راننده این خودرو از انجام این کار مشخص نیست.

برادران چمران
به گزارش فارس، “مهندس مهدی چمران” که اکنون عضو شورای شهر تهران هست علاوه بر اینکه برادر “شهید مصطفی چمران” بود در مبارزات هم مصطفی را همراهی می‌کرد.

مهندس مهدی چمران با کت و شلوار طوسی در کنار شهید چمران در عکس مشخص است

اشتباه ۲۰۰ساله درباره رنگ پرچم بلژیک
به گزارش فرانس تی وی انفو، پرچم اشتباهی بلژیک از سمت چپ سیاه، نارنجی و قرمز است ولی بر اساس بند ۱۹۳ قانون اساسی این کشور، سه رنگ پرچم بلژیک باید از سمت چپ به ترتیب قرمز، نارنجی و سیاه باشد. براساس قانون اساسی بلژیک همچنین علامت یک شیر به نشانه سلاح این کشور در وسط پرچم قرار دارد.

به گزارش ایرنا، “ژوگشوم وریلینک” کارشناس امور قانون اساسی در روزنامه “مورگن” اعلام کرد که در سال ۱۸۳۰ میلادی فرمان ساخت پرچم با رنگ‌های قرمز، نارنجی و سیاه به صورت افقی بوده است ولی در ژانویه سال ۱۳۸۱ فردی تصمیم گرفت که یک دگرگونی در رنگ‌های پرچم ارایه شده توسط مهاجمان هلندی ایجاد کند و رنگ‌های کنونی متداول شد.

در رقابت‌های جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ برزیل نیز هواداران تیم ملی بلژیک پرچم اشتباه را در دست دارند. بنابر این گزارش، پرچم بلژیک تنها پرچم در دنیاست که بر اساس قانون اساسی کشور متبوعش به نمایش در نمی‌آید.

دولت ۱۰ ساختمان بزرگ خود را می‌فروشد
دولت قصد دارد ده ساختمان و ملک بزرگ خود را بفروشد. خراسان در این‌باره نوشت: بر اساس مصوبه هفته‌های اخیر هیئت وزیران که به استناد ماده ۱۱۵ قانون محاسبات عمومی کشور توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شده است، مقرر شده بیش از ۱۰ ساختمان و املاک بزرگ متعلق به دستگاه‌های دولتی با رعایت قوانین و مقررات مربوطه فروخته شده و اعتبار به دست آمده صرف تکمیل پروژه های نیمه تمام مصوب یا خرید ملک جایگزین در مناطق مورد نیاز این دستگاه‌ها شود.

مجازات “جلوگیری” بیش از جعل و سرقت و قاچاق آثار باستانی!
عصر ایران نوشت: جالب است در حالی برای کارهایی مانند وازکتومی و توبکتومی ۲ تا ۵ سال زندان در نظر گرفته‌اند که بسیاری از جرائم سنگین، مجازات‌های حبسی به مراتب کمتر دارند. به عنوان مثال، جرم‌هایی که ذکر می‌شوند کمتر از ۲ الی ۵ سال زندان دارند:

سرقتی که موجب اخلال در جامعه و خوف شود، معاونت در سرقت مستوجب حد، معاونت در قتل عمدی که اولیای دم قاتل را عفو کنند، شروع به قتل عمد، نزاع دسته‌جمعی منتهی به قتل عمد، معاونت در جرم قطع عضو دیگران، عضویت در گروه‌هایی که با هدف بر هم زدن امنیت جامعه تشکیل شده‌اند، مخفی کردن جاسوس‌ها، تهدید به بمب‌گذاری هواپیما و کشتی، ترغیب و تحریک مردم به جنگ و کشتار با هدف برهم زدن امنیت داخلی، توهین به مقدسات اسلام و رهبری، جعل سند، جعل عنوان، ساخت سکه مجعول، رساندن اسلحه به زندانی برای فرار، سرقت آثار تاریخی و فرهنگی، قاچاق آثار باستانی، شنود غیرمجاز و جاسوسی رایانه‌ای، رشا و ارتشاء، مقاومت در برابر مأموران قانون با دست بردن به اسلحه، چاقو کشی، دزدیدن طفل یا عوض کردن طفل تازه متولد شده، تخریب اموال منقول و غیرمنقول دیگران، شکار غیر مجاز، غصب مسلحانه ملک دیگران و … ”

اتحاد آمریکا و ایران از خود داعش خطرناک‌تر است!
بلومبرگ نوشت: یک مقام دفتر بنیامین نتانیاهو می‌گوید که مقامات اسرائیلی در حال گفتگو با همتایان آمریکایی خود هستند تا از آنها بخواهند به ایران اجازه بهره‌برداری از اوضاع عراق را ندهند! “بنیامین نتانیاهو” اخیرا طی گفتگویی با یک شبکه آمریکایی عنوان کرد که نسبت به نرم شدن موضع آمریکا در قبال برنامه هسته‌ای ایران به دلیل همکاری با این کشور بر سر داعش نگران است.

به گزارش انتخاب، “موشه مائوز” استاد مطالعات خاورمیانه دانشگاه جروسالم می‌گوید: سرویس‌های اطلاعاتی به داعش به عنوان تهدیدی برای کل منطقه از جمله اسرائیل نگاه می‌کنند، اسرائیل باید تصمیمات دشواری که آمریکا با آن در عراق مواجه است را درک کند.

“جرالد استینبرگ” استاد علوم سیاسی دانشگاه بارلان اسرائیل گفت: درحالیکه تهدید سرایت داعش به دیگر کشورها خطرناک است اما اتحاد آمریکا و ایران علیه داعش خیلی خطرناک‌تر به حساب می‌آید!

پولشویی چیست؟
دکتر “محمدحسن اعتضادی” کارشناس اقتصادی، در دوره آموزشی پولشویی با اشاره به تعریف فرآیند پولشویی اظهار داشت: پولشویی فرآیندی است که به موجب آن پول کثیف حاصل از ارتکاب جرم، تغییر شکل یافته و به ظاهر به صورت مشروع و قانونی در می‌آید.

این کارشناس اقتصادی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به مراحل سه‌گانه پولشویی گفت: اولین مرحله از فرآیند جرم پولشویی، جای‌گذاری یا تزریق عواید حاصل از فعالیت‌های مجرمانه به شبکه مالی رسمی، با هدف تبدیل و تغییر منشاء و یا مالکیت آن است. مرحله لایه‌گذاری، معطوف به جداسازی عواید حاصل از جرم، از منشاء غیرقانونی آن است و مرحله یکپارچه‌سازی با فراهم آوردن پوشش و ظاهری مشروع برای توجیه قانونیِ عواید حاصل از فعالیت‌های مجرمانه است.

دکتر اعتضادی یکی دیگر از مراحل اجرایی پیشگیری از پدیده پولشویی را شناسایی دقیق مشتری و واحد اطلاعات مالی دانست و افزود: در مبارزه با پولشویی آنچه که مهم است، الزام موسسات به رعایت ضوابط پیشگیری کننده مانند شناسایی مشتری، نگهداری سوابق و نحوه شناسایی معاملات مشکوک است.

سلفی آهنگران و پسرش
به گزارش جام نیوز، حجت‌الاسلام محمدعلی آهنگران فرزند حاج صادق آهنگران با انتشار عکسی از خود در کنار پدرش در فیس بوک نوشت: “عکس سلفی منو پدر عزیزتر از جانم آقای حاج صادق آهنگران. روی صورت ماهشون گرد پیری نشسته.”

بوسنی در نمازجمعه؛ هنرمندایرانی …!
یکی از کاربران شبکه اجتماعی با انتشار این عکس به مقایسه حضور بازیکنان تیم بوسنی در مراسم نماز جمعه و حضور هنرمندان حامی تیمی ملی ایران با شلوارک در برزیل پرداخت!

پشت پرده حمایت از هنرپیشه‌های ایرانی در جام جهانی
تعداد زیادی از هنرمندان به برزیل سفر کرده‌اند تا از نزدیک شاهد بازی‌های ایران در جام جهانی باشند که حضورشان جنجال‌های زیادی را در پی داشت. مسئولان ذی‌ربط بارها تاکید کردند هزینه‌های اعزام این هنرمندان از طریق اسپانسر تامین شده و پول بیت‌المال در این راه صرف نشده است اما اتفاقات عجیبی در برزیل رخ داده که نشان می‌دهد توجه ویژه‌ای به این هنرمندان از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال صورت می‌گیرد.

به گزارش الف، هتل محل اقامت تیم ملی از قبل مشخص نشد و یکی از موارد محرمانه تیم‌ها محسوب می‌شود که تنها فدراسیون فوتبال از آن باخبر است و در حالی که پیشکسوتان اعزامی از سوی فدراسیون فوتبال در هتلی جداگانه مستقر شدند، هنرمندان اعزامی در هتل ملی‌پوشان حضور داشتند.

جالب اینکه کاروان ایران پس از بازی اول به شهری دیگر رفت و در هتلی جدید مستقر شد و این بار هم هنرمندان به همان هتل رفتند تا مشخص شود از قبل در جریان محل اقامت ملی‌پوشان بوده‌اند و پر بیراه نیست اگر بگوییم فدراسیون فوتبال اطلاعات محرمانه را در اختیار اسپانسر هنرمندان قرار داده است. از سوی دیگر خبرنگاران اعزامی به برزیل نیز که از بی‌توجهی‌ها و ناهماهنگی‌ها گلایه‌های زیادی دارند، از نزدیک شاهد اهدای بلیت‌های رایگان از سوی برخی مسئولان فدراسیون فوتبال به هنرمندان اعزامی بوده‌اند و خیلی‌ها بر این باورند که اسپانسر هنرمندان نقش ویژه‌ای در این مسائل ایفا کرده و باعث توجه ویژه فدراسیون فوتبال به هنرمندان اعزامی شده است!

فروش لباس با مارک داعش در بوتیک‌های استانبول
به گزارش جمهوریت، چند مغازه در منطقه باغچلار (غرب استانبول) اقدام به فروش پیراهن مردانه با مارک گروه تروریستی داعش کردند.

به گزارش ترکیه آنلاین پیش از این نیز شواهدی مبنی بر حمایت ترکیه از گروه شیطانی داعش وجود داشت که دلیل قاطعی برای پشتیبانی دولت اردوغان از تروریست‌ها است.

زندان برای وازکتومی و پیش‌بینی‌های “آقای پپه”
عصر ایران در مطلبی طنز نوشت: هر چند این “پپه” حقیر سراپا تقصیر خودش را بازنشسته زودهنگام کرده، اما نمی‌گذارند که! در مجلس قانونی تصویب کردند با این عنوان که هر شخصی وازکتومی و توبکتومی کرد،‌ باید ۲ تا ۵ سال باید برود زندان. آن وقت انتظار دارند پپه حرفی نزند و محکوم نکند! لذا این پپه حقیر سراپا تقصیر، ضمن حمایت از حقوق بشر آدم‌هایی که می‌خواهند بروند بلایی سر خودشان بیاورند، پیش‌بینی می‌کند که خیلی زود این صحنه‌ها را ببینیم.

*زندان،‌ داخلی،‌ روز

– من قتل کردم، این آق کریم هم که یکی در میون زندانه، ‌کارش سرقته، اینی هم که داره چرت می‌‌زنه بانک زده و منتظره حکمشه… تو چی کردی آوردنت زندون؟

– من؟ من؟ گلاب به روتون، روم به دیوار،‌ روم به دیوار، وازکتومی کردم. (خنده حضار)

* تیتر یک روزنامه‌ها، ‌۶ ماه بعد از اجرای قانون
روتیتر===» در پی برور مشکلاتی در زندان‌ها و افزایش تعداد زندانیان

تیتر ===» بند ویژه وازکتومی در زندان‌ها ایجاد می‌شود

زیر تیتر===» بند توبکتومی هم در بخش زنان افتتاح می‌شود
* استخدام شاگرد مغازه

– آقا شما سوءسابقه داری،‌ همین هفته پیش از حبس اومدی بیرون. من چطور می‌تونم مغازه رو بدم دستت؟

– به خدا نه دزدی کردم، نه آدم کشتم، نه زورگیری کردم، ‌نه جنایت کردم، فقط یه وازکتومی کوچک بود!

– از کجا معلوم؟!

تظاهرات به سبک کره شمالی
هزاران تن از کارگران و کشاورزان کره شمالی در حالی که دست راست خود را مشت کرده‌ بودند، متعهد شدند تا از آمریکا به دلیل دخالت در جنگ ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ کره انتقام بگیرند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=44370

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x