تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

شباهت اوباما به بازیکن انگلیسی دردسرساز شد/کشف محموله ۲ تنی شمش طلا در خوی/قاسم سلیمانی نقشه کشتن ما را می‌کشد!

  • کد خبر : 44220
  • 04 تیر 1393 - 10:06
شباهت اوباما به بازیکن انگلیسی دردسرساز شد/کشف محموله ۲ تنی شمش طلا در خوی/قاسم سلیمانی نقشه کشتن ما را می‌کشد!

کشف محموله ۲ تنی شمش طلا در خوی، صف کودکان انتحاری داعش، با پول‌هایی که بدهکاران بانکی به جیب زدند چه کارهایی می‌شد انجام داد؟، شباهت اوباما به بازیکن انگلیسی دردسرساز شد و … از جمله اخبار جذاب بسته خبری ۳ تیر است.

به گزارش خبرنگار سیاسی کمال مهر، هر روز شاهد تولید حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری هستیم که رصد تمام این اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نیز خارج؛ برای تسهیل در مرور این اخبار، تلاش داریم گزیده‌ای از اخبار سیاسی سال ۹۲ را در قالب یک بسته خبری در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

۵ کلید واژه مورد تأکید مقام معظم رهبری
به گزارش فارس، بررسی بیانات “رهبر معظم انقلاب” طی پنج سال اخیر در سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) در ۱۴ خرداد این نکته را نمایان می‌کند که ایشان بر پنج کلیدواژه “مردم‌سالاری دینی، عدالت، بیداری اسلامی، شریعت اسلامی و عقلانیت و آزادی” تأکید دارند که این اندیشه‌ها، نقشه راه نظام اسلامی و چراغ هدایت مسئولان است.

مهدی هاشمی: آمده‌ام که بمانم
“مهدی هاشمی” در واکنش به اخبار برخی رسانه‌ها درباره مأموریت جدید او در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی هیچ مسئولیتی ندارم و اخبار این سایت‌ها کذب است.

فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در گفتگو با ایسنا، در واکنش به ادعای برخی سایت و روزنامه‌ها درباره مسئولیت دوباره دانشگاه آزاد اسلامی به وی برای خروج از کشور، گفت: این خبرسازی‌ها را ادامه همان جریانی می‌دانم که نمی‌خواست من به کشور برگردم و حالا هم از خدا می‌خواهند که دوباره برگردم. هیچ‌گاه تمایلی به ماندن در خارج از کشور نداشتم و آن چند سال هم به اصرار برخی بزرگان ماندم. وقتی هم که می‌خواستم برگردم، عده‌ای دلواپس شده بودند و مدام پیغام می‌دادند که بگویید نیاید. حالا هم می‌گویم آمده‌ام که بمانم.

بر اساس این گزارش، پیش از این ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کشور که قضاوت پرونده مهدی هاشمی را بر عهده دارد، گفته بود این پرونده به دلیل ایرادهای سنگین به بازپرسی ارجاع شده است تا این ایرادها برطرف شود.

خشکسالی رودخانه زاینده‌رود اصفهان

شباهت اوباما به یک بازیکن انگلیسی دردسرساز شد
یک شرکت تبلیغاتی در بریتانیا به دلیل شباهت اوباما با یکی از هافبک‌های تیم ملی فوتبال انگلیس تصویر اوباما را به اشتباه روی یک لیوان تبلیغاتی به جای بازیکن انگلیسی چاپ کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه دیلی تلگراف به دلیل شباهت ” کریس اسمالینگ” هافبک تیم انگلیس با اوباما این شرکت تبلیغاتی به اشتباه تصویر اوباما را به جای اسمالینگ روی لیوان چاپ کرده است. از این لیوان یادگاری که تصویر اوباما به جای اسمالینگ روی ْآن حک شده، ۲ هزار عدد تولید شده است. این لیوان‌ها به عنوان یادبود جام جهانی ۲۰۱۴ تولید شده است و روی آنها تصاویر بازیکنان تیم انگلیس است.

جدول کارت زردهای وزیران دولت یازدهم
خبرآنلاین نوشت: کارت زرد شیوه جدیدی است که از مجلس هشتم به آیین‌نامه مجلس اضافه  شد.  طراحان کارت زرد به دنبال بالا رفتن بعد نظارتی مجلس بودند و به همین خاطر سه کارت زرد به معنای فراهم شدن زمینه‌های استیضاح یک وزیر است. بررسی جدول کارت زردهای داده شده به وزرای روحانی نشان میدهد یک جمع ۱۰۰ نفره در هر شرایطی در طیف مخالفان دولت قرار می‌گیرند و بسته به شخصیت و جایگاه وزیر مربوطه و موضوع مورد بحث این رقم می‌تواند بالا و پائین برود. در ادامه جدول مقاسیه  کارت زردهای  وزاری روحانی را ببینید.

تاریخ وزیر تعداد کل آراء موافق مخالف ممتنع نتیجه
۱۷ آذر ۹۲ اقتصاد ۲۱۷ ۸۲ ۱۰۱ ۱۰ کارت زرد
۸ دی ۹۲ علوم ۲۴۰ ۷۳ ۱۴۹ ۱۰ کارت زرد
۱۷ دی ۹۲ ارشاد ۲۲۴ ۱۰۵ ۹۷ ۱۸ کارت زرد
۳۱فروردین ۹۳ آموزش و پرورش ۲۰۲ ۷۱ ۱۱۵ ۱۱ کارت زرد
۳ تیر  ۹۳ کشور ۲۱۸ ۶۴ ۱۳۵ ۱۵ کارت زرد

کشف محموله ۲ تنی شمش طلا در خوی
یک منبع آگاه از کشف محموله ۲ تنی طلا در سه راهی ایواوغلی خوی خبر داد. به گفته این منبع آگاه در هفته گذشته طی بازرسی‌های به عمل آمده از یک اتوبوس، تعداد ۳۴ عدد شمش ۳۰ کیلوگرمی مشکوک به طلا و نقره به همراه یک هزار و ۳۰۱ کیلو دانه‌های تسبیح نقره‌ای که در مجموع مقدار دو هزار و ۳۲۱ کیلو گرم فلزات گرانبها می‌باشد، کشف شده است.

گفتنی است در این راستا سه نفر دستگیر و با تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی، تحویل مراجع ذی‌صلاح قضایی شدند.

ساخت کولرهای دستی در قندهار افغانستان

عصر ایران منتشر کرد، “پیتر گرست” خبرنگار استرالیایی‌تبار شبکه الجزیره قطر در دادگاهی در مصر به ۷ سال زندان محکوم شد. او متهم به همکاری با گروه اخوان در جهت بر هم زدن امنیت کشور مصر است

قاسم سلیمانی نقشه کشتن ما را می‌کشد!
روزنامه آمریکایی نیویورک‌ پست (Nypost) در تحلیلی با موضوع بحران امنیتی عراق و با ادعای نقش پررنگ سپاه قدس در این کشور نوشت: “قاسم سلیمانی” فرمانده نیروی قدس ایران، هم‌اکنون به خاطر شرایط به وجود آمده در عراق، با ما در یک جبهه قرارگرفته است؛ اما از سوی دیگر در حال نقشه کشیدن برای ریختن خون ما در جبهه دیگری است.

نیویورک پست به نقل از منابعی که به نام آن‌ها اشاره نکرده، در ادعایی عجیب می‌نویسد: حتی برخی گفته‌اند که “قاسم سلیمانی” در ماجرای حمله به سفارت آمریکا در لیبی که منجر به کشته شدن “کریستوفر استیونس” سفیر وقت آمریکا شد، دست داشته است. او یک نظامی عجیب‌، خطرناک‌ و درعین‌حال تأثیرگذار است.

به گزارش جام، این روزنامه آمریکایی می‌افزاید: نقش قاسم سلیمانی برای ایران، ترکیبی از سازمان سیا و گرین برت (فرماندهی کماندوهای ویژه انگلیس در جنگ جهانی دوم) است. او مشکلات زیادی را برای آمریکا در سرتاسر جهان ایجاد کرده است. به همین دلیل، همسویی ایران و آمریکا در رویارویی با داعش، همزمان با خاتمه این بحران به پایان خواهد رسید؛ چراکه ایران همواره به دنبال ایجاد جو ضدآمریکایی است و می‌خواهد آمریکا را از چشم کشورهای عرب بیندازد.

نیویورک پست در ادامه با ادعای اینکه “بسیاری از حملات علیه آمریکایی‌ها از سوی قاسم سلیمانی برنامه‌ریزی می‌شود” اضافه می‌کند: حتی دادستانی آمریکا اعلام کرده که وی یک‌بار قصد داشته نیروهایی را از مکزیک برای از میان برداشتن سفیر عربستان در واشنگتن استخدام کند.[!]  نیروهای قاسم سلیمانی خود را به هر شکلی درمی‌آورند و حتی [در زمان حضور آمریکا در عراق] در ضربه زدن به نیروهای آمریکایی بسیار موفق عمل کردند زیرا کاملا شبیه نیروهای آمریکایی بودند؛ به همین دلیل هرجا که می‌خواستند حضور داشتند، مثلاً سر راه کاروان‌های نظامی ما یا در صحنه عملیات‌های ارتش آمریکا.  نیروی قدس از همه جا عضو می‌گیرد، به همین دلیل پرسنل آن می‌توانند به هر زبانی صحبت کنند. نیروی قدس در کمترین زمان، شبه‌نظامیانی را در کشور مقصد تربیت می‌کند و به کار می‌گیرد.

اسپری عجیب داوران جام جهانی چیست؟
به گزارش نماینده، داوران که همیشه درگیر مرتب کردن بازیکنان مدافع در زمان زدن ضربه آزاد بودند، امسال به راحتی با اسپری خطی جلوی بازیکنان می‌کشند که حریم آنها را مشخص می‌کند. عده‌ای حدس می‌زدند که مواد داخل این اسپری همان کرم اصلاح صورت است! اما اسپری محوشونده از موادی مخصوص که به صورت گاز فشرده در آمده، تشکیل شده است که برای مدتی قابل رؤیت باقی مانده و مدافعان به خط شده را مرتب نگه می‌دارد.

اسپری کف‌دار که بعد از یک دقیقه محو می‌شود برای چندین سال در لیگ فوتبال آمریکا استفاده می‌شده است اما این اولین بار است که در جام جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.  اسپری محو شونده ترکیبی از بوتان، ایزو بوتان، گاز پروپان و چند ماده شیمیایی دیگر است که وقتی از داخل قوطی خارج می‌شوند، گسترش پیدا کرده و حالتی کف مانند به خود می‌گیرند.

این زن جایگزین اشتون خواهد شد
روزنامه آلمانی “فرانکفورتر آلگماینه” در گزارشی خبر داد که احتمالا “فدریکا موگرینی” وزیر امور خارجه ایتالیا، مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا و جانشین کاترین اشتون خواهد بود.

به گزارش جام جم، این روزنامه آلمانی با استناد به محافل شرکت کننده در نشست سران سوسیال دموکرات اتحادیه اروپا در روز شنبه در پاریس این خبر را داده و تصریح کرد که ظاهرا سران سوسیال دموکرات کشورهای اروپایی دراین باره به توافق رسیده‌اند. رهبران چپ‌گرای اتحادیه اروپا در پاریس همچنین توافق کردند که “ژان کلود یونکر” را به عنوان رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا مورد حمایت قرار دهند.

هر سایت و رسانه ای سند و فایل صوتی از من دارد ارائه کند/ هیچ مصاحبه‌ای در مورد حضور زنان در ورزشگاه نکردم 
“فاطمه آلیا” نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بولتن نیوز با اشاره به درج مطالبی به نقل از وی درباره حضور بانوان در ورزشگاه و تماشای مسابقات والیبال گفت: صرف نظر از درست یا غلط بودن این دیدگاه و محتوای این مطالب، اینجانب اصلا در این زمینه اظهارنظری نداشتم و درج چنین مطالبی از قول اینجانب در رسانه‌ها از اساس کذب محض است.

نماینده تهران تاکید کرد: اگر سایت، خبرگزاری و یا روزنامه‌ای مدعی است که با اینجانب مصاحبه‌ای در این زمینه داشته است، حتما سند و فایل صوتی آنرا منتشر کند. بعد از انتشار چنین مطالبی در رسانه‌ها، ابتدا فکر کردم خبرنگار رسانه مذکور با “حلیمه عالی” نماینده زاهدان مصاحبه کرده و شاید به دلیل تشابه اسمی، نام مرا به اشتباهی درج کرد. اما وقتی با خانم عالی تماس گرفتم ایشان عنوان کرد که با هیچ رسانه‌ای در این زمینه مصاحبه نکرده است.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به جایگاه زنان در نظام جمهوری اسلامی ایران و دین مقدس اسلام گفت: هیچ کس حق ندارد به زنان توهین کند و باید با توهین‌کنندگان به زنان که حتی به اسم دفاع از حقوق آنها از سوی برخی رسانه‌های مدعی صورت می‌گیرد، برخورد شود.

این لوگوی معروف کار کیست؟ 
یکی از معروف‌ترین لوگوهای ایرانی، آرم طراحی شده برای شرکت ملی نفت ایران است. “احمد میرزا” طراح این لوگو درباره روند طراحی لوگوی شرکت نفت اظهار داشت: سال ۶۳ بود که فراخوانی برای طراحی لوگوی شرکت نفت در روزنامه کیهان منتشر شد. پس از دیدن این فراخوان شروع به اتود زدن کردم و پس از حدود ۹ طرح اولیه، به طرح نهایی رسیدم. زمان طراحی این لوگو، دوره‌ای بود که من به همراه “مرتضی کاتوزیان” و چند نفر دیگر در آتلیه “کارا” طراحی می‌کردیم و همین موضوع باعث شد این سوء‌تفاهم پیش بیاید که طراحی این لوگو کار آقای کاتوزیان بوده است. به همین دلیل چند وقت پیش بود که برای رفع شدن این سوء‌تفاهم‌ها فراخوان روزنامه و توضیحاتی را در صفحه شخصی‌ام در فیس‌بوک منتشر کردم.

این طراح همچنین عنوان کرد: با توجه به اینکه زمان طراحی این لوگو چند سال پس از پیروزی انقلاب بود، باید در طراحی آن مشخصه‌هایی را در نظر می‌گرفتم. از طرف دیگر این کار با طراحی برای شرکت‌های خصوصی فرق داشت و مربوط به یک موضوع ملی می‌شد. به کار بردن نمادهایی برای رساندن مواردی چون “نه شرقی، نه غربی”، “رشد صنایع نفت”‌ و همچنین “سوخت” باید در این طرح مورد توجه قرار می‌گرفت.

به گزارش ایسنا، احمد میرزا متولد ۱۳۲۳ است و از دهه ۴۰ کار طراحی را به صورت تجربی آغاز کرد. او از همان زمان نقاشی هم می‌کشید و در آتلیه کارا به همراه مرتضی کاتوزیان و هنرمندان دیگر فعالیت هنری می‌کرد. لوگوی آتلیه کارا، شرکت سولیران، کمپوت‌ آبان و کارخانجات گلاب‌گیری از دیگر طرح‌های این هنرمند به شمار می‌روند.

انگلیس خواستار غرامت نابودی ۵ تابلو و هدیه فتحعلی شاه قاجار از ایران شد
دیلی تلگراف این روزنامه انگلیسی نوشت: دولت انگلیس برای نخستین بار لیستی را منتشر کرده که حاوی مشخصات نقاشی‌هایی است که در جریان حمله به سفارت این کشور در تهران نابود شد. این گزارش در خصوص ادعای مربوط به تابلوهای و آثار مفقود یا تخریب شده گفت که تابلوی نقاشی به ارزش یک میلیون پوند، فقط یکی از شش آثار هنری است که انگلیس، سه سال پیش هنگام زیر و رو شدن سفارت خود در تهران، آنها را از دست داد.

به گزارش انتخاب، به گزارش این روزنامه این تابلو از چهره “فتحعلی شاه”، دومین پادشاه سلسله قاچار در ایران است که در فاصله سالهای ۱۷۹۷ تا ۱۸۳۴ میلادی حکومت می‌کرده است. کار تکمیل این تابلوی نقاشی در سال ۱۸۲۳ میلادی به پایان رسید. این نقاشی رنگ روغن به ابعاد یک و نیم متر را شخص پادشاه ایران در اوایل سده نوزده میلادی به سفیر وقت انگلیس در کشورش اهداء کرده بود.

تصاویر تابلوهای نقاشی گمشده هنوز هم در وبگاه “کلکسیون آثار هنری دولت انگلیس” وجود دارد. البته ارزش کل آثار هنری گمشده احتمالاً بیش از اینها است، زیرا فهرست (دولت انگلیس) فقط شامل تابلوهای نقاشی می‌شود و به قالیچه‌ها و آثار سفالی نابود شده اشاره نکرده است. یک سخنگوی دولت انگلیس گفت که ارزیابی دقیق میزان آسیب وارده به آثار هنری سفارت باید توسط متخصصان صورت بگیرد. با این حال ما این ارزیابی را هر چه زودتر انجام خواهیم داد. وی افزود که ما به ایران اعلام کرده‌ایم که بهبود روابط نیازمند حل مسئله غرامت به منظور جبران آسیب وارده به سفارت است.

چانه‌زنی غفوریان در برزیل

مهران غفوریان هم جزء هنرمندانی است که برای حمایت فرهنگی از تیم ملی به برزیل سفر کرده است.

با پول‌هایی که بدهکاران بانکی به جیب زدند چه کارهایی می‌شد انجام داد؟
برآوردها نشان می‌دهد با ۸۲ هزار میلیارد تومان معوقات بانکی جداقل امکان ساخت ۵۱ برج دیگر به اندازه برج میلاد وجود داشت. به گزارش خبرآنلاین، این جدول نشان می دهد با ۸۲ هزار میلیارد تومان معوقات بانکی چه کارهایی می‌شد انجام داد.

تکریم تا بی‌نهایت

بدون شرح!


صف کودکان انتحاری داعش

سازمان دیدبان حقوق بشر می‌گوید که تروریست‌های مسلح مخالف دولت سوریه با فراهم کردن امکاناتی، از جمله آموزش، به جذب کودکان و نوجوانان می‌پردازند و وظایف نظامی به آنان محول می‌کنند. به گفته دیدبان حقوق بشر به خصوص تروریست‌های موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) کودکانی را که گاه ١۴ سال دارند جذب کرده، تمرین می‌دهد و آنان را به عملیات انتحاری می‌گمارد.

اولین عمل جراحی بینی در جهان
روز نو نوشت  :این فرد سرباز جنگ جهانی اول به نام William M.Spreckley ستوان جنگل بانان شروود در انگلیس بود. او بیمار دکتر Harold Gillies بود. و سال ۱۹۱۷ وقتی ۳۳  سال داشت در جنگ به بینی‌اش شلیک شد و به طور کامل بینی خود را از دست داد. این سرباز اولین کسی بود که تحت عمل جراحی بینی قرار گرفت. دکتر هارولد او را عمل کرد. در زیر عکس قبل و بعد از عمل جراحی را می‌بینید کمی ترسناک است.

انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=44220

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x