تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
1

با مصرف برنج و نان به وزن ایده آل برسید!

  • کد خبر : 44331
  • 04 تیر 1393 - 11:39
با مصرف برنج و نان به وزن ایده آل برسید!

تحقیقات جدید نشان داده است که رژیم غذایی فاقد هر گونه کربوهیدرات می ‌تواند افراد را دچار اختلالات حافظه و عدم رسیدن به وزن ایده آل در طولانی مدت کند.

 
 
به گزارش کمال مهر مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهد افرادی که رژیم لاغری کم کالری داشتند که در آن از هر ماده غذایی به میزان کم و اصولی وجود داشته است، ضررهای کمتری به بدن خود وارد کرده اند.

بررسی ها نشان می دهند، کاهش وزن‌های بسیار سریع که با حذف برنج و نان صورت می گیرد می تواند خطرناک باشد و بر عکس روند لاغر شدن را کند کند.برنامه‌های کاهش وزن باید ترکیبی از رژیم غذایی متعادل، ورزش و اصلاح شیوه زندگی باشد. 

گفتنی است،بدن برای افزایش سوخت و ساز و سوزاندن کالری های اضافه به برنج و نان و مواد کربوهیدرات و نشاسته ای نیاز دارد و نرسیدن هر یک از آن ها به بدن موجب می شود تا بدن با سرعت کمتری کالری های خود را بسوزاند زیرا هیچ گونه انرژی اضافی در بدن برای آغاز سوخت و ساز وجود ندارد.

دانشمندان با انجام مطالعات و آرمایشاتی روی هزاران داوطلب دریافتند افرادی که در رژیم غذایی خود حداقل یک وعده در روز مقدار مناسبی برنج و یا نان مصرف می کنند و با کاهش میزان قند مصرفی خود در میان وعده ها و سایر مواد غذایی می توانند راحت تر و با روند سریع تری به وزن ایده آل خود برسند، همچنین برنج و نان به دلیل دارا بودن ویتامینB می تواند باعث سوخت و ساز بیشتری شود.

انتهای پیام/

 
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=44331

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x