تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

تأکید ظریف بر هوشمندی کشورهای موثر اسلامی برای مقابله با توطئه‌ها‌ و تفرقه افکنی‌های دشمنان

  • کد خبر : 44097
  • 03 تیر 1393 - 8:33
تأکید ظریف بر هوشمندی کشورهای موثر اسلامی برای مقابله با توطئه‌ها‌ و تفرقه افکنی‌های دشمنان

وزیر امور منابع انسانی و کار سودان که بنا به دعوت وزیر کار و امور اجتماعی کشورمان به تهران سفر کرده است،عصر امروز (دوشنبه) با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.


به گزارش حوزه سیاست خارجی کمال مهر؛خانم اشراقه سید محمود وزیر امور منابع انسانی و کار سودان که بنا به دعوت وزیر کار و امور اجتماعی کشورمان به تهران سفر کرده است، عصر امروز (دوشنبه) با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

ظریف با اشاره به روابط بسیار خوب تهران و خارطوم تاکید کرد: ما به روابط دو کشور نگاهی راهبردی داریم و برای مناسبات خوب خود با دولت و مردم سودان اهمیت زیادی قائلیم و این روابط مبتنی بر منافع و دیدگاه‌های مشترک در عرصه دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی است.

وزیر امور خارجه با اشاره به مواجهه ایران و سودان با چالش‌های مشترک از جمله فشارها و تحریم‌های ظالمانه غرب تاکید کرد: تجربه سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به ما ثابت کرده است که تنها با تکیه بر توان کشور و مردم و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی می‌توانیم بر مشکلات و موانع فائق آییم و روی پای خود بایستیم و روند توسعه و پیشرفت کشور را تداوم بخشیم و باید از این فرصت برای توسعه و تقویت بیش از پیش روابط دو کشور استفاده کنیم.

ظریف وجود زمینه‌های متعدد و متنوع همکاری بین دو کشور به خصوص در عرصه‌های فنی و حرفه‌ای و کارآفرینی، کشاورزی و دامپروری را یادآور شد و ابراز امیدواری کرد که این سفر و همچنین تداوم سفرهای متقابل مسئولان ایرانی و سودانی و پیگیری جدی توافقات فیمابین زمینه ساز همکاری‌های بسیار خوب دو کشور در همه عرصه‌ها باشد.

وزیر امور خارجه در بخش دیگری از این ملاقات با اشاره به تحولات منطقه خاطرنشان کرد: آنچه در حال وقوع است جنگ بین شیعه و سنی نیست، بلکه توطئه‌ای خارجی با هدف جلوگیری از ظهور مقتدرانه جهان اسلام در عرصه تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی است و از این رو کشورهای موثر اسلامی باید با هوشمندی و با نگاهی راهبردی به این تحولات بنگرند و مانع از تفرقه افکنی دشمنان جهان اسلام بین فرق اسلامی شوند.

خانم اشراقه سید محمود وزیر امور منابع انسانی و کار سودان نیز در این دیدار با ابلاغ سلام‌های رئیس جمهور و وزیر خارجه کشورش به دولت و مردم ایران و ظریف، از سفر به جمهوری اسلامی ایران ابراز خرسندی کرد.

وی با قدردانی از مواضع و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از سودان تاکید کرد: هیچ عاملی نمی‌تواند در روند روابط تاریخی، دوستانه و برادرانه فیمابین دو کشور مسلمان خللی وارد کند و سودان همواره متحد و در کنار ایران خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد با پیگیری و اجرایی شدن توافقات موجود شاهد تقویت و گسترش همه جانبه روابط بین ایران و سودان باشیم.

خانم اشراقه سید محمود با ابراز خرسندی از روند مذاکرات بین ایران و غرب در خصوص موضوع هسته‌ای ابراز اطمینان کرد دولت و مردم ایران با ایستادگی و پایداری و سربلندی در تثبیت حقوق مشروع خود موفق خواهند شد.

وی همچنین در این دیدار به تشریح روند تحولات داخلی و خارجی این کشور  و دستاوردها و موفقیت‌های دولت و مردم و ارتش سودان علیرغم فشارها و تحریم‌های کشورهای بیگانه پرداخت و افزود: دولت سودان همه تلاش خود را برای تثبیت شرایط سیاسی و بهبود اوضاع اقتصادی به کار گرفته است.

وی همچنین با اشاره به تلاش‌ها و توطئه‌های بیگانگان برای خلل در صفوف کشورهای اسلامی، لزوم هوشیاری و همکاری بیش از پیش کشورهای بزرگ اسلامی از جمله ایران و سودان برای مقابله با چالش‌های مشترک را خواستار شد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=44097

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x