تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
1

تحقیقی درباره شباهت ژنتیکی همسران

  • کد خبر : 44038
  • 02 تیر 1393 - 11:28

زن و مرد هایی که با هم ازدواج می کنند از بسیاری از جنبه ها به هم شباهت دارند اما به گفته پژوهشگران این شباهت ها ممکن است به ژن هایشان نیز کشیده شود.


به گزارش کمال مهر،زن و شوهر ها نسبت به یک جفت زن و مرد که تصادفی انتخاب شده باشند شباهت بیشتری از لحاظ ژنتیکی به یکدیگر دارند.

بررسی ها نشان می دهند،علت این شباهت ممکن است این باشد که افراد با شباهت ژنتیکی فرصت بیشتری برای دیدار و جفت شدن پیدا می کنند و ژن ها ممکن است بتوانند بر بسیاری از مسائل تاثیر بگذارند که تعیین کننده فرصت ها و پیامد های جفت شدن افراد هستند.ژن ها گاهی تعیین کننده شباهت قد و وزن زن و مرد یا پس زمینه نژادی یا میزان تحصیلات آن ها هستند.

شباهت ژنتیکی همسران به حد شباهت ژنتیکی خواهران و برادران نمی رسد.به طور میانگین نیمی از ژن های خواهران و برادران مشترک هستند و حتی در میان خواهران و برادران شباهت ژنتیکی بین ۴۰ تا ۶۰ درصد متغیر است.

تمایل به ازدواج با فرد دارای شباهت ژنتیکی حتی از تمایل به ازدواج با فردی با میزان تحصیلات مشابه ضعیف تر است.صفات ژنتیکی مشابه در تعیین افرادی که در طول زندگی دیدار می کنند،موثرند.

افرادی که ژن های مشابهی دارند احتمال دارد سطح تحصیلات مشابهی داشته باشند و در نتیجه ممکن است در موقعیت های اجتماعی مشابهی قرار بگیرند و احتمال بیشتری برای جفت شدنشان وجود دارد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=44038

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x