تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

کدام اماکن مخصوص دعا برای حضرت حجت (عج) اند؟

  • کد خبر : 43503
  • 31 خرداد 1393 - 8:27
کدام اماکن مخصوص دعا برای حضرت حجت (عج) اند؟

اماکن مقدسه محل عبادت و دعای آن حضرت (عج) هستند، بنابراین سزاوار است که مومن دوستدار آن جناب به او تاسی کند، زیرا که دعا برای تعجیل فرج از بهترین عبادت ها و مهمترین دعاها است.

به گزارشکمال مهر اماکن شریف و مقدسی که حضرت ولی عصر (عج) در آنها توقف کرده و به آنجاها قدم نهاده مانند مسجد کوفه و مسجد سهله و مسجد صعصعه و مسجد جمکران و غیر آنها، چون شیوه اهل مودت و عادت صاحبان محبت است که هر گاه جای درنگ و محل توقف محبوب خویش را بنگرند به یاد خوی های او افتند و از فراقش متالم شوند و درباره اش دعا کنند.

پس شایسته است که مومن مخلص هر گاه به سرداب مبارک وارد شد یایکی از اماکن توقف آن حضرت (ع) را زیارت کرد به یاد صفای مولایش باشد و ویژگی های جمال و جلال و کمال آن بزرگوار را در خاطر بیاورد و توجه کند که آن جناب از از ظلم و تجاوز اهل عناد و گمراهان در چه وضعی به سر می برد و از تصور آن احوال کاملا متاثر گردد و از درگاه خدای قادر متعال بخواهد که گشایش امر قیام مولایشان را آسان کند و امید او را از جهت دفع دشمنان و یاری دوستانشان برآورده سازد.

اضافه بر اینکه آن اماکن مقدسه و جاهای یاد شده محل های عبادت و دعای آن حضرت (عج) هستند، بنابراین سزاوار است که مومن دوستدار آن جناب به او تاسی کند، زیرا که دعا برای تعجیل فرج و برطرف شدن غم و اندوه از چهره انورش از بهترین عبادت ها و مهمترین دعاها است.

حرم مطهر امام حسین (ع)…

از جمله جاهایی که دعا برای تعجیل فرج در آنها موکد است حرم مطهر مولای شهید و مظلوممان حضرت ابی عبدالله الحسین (ع) است چون هر گاه مومن در حرم شریف آن حضرت (ع) انواع ظلم و مصیبتی که بر او و خاندان گرامیش وارد آمده درذ هن مجسم کند و بداند که خونخواه آن جناب و انتقام گیرنده از دشمنان و ستم کنندگان به او، مولایمان صاحب الزمان (عج) است، عقل و مودتش او را خواهند برانگیخت که برایت عجیل فرج و ظهور آن حضرت (عج( دعا کنند و با تضرع و زاری این امر را از درگاه الهی بخواهد.

و شاهد بر این است آنچه در روایت ابوحمزه ثمالی در باب هفتاد و نهم کامل الزیارات از امام صادق (ع) آمده که در جایی از آن زیارت فرموده: پس از درود فرستادن بر حسین (ع) و بر همه امامان درود می فرستی همچنان که بر حسن و حسین (ع) درود فرستادی و می گویی: خداوندا به آنها کلمات خویش را تمام گردان و وعده ات را به ایشان تحقق بخش.

دعای فرج در حرم رضوی

حرم امام رضا (ع) از دیگر اماکنی است که به جهت وارد بودن در زیارتی که در کامل الزیارات روایت گردیده که در ان زیارت پس از درود فرستادن بر یکایک امامان (ع) آمده: “اللهم صل علی حجتک و ولیک و القائم فی خلقک صلاه نامیه باقیه تعجل بها فرجه و تنصره بها…”؛ خداوندا بر حجت و ولیت و قائم در خلقت درورد بفرست درودی روزافزون و پایدار که به آن فرجش را زودتر کنی و به آن پیروزش گردانی.

حرم عسکریین (ع) در شهر سامرا از دیگر اماکن مورد توصیه برای دعای فرج امام عصر (عج) است و شاهد بر آن اینکه در کامل الزیارات آمده که: اللهم عجل فرج ولیک و ابن ولیک واجعل فرجنا مع فرجهم یا ارحم الراحمین؛ پروردگارا فرج و گشایش ولیت و فرزند ولیت را زودتر برسان و گشایش وضع ما را با فرج ایشان قرار ده ای مهربان ترین مهربانان.

علاوه بر این، حرم مطهر هر یک از امامان (ع) محل تقرب جستن به ایشان و دعای فرج آن حضرت (عج) است. که این دعا از بهترین ذکرها و محبوب ترین آنها نزد صاحبان بصیرت و مهمترین آنها نزد اهل عبرت است، پس باید که در همه اوقات از شب و روز به آن اهتمام ورزند.

منابع:

۱- مکیال المکارم، ج ۲؛
۲- کامل الزیارات.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=43503

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x