تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

گزارش یک جشن برای “رضا کیانیان”

  • کد خبر : 43438
  • 30 خرداد 1393 - 10:49

گزارش یک جشن در ۲۹ خرداد برای بازیگر “آژانس شیشه‌ای” و “مختارنامه” ارائه می شود.


به گزارش کمال مهر رضا کیانیان بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در سال ۱۳۳۰ در تهران به دنیا آمد و در خانواده‌ی پرجمعیت بزرگ شده، دارای دو خواهر و چهار برادر است همچنین خود او هم فرزند دوم خانواده است.

وی دوران تحصیلات ابتدایی و دبیرستانش را در مشهد گذرانده همچنین در حوزه‌ی علمیه مشهد به تحصیل دروس فقهی و اسلامی نیز پرداخته است.

اولین استاد بازیگری او برادرش داوود بود که در سال ۱۳۴۵ اولین نمایش از “پا نیفتاده‌ها” را به قلم غلامحسین ساعدی بازی کرد.

رضا کیانیان به مدت ۳ سال در گروه تئاتر برادرش داوود فعالیت داشت و در سال ۱۳۵۵ از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته‌ی تئاتر فارغ‌التحصیل شد.

رضا از سال ۱۳۴۵ بازیگری تئاتر را آغاز کرد و در نمایش‌های “آنتیگونه” ، “خرده بورژوا”، “چهره‌های سیمون ماشا” ازدواج آقای “می سی سی پی”،”یادگار سالهای شن “و… بازی کرد.

او در فروردین ۸۹ با بازی در نمایش پروفسور “بوبوس” کارگردانی آتیلا پسیانی بعد از ۶ سال دوری از تئاتر دوباره به صحنه‌ی نمایش بازگشت.

آغاز فعالیت رضا کیانیان در سینما از سال ۱۳۶۸ با حضور در فیلم “تمام وسوسه‌های زمین” ساخته حمید سمندریان بود.

او در شانزدهمین جشنواره‌ی فیلم فجر برای بازی در فیلم “آژانس شیشه‌ای” جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش دوم را گرفت و در سیزدهمین جشنواره‌ی فیلم فجر برای در فیلم “کیمیا” کاندیدای دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد نقش دوم بود.

همچنین او فیلم‌های “سینما سینماست” و “روبان قرمز” بازی‌های فوق‌العاده ارائه داده است.

رضا کیانیان برای بازی ماندگارش در فیلم “خانه‌ای روی‌ آب” سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را در بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به دست آورد.

معروفترین نقش تلویزیونی رضا کیانیان نقش جمشید در سریال “شلیک نهایی” و البته برجسته ترین کار او در تلویزیون بازی در سریال “مختارنامه” در نقش عبدالله بن زبیر است.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=43438

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x