تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
1

نخستین محموله ۸۰۰ تنی “میعانات گازی” پالایشگاه “خانگیران”

  • کد خبر : 43451
  • 30 خرداد 1393 - 11:07
نخستین محموله ۸۰۰ تنی “میعانات گازی” پالایشگاه “خانگیران”

مدیرامور بین الملل شرکت ملی نفت ایران از نخستین عرضه میعانات گازی پالایشگاه خانگیران به بازار بورس تا چند روز آینده خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی کمال مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران،سید محسن قمصری گفت: این شرکت تا چند روز آینده، برای مصرف داخلی حدود ۸۰۰ تن از میعانات گازی پالایشگاه خانگیران را به بازار بورس عرضه می کند.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران، میزان مرغوبیت میعانات گازی تولیدی پالایشگاه خانگیران را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: مبنای معاملات عرضه میعانات گازی پالایشگاه خانگیران به صورت ریالی است.

وی با بیان اینکه روش تعیین قیمت پایه بر عهده امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران است، افزود: به عبارتی عرضه کننده، قیمت پایه را تعیین می کند و بازیگران بازار و خریداران در مورد قیمت پایه امکان رقابت دارند؛ بنابراین بورس انرژی دخالتی در تعیین قیمت پایه ندارد و فقط بر مبنای رقابت بین خریداران کشف قیمت روی می دهد.

قمصری یادآور شد: پس از پذیرش میعانات گازی پالایشگاه ایلام به همراه نفت خام در رینگ داخلی بورس انرژی، شرکت ملی نفت ایران در نظر دارد تا حدود ۸۰۰ تن از میعانات گازی پالایشگاه خانگیران را در رینگ داخلی بورس انرژی عرضه کند.

به گزارش NIOC، آذر ماه سال گذشته، بورس میزبان خریداران و فروشندگان میعانات گازی پالایشگاه ایلام بود تا برای نخستین بار درتاریخ کشور این محصول در بورس کشف قیمت شود.

در آن زمان، ۳۵۰۰ بشکه میعانات گازی پالایشگاه گاز ایلام در بورس انرژی عرضه شد که ۳۴۰۰ بشکه از آن به قیمت هر بشکه ۲ میلیون ۲۰۹ ریال به ارزش ۷ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال از طرف یکی از پالایشگاه های بخش خصوصی کشور خریداری شد و به این ترتیب نخستین عرضه محصولات نفت و گاز شرکت ملی ایران با موفقت به انجام رسید.

بر اساس این گزارش، منطقه خانگیران در ۲۵ کیلومتری شمال غربی شهر مرزی سرخس و ۱۳۵ کیلومتری شمال شرقی شهر مشهد مقدس واقع شده است. 

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=43451

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x