تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

هنرمندان تئاتر سربازان فرهنگی هستند/تعادل هنرمندان در هر یک از امور هنری بسیار مهم است

  • کد خبر : 43151
  • 28 خرداد 1393 - 11:57
هنرمندان تئاتر سربازان فرهنگی هستند/تعادل هنرمندان در هر یک از امور هنری بسیار مهم است

هنرمندان تئاتر در جایگاه سربازان فرهنگی، در جبهه فرهنگ و هنر در تلاش برای انجام وظیفه،هستند.

به گزارش کمال مهرامیردژکام کارگردان نویسنده، بازیگر و مدرس تئاتر  گفت: درحال حاضر متأسفانه کار در امر کارگردانی تئاتر بسیار دشوار شده است اما به دلیل اینکه هنرمندان تئاتری سربازان فرهنگی هستند، در تمام امور هنری همانند نمایشنامه نویسی، بازیگری، طراحی و … فعالیت‌های مفیدی دارند.

وی افزود: در حال حاضر نمایشنامه”مردی برای تمام فصول” نوشته فالت را برای اجرا به تئاتر شهر ارائه داده‌ام اما تا زمان موافقت برای اجرای این نمایش، از زمان استفاده می‌کنم و نمایشنامه‌ها و مجموعه‌های تک پرسوناژه نوشته شده خود را برای چاپ به انتشارات نیسان ارائه کرده ام.

دژاکام ادامه داد:‌ مجموعه‌ای به نام “یک نامه عاشقانه سانسور شده” که جلد سوم مجموعه نمایشنامه‌های بنده است درحال حاضر چاپ است. در این مجموعه پنج تک پرسوناژ با نامه‌های “خرس ها نیاز به مراقبت ندارند”، “یک نامه عاشقانه سانسور شده”، “شیشه”، “ماه منظر”، و “بید مجنون” وجود دارد.

این کارگردان و نمایشنامه نویس که نمایشنامه‌های دیگری با نام “بادکافر”، “ماتیکان یوشت فرایان”، “پیراهن کهنه” را نوشته است، اظهار داشت: هنرمندان تئاتری برای رفع نیاز‌های اقتصادی خود از هوش و ذکاوت خود استفاده می‌کنند و در زمینه‌های دیگر هنری و غیر هنری فعال هستند، زیرا تئاتر هنر درآمد زایی نیست به همین دلیل تمام هنرمندان با عشق به کار تئاتر می‌پردازند.

دژاکام افزود:‌ یک گروه نمایش برای ارائه کار زحمات فراوانی متحمل می‌شوند و از نظر بنده تمام بلیت ها باید برای فروش در باجه بلیت فروش قرار بگیرند، اما این بلیت نباید با قیمت بسیار بالا و نباید به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گیرد. زیرا اگر قیمت بلیت‌ها بسیار بالا باشد عموم مردم  توان خریداری آن را ندارند و اگر به صورت رایگان باشد از نظر مردم کالایی بی ارزش خواهد شد و در هر صورت مخاطبان تئاتر پس از مدتی کم می‌شوند.

وی بیان کرد: بهتر است عموم مردم بلیت نمایش‌ها را خریداری کنند و تنها برای اصحاب رسانه بلیت‌های رایگان ارائه شود، زیرا با این کار به تئاتر کمک می‌شود و با اطلاع رسانی دقیق و درست خبرنگاران، نمایش‌ها بیشتر دیده می‌‍شوند.

دژاکام با احترام به نظر تمام هنرمندان خاطر نشان کرد: هر هنرمندی برای اجرای نمایش خود نظری دارد، شاید بعضی‌ها حتی بلیت هدیه ویژه رسانه‌ها را برای کار خود نداشته باشند و یا شاید یک گروه تصمیم به ارائه نمایش به صورت رایگان برای عموم داشته باشد، در هر صورت به نظر بنده باید به هر یک از این تصمیمات احترام گذاشت. با تمام این شرایط مهمترین کار هر گروه هنری اندیشیدن به منافع فرهنگی و ایجاد تعادل در تمامی امور هنری است.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=43151

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x