تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
3

حذف طرح

  • کد خبر : 43116
  • 28 خرداد 1393 - 12:18
حذف طرح

سخنگوی دولت در حالی خبر حذف سبد کالا را منتشر کرد که تا چندی پیش از توزیع مرحله دوم سبد کالا سخن می‌گفت.
 

به گزارشکمال مهر، محمد باقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در نشست خبری گفت توزیع سبد کالا از دستور کار دولت حذف شده و جای آن را طرح حمایت غذایی می‌گیرد.

او می‌افزاید: دیگر عنوانی تحت سبد کالا نداریم بلکه حمایت‌های غذایی جایگزین آن خواهد شد. برای این حمایت غذایی از کمیته امداد و بهزیستی حدود ۲۴۰۰ میلیارد تومان در سال جاری هزینه خواهد شد. اما شامل کارمندان نمی‌شود.

مقامات دولتی از فروردین ماه گذشته وعده مرحله دوم توزیع سبد کالا را داده بودند. حتی یک مقام استانداری قبلاً اعلام کرده بود برای توزیع بهتر سبد کالا، مراکز دایمی خریداری و تأسیس می‌شود.

نوبخت اکنون در حالی می‌گوید «اعتبار سبد کالا صفر است و بودجه‌ای با این عنوان نداریم» که اردیبهشت ماه تصریح کرده بود «در مرحله دوم هدفمندی، هم یارانه و هم سبد کالا توزیع خواهیم کرد. او حتی ۲۲ اردیبهشت ماه تصریح کرده بود: مشکلات پیش آمده برای توزیع سبد کالا در مرحله اول بعد از گذشت زمان کوتاهی برطرف شد و الان نیز کار در حال انجام است.»

سخنگوی دولت تأکید کرد: به طور قطع مشکلات موجود در مرحله نخست را در توزیع سبد کالای مرحله دوم نخواهیم داشت و با استفاده از تجربیات پیشین این سبد بین مردم توزیع می‌شود.
با این اوصاف جای سؤال است که مسئولان دولت چگونه تدبیر کرده‌اند که ابتدا وعده توزیع سبد کالا داده و در کمتر از یک ماه تازه فهمیده‌اند اعتبار لازم برای این کار را ندارند؟!

شایان ذکر است دولت بهمن سال گذشته در اقدامی که شائبه تبلیغاتی بودن را داشت اقدام به توزیع سبد کالا کرد که مشمولان دریافت آن به شکل عجیبی ناعادلانه و نامعقول مشخص شده و بسیاری از کارگران و اقشار ضعیف حذف شده بودند. همچنین بی‌تدبیری در نحوه توزیع، باعث تشکیل صف‌های طویل و ازدحام و تشنج شد. با این وجود سخنگوی دولت ۲۸ اسفند اعلام کرد براساس نظرسنجی یک رسانه مکتوب، ۷۰ درصد مردم از توزیع سبد کالا راضی بوده‌اند.

بی‌تدبیری مسئولان دولتی در نحوه توزیع سبد یاد شده باعث گستاخی و ادبیات توهین‌آمیز معاون وزیر خارجه آمریکا شد اما یک سایت نزدیک به دولت- خبرآن‌لاین- مدعی شد دامن زدن به آن صف‌های طویل و حتی زیر دست و پا ماندن برخی افراد، اقدامی تعمدی بوده است!

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=43116

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x