تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

تماشای مخفیانه فوتبال از ترس بوکوحرام/متلک توهین‌آمیز به تیم ایران توسط گزارشگر اتریشی/چند برابر وام ازدواج در دست دانه‌درشت‌ها است؟

  • کد خبر : 43044
  • 28 خرداد 1393 - 8:35
تماشای مخفیانه فوتبال از ترس بوکوحرام/متلک توهین‌آمیز به تیم ایران توسط گزارشگر اتریشی/چند برابر وام ازدواج در دست دانه‌درشت‌ها است؟

سید حسن نصرالله در جام‌جهانی، متلک توهین‌آمیز به تیم ایران توسط گزارشگر اتریشی، تماشای مخفیانه فوتبال از ترس بوکوحرام و … از جمله اخبار جذاب بسته خبری ۲۷ خرداد است.

به گزارش خبرنگار سیاسی کمال مهر، هر روز شاهد تولید حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری هستیم که رصد تمام این اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نیز خارج؛ برای تسهیل در مرور این اخبار، تلاش داریم گزیده‌ای از اخبار سیاسی سال ۹۲ را در قالب یک بسته خبری در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

چند برابر وام ازدواج در دست دانه‌درشت‌ها است؟
پرداخت تسهیلات ازدواج چند ماهی است که با مشکل مواجه شده و اغلب مراجعه‌کنندگان موفق به دریافت تسهیلات نمی‌شوند. مسئولان شعب بانک‌ها علت این روند را تعداد زیاد متقاضیان عنوان و اعلام کرده‌اند تا پایان سال امکان ثبت نام جدید وجود ندارد و اکنون ۱.۵ میلیون زوج در صف دریافت وام ازدواج قرار دارند. اما واقعیت این است که ۳۳ هزار میلیارد تومان منابع بانک‌های دولتی را دانه درشت‌ها بلعیده‌اند و حتی در خبری در خصوص وام گیرندگان دانه درشت آمده که یک مشتری می‌تواند بیش از ۳۰۰ بار وام بگیرد!

به گزارش صراط، به این ترتیب، کسری منابع برای تسهیلات ازدواج بیش از یک میلیون جوان در حالی به چالش این روزهای دولت تبدیل شده که چند ۱۰برابر این رقم در سیستم بانکی کشور معلق مانده و در دست چند نفر بلوکه شده است به طوری که هم اکنون رقم معوقات بانکی بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تخمین زده می‌شود و برای ردیابی بدهکاران لیست سیاهی در بین سازمان‌ها و نهادهای مربوطه جابه جا می‌شود اما هنوز این رقم هنگفت با وجود نیاز جامعه سرگردان است.
پر واضح است که دولتی‌ها می‌توانند تنها با حدود ۳۳ هزار میلیارد تومان معوقات بانک‌های دولتی به حدود ۱۱ میلیون نفر وام ازدواج سه میلیون تومانی یا به ۶.۶‌ میلیون متقاضی وام پنج میلیون تومانی بپردازند. با این وجود هنوز این اتفاق نیافتاده چرا که ظاهرا بانک‌ها بدهکاران دانه درشت را به جوانان در انتظار وام ۵ میلیونی که در آرزوی گرفتن این وام می‌سوزند ترجیح می‌دهند!

 

نقاشی‌های شهید چمران در اوج
مشرق نوشت:  تعدادی از نقاشی‌های “شهید دکتر چمران” که مضامینی عرفانی دارد، در کافه نخلستان سازمان هنری رسانه‌ای اوج در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

برچسب مذهبی ممنوع! 
روزنامه جمهوری اسلامی به نقل از وب سایت روزنامه الاهرام نوشت: عبدالفتاح عثمان معاون وزارت خارجه مصر در امور رسانه و مطبوعات در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که نیروهای امنیتی برچسب‌های مذهبی را که اخیراً استفاده از آنها در مصر بسیار شایع شده،‌ خواهند کند. به تازگی موجی گسترده‌ای از برچسب‌های مذهبی در خودروهای شخصی و سردرهای مغازه‌ها و فروشگاه‌های خیابانی به راه افتاده است. این برچسب‌ها اغلب حاوی شعارهای مذهبی هستند. بسیاری از کارشناسان، استفاده گسترده از این برچسب‌های مذهبی را با سرکوب شدید اسلامگرایان مصر توسط ارتش و پلیس این کشور مرتبط می‌دانند و می‌گویند این اقدام، شکلی جدید از اعتراض غیرمستقیم حامیان اخوان المسلمین علیه دولت و ارتش مصر است.

 ۲۷ خرداد ۱۳۵۸ سالروز تشکیل جهاد سازندگی به فرمان امام (ره)
۲۷خرداد ۱۳۵۸، امام خمینی(ره) فرمان تشکیل جهاد سازندگی را صادر کرد و از همان آغاز کار این نهاد توانست نیروهای جوان و متخصص را برای احیا و نوسازی روستاها در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جذب کند.


سید حسن نصرالله در جام‌جهانی

متلک توهین‌آمیز به تیم ایران توسط گزارشگر اتریشی!
قبل از بازى ایران و نیجریه در شبکه ORF اتریش، که مسوول پخش مستقیم بازى‌هاى جام جهانى در این کشور است، ابتدا مستندى کاملا غیرورزشی در مورد ایران پخش کرد. بعد از این آیتم‌ها، کارشناس برنامه، ایران را کشورى معرفى کرد که بازیکنانش براى خوش‌گذرانى به برزیل آمده‌اند و بارها و بارها به موضوع لباس‌هاى تیم ملى اشاره کرد و مدعی شد فدراسیون ایران پولى ندارد تا براى بازیکنانش پوشاک تهیه کند!

به گزارش جام، آنها به دستور “علی کفاشیان” اشاره کردند که اجاره تعویض لباس با بازیکنان حریف را به ملی‌پوشان ایرانی نداده و جالب اینکه گزارشگر این شبکه مدام از کلمه “بامزه” براى توصیف فوتبال ایران استفاده مى‌کرد … و اما جملات پایانی گزارشگر اتریشی: “ما حاضر نیستیم براى صعود ایران از گروهش حتى یک یورو هم شرط ببندیم. این مسابقه خواب‌آورترین بازى جام جهانى بود، رکورد جام جهانى با این بازى بدون گل خراب شد، ایران یادش رفته که گاهی مى‌تواند حمله هم بکند و…”

اعتراض برزیلی‌ها به جام‌جهانی فوتبال
معترضان به جام‌جهانی در خارج ورزشگاه ماراکانا در ریودوژانیرو (برزیل) تجمع کرده‎اند. آنها می‎گویند ترجیح می‎دادند هزینه سنگین برگزاری مسابقات صرف بهبود خدمات عمومی می‎شد. (آسوشیتد پرس)

جمهوریتبازیگران زن ایرانی در برزیل 
نرگس محمدی به همراه لیندا کیانی در ورزشگاه کوریتیبا

تفاوت دیوار مهدکودک در ایران و اروپا!

دیوار یکی از مهد کودک در اروپا که بر روی آن یکی از شعرهای حافظ درج شده است
دیوار یکی از مهد کودک ها در تهران

دادگاهی در آلمان دو ایرانی را به قاچاق موتور هواپیما متهم کرد
دادگاهی در شهر فرانکفورت آلمان روز گذشته دو ایرانی را به نام‌های “ایمان. جی.ال” که تابعیت آلمانی داشت را به همراه “داوود. ای” به نقض قانون تجارت خارجی آلمان متهم کرد و به اتهام قاچاق ده‌ها موتور هواپیمای بدون خلبان ساخت این کشور به ایران محاکمه کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از الیوم السابع، این دادگاه ایمان را به دلیل آنچه که ارسال ۶۱ موتور هواپیماهای جت اسکای به ایران در سال‌های بین ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ از طریق شرکت صادرات و وارداتش خواند و هم‌چنین داوود را نیز به دلیل کمک به نقل و انتقال و فروش برخی از این موتورها در ایران، متهم اعلام کرد.  بنابر این گزارش ایمان از شهادت در دادگاه خودداری کرد و داوود هم در این جلسه حاضر نشد. دادگاه نیز اعلام کرد که به طور جداگانه به این مساله رسیدگی خواهد کرد. این دادگاه در بیانیه‌ای مدعی شد که از این موتورها می‌توان در هواپیماهای ابابیل ۳ ایران که هواپیماهای بدون خلبان هستند، استفاده کرد.

عجیب‌ترین طرفدار ایرانی در ورزشگاه 

تماشای مخفیانه فوتبال از ترس بوکوحرام 
بوکوحرام‌ براین باورند که ریشه همه مشکلات کشور به دلیل آموزش‌های غربی است و به همین دلیل مدارس و دانش‌آموزان را مورد حملات خود قرار داده و می‌دهند. این روزها که بیشتر مردم دنیا در تب و تاب جام جهانی قرار دارند، مردم نیجریه نیز به دلیل حضور تیم ملی‌شان از این قاعده مستثنا نیستند، اما در این میان سد بزرگ و خشنی مثل بوکوحرام قرار دارد. آن‌طور که از اخبار و شواهد برمی‌آید، تماشای فوتبال از نظر اعضای بوکوحرام، کاری اشتباه و حتی حرام است.

به گزارش جام جم، اعضای این گروه نیز که احساس مسئولیت فراوانی نسبت به انحطاط اخلاقی جامعه دارند، بیکار ننشسته و دست به کار شده‌اند و با آغاز جام جهانی فوتبال تهدید کردند به مکان‌های عمومی که در آنجا فوتبال تماشا می‌شود، حمله خواهند کرد.  مردم نیجریه نیز که نسبت به خشونت بوکوحرام کاملا آگاهند، مجبور هستند مسابقات را به طور مخفیانه در خانه‌های خود دنبال کرده و نمی‌توانند این بازی‌ها را در مکان‌های عمومی تماشا کنند. افراط گرایان بوکوحرام پیش از این نیز چند بار تماشاگران مسابقات فوتبال را هدف حمله قرار داده بودند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=43044

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x