تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
0

بررسی نقش عشایر در امنیت پایدار/احداث بازارچه مرزی در راستای اقتصاد مقاومتی

  • کد خبر : 42948
  • 27 خرداد 1393 - 9:29
بررسی نقش عشایر در امنیت پایدار/احداث بازارچه مرزی در راستای اقتصاد مقاومتی

رئیس سازمان بسیج عشایر کشور، به نقش عشایر در طول تاریخ از جمله در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: عشایر نقش به سزایی در مرزداری و ایجاد امنیت پایدار در منطقه دارند.

به گزارش کمال مهربه نقل از بسیج عشایر، “دوستعلی آزوغ” رئیس سازمان بسیج عشایر کشور در جلسه شورای عالی بسیج عشایر استان سیستان و بلوچستان که با حضور اعضای شورای عالی بسیج عشایر در زاهدان برگزار شد، به نقش عشایر در طول تاریخ از جمله در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: عشایر نقش به سزایی در مرزداری و ایجاد امنیت پایدار در منطقه دارند.

 

وی ضمن تشکر از زحمات عشایر و اعضا شورا عالی بسیج عشایر، تصریح کرد: عشایر نقش مهمی در تولید محصولات کشاورزی و دامداری دارند.

 

در این جلسه “محمدرضا سردارشهرکی” رئیس شورای عالی بسیج عشایر استان سیستان و بلوچستان به تهدیدات طبیعی از جمله خشکسالی بیش از ۱۰ ساله در استان اشاره کرد و گفت: این استان با جمعیت بالغ بر ۲میلیون و پانصد هزار نفر و ۶۰ درصد جمعیت روستایی و عشایری چهارمین استان عشایری کشور است.

 

وی با اشاره به کمبود علوفه، استفاده مفید از منابع و مراتع استان را حائز اهمیت دانست و خواستار کمک دولت به منظور احیای دامداری جهت خرید علوفه در این استان شد.

 

“محمد مهدی گرگیج” مسئول فرهنگی شورای عالی عشایر بسیج استان از اعلام آمادگی عشایر منطقه در امر مرزداری خبر داد و گفت: باید در مرزها و مرزداری از عشایر این منطقه بکارگیری شود.

 

وی با بیان اینکه محرومیت زدایی در مناطقی در استان وجود دارد، کمک دولت در امر محرومیت زدایی را خواستار شد.

 

“محمود دادکریمی”مسئول اداره عشایری استان از کمبود اعتبارات دولتی در راستای توسعه کشاورزی عشایر خبر داد و گفت: عشایر استان بدلیل نداشتن ضامن و فیش حقوقی و … از اعطای ارائه تسهیلات وام در جهت دامداری و کشاورزی بی­بهره هستند.

 

همچنین در این جلسه توسط اعضای شورا عالی عشایر بسیج استان مقرر شد، در جهت اقتصاد مقاومتی بازارچه مرزی در مرزها احداث شود و همچنین در جهت کمبود آب طبیعی، چاهک آب شیرین در منطقه زهک و هیرمند حفر شود.

 

در ادامه بزرگان، معتمدین عشایر و اعضا شورای عالی بسیج عشایر استان خواستار هماهنگی لازم جهت دیدار با مقام معظم رهبری شدند.

 

در پایان، اعضای این شورا خواستار تعامل هر چه بیشتر با دولت شدند و مقرر شد طرح و پیشنهادهای حاصله در این مجمع اجرایی شود.

 

انتهای پیام/خ

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=42948

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x