تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

شاید بدل‌ مسی مقابل ایران بازی کند/جزئیات قتل فجیع دو خانواده ایرانی توسط داعش در عراق/فریب همسران برای جام جهانی

  • کد خبر : 42781
  • 26 خرداد 1393 - 9:13
شاید بدل‌ مسی مقابل ایران بازی کند/جزئیات قتل فجیع دو خانواده ایرانی توسط داعش در عراق/فریب همسران برای جام جهانی

الله‌کرم شاکی قوچانی شد، جزئیات قتل فجیع دو خانواده ایرانی توسط داعش در عراق، جلادی که هیچگاه نقاب بر چهره ندارد!، تاریخچه پپسی کولا و تبلیغاتش در تهران، فریب همسران برای جام جهانی، حضور جهانگیری در گردهمایی گروه‌های اجتماعی بولیوی، شائبه تبانی در لیگ جهانی والیبال، جالبترین صحنه افتتاحیه جام جهانی و … از جمله اخبار جذاب بسته خبری ۲۵ خرداد است.

به گزارش خبرنگار سیاسیکمال مهر، هر روز شاهد تولید حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری هستیم که رصد تمام این اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نیز خارج؛ برای تسهیل در مرور این اخبار، تلاش داریم گزیده‌ای از اخبار سیاسی سال ۹۲ را در قالب یک بسته خبری در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

شاید بدل‌ مسی مقابل ایران بازی کند! 
ایسنا نوشت: با آغاز جام جهانی ۲۰۱۴ در برزیل و بالا گرفتن تب فوتبال در سراسر جهان، نشریه “هالیوود ریپورتر” فهرستی از ستاره‌های سرشناس دنیای سینما را منتشر کرده که با شباهت عجیبی که به حاضران در برزیل دارند، می‌توانند در تیم منتخب جام‌ جهانی بازی کنند.

دیو فرانکو و کریستیانو رونالدو
جیسون استتهام و آرین روبن

کریستین بیل و لیونل مسی

کوین کاستنر و یورگن کلینزمن

ریگی به کفش دکتر
“شهید مصطفی چمران” با آغاز قائله کردستان جزو اولین مسئولانی بود که خود را به این منطقه رساند و با ضدانقلاب مبارزه را از سر گرفت. چمران  نبرد با ظلم را از سال‌ها قبل در کنار افرادی چون “امام موسی صدر” آغاز کرده بود اما جزو معدود مردان مبارز بود که روحیه‌ای لطیف و عارفانه داشت.

به گزارش فارس، به کمتر ذهنی متبادر می‌شود مردی که دائما در صحنه جنگ است، بتواند مناجات‌های آنگونه با آن قلم زیبا بنویسد. شخصیت چمران چند بعدی بود که علم او نیز وجه دیگری از زندگی وی محسوب می‌شد. سرانجام این چهره کم‌نظیر در ۳۰ خرداد ۶۰ جاودانه شد تا برای ابد روزی خور درگاه حق باشد.

الله‌کرم شاکی قوچانی شد
یک منبع آگاه گفت: “حسین‌الله کرم” فعال سیاسی اصولگرا از “محمد قوچانی” سردبیر و “فائزه شریف” مدیر مسئول هفته‌نامه صدا شکایت کرده است .هفته‌نامه صدا در پی تجمع گروهی در مقابل وزارت کشور اقدام به چاپ عکس حسین‌الله کرم کرده است، گفته می‌شود علت شکایت‌الله کرم این موضوع است.

این منبع آگاه در گفتگو با ایرنا عنوان کرد: مراحل رسیدگی به این شکایت که حدود ۲ هفته پیش به دادسرا اعلام شده به زودی آغاز خواهد شد. (براساس تبصره ۷ ماده ۹ قانون مطبوعات مصوب سال ۷۹ مسئولیت مقالات و مطالبی که در نشریه منتشر می‌شود به عهده مدیرمسئول است ولی این مسئولیت نافی مسئولیت نویسنده و سایر اشخاصی که در ارتکاب جرم دخالت داشته باشند نخواهد بود.)

جزئیات قتل فجیع دو خانواده ایرانی توسط داعش در عراق 
“حجت‌الاسلام سید محمدرضا بطحایی” به همراه همسر باردار و فرزند خردسالش سیدمحمد علی و یک خانواده ایرانی دیگر در سامرا توسط تروریست‌های داعش به طرز فجیعی به شهادت رسیدند. در این رابطه رسا با خانواده این شهید مصاحبه کرده است. “حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهاشم بطحایی”، استاد درس خارج حوزه علمیه قم در این گفتگو درباره شهادت “حجت‌الاسلام سید محمدرضا بطحائی” اظهار داشت: طلبه شهید فرزند برادرم مرحوم سید حسن بطحائی است که تقریبا ۴۲ سال سن داشت و هنگام شهادت به همراه همسر باردار و فرزند خردسالش سیدمحمد علی بود که توسط تروریست‌های داعش به طرز فجیعی به شهادت رسیدند.

استاد درس خارج حوزه درباره شخصیت طلبه شهید گفت: او طلبه‌ای باتقوا، عالم و بی‌رغبت به دنیا بود که تحصیل را از حوزه علمیه چیذر تهران شروع کرد و مدت ده سال به تدریس و تحصیل در نجف مشغول بود و پیام شهادت او مظلومیت شیعه، تفرقه انگیزی استعمار و صهیونیسم و دشمنی کشورهای مرتجع عرب با اسلام است.

شرقجام جشن و خشونت 

 جلادی که هیچگاه نقاب بر چهره ندارد! 
دیلی میل نوشت: هواداران این مردم جانی، او را شیر بیابان لقب داده‌اند، او چهره مشهور گروه تروریستی داعش است که دولت عراق را تهدید به سقوط می‌کند. وی برخلاف دیگر فرماندهان گروه تروریستی داعش، بدون آنکه صورت خود را بپوشاند جلوی دوربین‌ها ظاهر می‌شود.

به گزارش انتخاب، “شکیر وهیب” در چندین ویدیو منتشره توسط داعش حضور داشته که در آن اسرا را بازجویی و سپس به قتل می‌رساند. اطلاعات در مورد وهیب اندک است اما نام قبیله‌ او “فهداوی” است که به نظر متعلق به قبیله‌ البوفهد در االانبار است. آمریکا او را یکی از شش مرد شروری می‌داند که پس از سقوط صدام در القاعده نقش پررنگی داشته است. وی زمانی شهرت پیدا کرد که ویدیویی از او در حال اعدام سه راننده سوری در الانبار منتشر شد.

تاریخچه پپسی کولا و تبلیغاتش در تهران 
جام نوشت: “پپسی‌کولا” نام شرکتی آمریکایی است که در سال ۱۸۹۸ توسط داروساز جوانی به نام “کیلب برادهم” اهل نیوبرن در ایالت کارولینای شمالی در کشور آمریکا بنیانگذاری شد. این شرکت در زمینه تولید انواع نوشیدنی‌های غیرالکلی فعالیت داشت که پپسی معروف‌ترین آن‌هاست. این شرکت در سال ۱۹۶۵ با شرکت فریتو‌لی ادغام شد و شرکت پپسی‌کو بوجود آمد.
تصاویر زیر مربوط به تولیدات و تبلیغات پپسی‌کولا در سال ۱۹۵۶ در تهران می‌باشد.

فریب همسران برای جام جهانی 
یک حساب کاربری توییتر تصویری از هواداران تیم ملی انگلیس منتشر کرده و بنر آنان را بهترین بنر جام جهانی خوانده است. به گزارش مشرق، در این بنر نوشته شده است: لطفا از ما فیلم‌برداری نکنید؛ همسرانمان فکر می‌کنند در غرب ولز ماهیگیری می‌کنیم”.

حضور جهانگیری در گردهمایی گروه‌های اجتماعی بولیوی
همایش گروه‌های اجتماعی شهر سانتاکروز با حضور “اسحاق جهانگیری” معاون اول رییس جمهوری برگزار شد.

شائبه تبانی در لیگ جهانی والیبال
باخت مشکوک ایتالیا به لهستان در هفته چهارم لیگ جهانی والیبال موجب شد تا برخی کارشناسان از احتمال بروز تبانی در گروه نخست مسابقات ابراز نگرانی کنند و به قول بعضی‌ها احتمال دهند که این تیم به آن طرف غش کرده است!

به گزارش دانا، در گروه A لیگ جهانی والیبال چهار تیم برزیل، ایتالیا، لهستان و ایران حضور دارند. طبق قوانین لیگ جهانی از گروه‌های A و B دو تیم به مرحله نهایی صعود می‌کنند. از آن جایی که ایتالیایی‌ها میزبان مرحله نهایی لیگ جهانی هستند از گروه A که این تیم در آن حضور دارد، سه تیم به مرحله نهایی می‌روند. حالا تیم ایران تا اینجا شش امتیاز کسب کرده و امید آن می‌رود تا با کسب ۱۰ امتیاز از هفت بازی پیش رو با اقتدار به مرحله نهایی صعود کند.

اما بازی مشکوک ایتالیایی‌ها در هفته چهارم لیگ جهانی قدری معادلات را دستخوش تغییر کرد. ایتالیا در این دوره از مسابقات یک تیم رویایی در اختیار داشتند. آنها از هفت بازی نخست خود ۱۹ امتیاز کسب کرده‌اند و از همین حالا با توجه به میزبانی در مرحله نهایی صعودشان قطعی است. تیم ایتالیا در حالی به لهستان باخت که ترکیب خود را کاملا متحول کرده بود و با ترکیب اصلی خود جریان مسابقه را دنبال نکرد. نه “زایتسف” در لیست ۱۲ نفره بوده و نه “کوار” و “بیرارلی” و “پارودی” و بقیه چهره‌های سرشناس. بازی ضعیف تیم ایتالیا مقابل لهستان و استراحت دادن به بازیکنان کلیدی این تیم اخبار گوناگونی را در این مورد سر زبانء‌ها انداخته و موجب نگرانی کارشناسان شده است. اگر ایتالیا با همین نفرات ذخیره به ایران بیاید مشخص می‌شود که این تیم صرفا قصد استراحت دادن به نفرات اصلی‌اش را داشته اما اگر مقابل لهستان و برزیل تیم ذخیره را به زمین بفرستد و مقابل ایران با تمام قوا ظاهر شود، آنوقت است که باید به این تیم شک کرد.

مواد لازم برای دکتر و مهندس شدن؟!!
آن چه در تصویر می‌بیند نمایی است از تابلوی یک پیتزافروشی در شهرستان تبریز که بر روی آن نوشته است: اگر سیب زمینی بخوری دکتر خواهی شد و اگر تخم‌مرغ بخوری مهندس!!! به گزارش بولتن نیوز، تصویر دوم نیز عکسی است که به زعم عکاس “مصالح کار” برای داوطلبین کنکور را نشان می‌دهد.

جالبترین صحنه افتتاحیه جام جهانی
جمهوریت نوشت: یکی از جالبترین صحنه‌های قبل از بازی افتتاحیه جام جهانی، نشستن یکی از کبوتران مراسم آغازین بر روی لنز تله یکی از عکاسان بود که برای مدتی توجه خبرنگاران و عکاان را بخود جلب کرد.

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر (مرکز عکس با لباس سفید) به همراه حدود ۱۰۰ دوچرخه سوار، در کمپینی برای پیاده روی و دوچرخه سواری بیشتر برای صرفه جویی اقتصادی در کشور شرکت کرد. (رویترز)

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=42781

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x