تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

کلاهبرداری به بهانه پرداخت یارانه در استان البرز

  • کد خبر : 42831
  • 26 خرداد 1393 - 10:58
کلاهبرداری به بهانه پرداخت یارانه در استان البرز

به گزارش «کمال مهر»؛ رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان البرز از دستگیری دو نفر که با ارسال فکسی با سربرگ وزارت صنعت، معدن و تجارت به بهانه پرداخت یارانه صنعت، از یک شرکت تولیدی کلاهبرداری کرده بودند خبر داد. به گزارش هادیان البرز ؛ سرهنگ یزدان نیکنام اظهار کرد: چندی پیش مدیر یکی از شرکت […]

به گزارش «کمال مهر»؛

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان البرز از دستگیری دو نفر که با ارسال فکسی با سربرگ وزارت صنعت، معدن و تجارت به بهانه پرداخت یارانه صنعت، از یک شرکت تولیدی کلاهبرداری کرده بودند خبر داد.

به گزارش هادیان البرز ؛ سرهنگ یزدان نیکنام اظهار کرد: چندی پیش مدیر یکی از شرکت های فعال در استان البرز با در دست داشتن شکوائیه ای از دادسرای ناحیه یک کرج به این پلیس مراجعه و بیان داشت مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال از حساب بانکی اش برداشت شده است.

نیکنام افزود: با بررسی موضوع مشخص شد که افرادی کلاهبردار، فکسی را با مضمون ارائه یارانه صنعت به شرکت تولیدی مورد نظر ارسال و خواستار دریافت اطلاعات شناسنامه‌ای، اطلاعات بانکی صاحب شرکت، رمز دوم کارت، کد CCV2 و تاریخ انقضای کارت مدیرعامل شرکت شده‌اند.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار یک تیم عملیاتی ویژه قرار گرفت و با بررسی بیشتر مشخص شد این فکس با سربرگ جعلی وزارت صنعت، معدن و تجارت به شرکت ارسال شده است.

این مقام انتظامی اظهار کرد: با استعلام صورت گرفته از حساب شاکی مشخص شد مبلغ سرقتی از طریق خرید اینترنتی از یکی از صرافی ها واقع در شهر تهران انجام شده است، که در این مورد تیم عملیات این پلیس با نیابت قضایی وارد صرافی مذکور شده و اقدام به بازجویی فنی از صاحب آنجا کردند که صاحب صرافی اذعان کرد سارقان با در دست داشتن همه مشخصات شناسنامه ای و بانکی صاحب شرکت و با استفاده از رمز دوم کارت از طریق فضای مجازی اقدام به خرید سکه کرده‌اند.

نیکنام افزود: این افراد برای دریافت سکه ها با در دست داشتن کارت ملی فرد دیگری به صرافی مراجعه و نقشه سرقت خود را عملی می‌کنند که با بررسی دوربین های صرافی هویت افراد مشخص و پس از تعقیب و مراقبت های پلیسی و کشف محل اختفای آنها در یک عملیات غافلگیر کننده دستگیر و پس از انتقال به این پلیس به جرم خود اعتراف کرده و به همراه پرونده روانه دادسرا شدند.

 

پایگاه خبری پلیس

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=42831

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x