تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

گفتگوها سخت و فشرده،ولی در فضای مثبتی صورت گرفت

  • کد خبر : 42073
  • 21 خرداد 1393 - 0:21
گفتگوها سخت و فشرده،ولی در فضای مثبتی صورت گرفت

عضور ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان پس از پایان ۲ روز رایزنی‌های ایران و آمریکا در ژنو فضای حاکم بر مذاکرات را مثبت خواند.

به گزارش کمال مهرسیدعباس عراقچی معاون وزیر خارجه کشورمان پس از پایان ۲ روز رایزنی‌های ایران و آمریکا با حضور هلگا اشمیت در ژنو  گفت:گفتگوها سخت و فشرده بود ولی در فضای مثبتی صورت گرفت.

وی افزود:تبادل نظرهای خوبی انجام شد که در آستانه دور بعدی مذاکرات در وین مفید بود.

معاون وزیر خارجه کشورمان تصریح کرد:با این حال اختلافات هنوز به قوت خود باقی است.

گفتنی است؛رایزنی‌های ایران و آمریکا در ژنو پس از دو روز لحظاتی پیش پایان یافت. در این مذاکرات ۲ روزه طرفین در حدود ۱۲ ساعت بر سر میز مذاکره به گفت‌وگو نشستند.

سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان و ویلیام برنز قائم مقام وزیر خارجه آمریکا و با حضور هلگا اشمیت معاون کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از دیروز در ژنو به رایزنی پرداختند.

هیأت‌های ایران و آمریکا دیروز (دوشنبه) پنج ساعت به گفت‌وگو نشستند و مذاکراتشان صبح امروز(سه‌شنبه) ساعت ۹ صبح به وقت ژنو آغاز و پس از سه ساعت و نیم به منظور صرف ناهار و اقامه نماز هیأت ایرانی متوقف شد و در ساعت ۱۵ به وقت ژنو (۱۷:۳۰ به وقت تهران) از سر گرفته شد و بیش از سه ساعت به طول انجامید.

در حاشیه نشست صبح امروز نیز جلسه کارشناسی و فنی به ریاست حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و کارشناسان آمریکایی برگزار شد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=42073

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x