تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
1

واریز یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی امشب ساعت ۲۴/ افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی/ تقدیر از کارآفرینان جوان مهارتی کشور/

  • کد خبر : 42276
  • 21 خرداد 1393 - 18:20
واریز یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی امشب ساعت ۲۴/ افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی/ تقدیر از کارآفرینان جوان مهارتی کشور/

یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی امشب ساعت ۲۴ واریز می‌شود، ایران ایر به سرعت در حال تأمین قطعات مورد نیاز است، قیمت میوه با نرخ‌های متفاوت در شمال و جنوب تهران از مهمترین اخبار اقتصادی امروز است.

به گزارش کمال مهر، گزیده‌ای از اخبار اقتصادی امروز ۲۱ خردادماه ۱۳۹۳ بدین شرح است:

* قیمت طلا افزایش یافت/هر اونس ۱۲۶۱دلار

قیمت طلا در معاملات امروز بازارهای جهانی با افزایش ۱.۸۲ دلاری ۱۲۶۱.۷۲ دلار در هر اونس فروخته شد. بنا به این گزارش این فلز گران‌بها با افزایش ۱.۸۲ دلاری ۱۲۶۱.۷۲ دلار معامله شد و از ۱۲۴۰.۶۱ دلار پایین‌ترین رقم در ۴ ماه گذشته که هفته گذشته به ثبت رسانده بود، فاصله گرفت.

* موبایل و نوت‌بوک از لیست کالاهای هدف قاچاق خارج شد

رئیس مجمع واردات از خارج شدن نوت بوک و موبایل از لیست کالاهای هدف قاچاق خبر داد تا به این وسیله واردات این کالاها تسهیل شود و واردکنندگان آنها از برخی تسهیلات گمرکی برخوردار شوند. محمدحسین برخوردار ادامه داد: نکته بسیار مهمی که در این دستور العمل به آن توجه شده، این است که اگر این کالاها به وسیله شرکت‌های بین المللی حمل و نقل ترانزیت شود، امکان سپردن بیمه نامه معتبر نیز وجود دارد.

* دریافت جریمه دیرکرد بانکی باید شفاف شود/پرداخت تسهیلات بانکی بر اساس شناسنامه مالی مشتری

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی با اذعان به اینکه یک سری ابهامات در زمینه دریافت جریمه دیرکرد از تسهیلات وجود دارد، گفت: به دنبال آن هستیم تا ارائه تسهیلات بانکی بر اساس اعتبار شناسنامه مالی به مشتریان پرداخت شود. فرهاد نیلی ادامه داد: با اشاره به تحریم‌های چند سال اخیر و تأثیر منفی آن بر سرمایه‌گذاری خارجی نیز گفت: فرصت سرمایه‌گذاری خارجی از بسیاری کشورها سلب شده و همه سرمایه‌گذارانی که پس از سال‌ها به ایران می‌آیند فکر می‌کنند مردم حتی برای تأمین اولیه معیشت‌شان با مشکل مواجهند در صورتی که تجارت در ایران را طبق روال معمول می‌باشد و این فرصت فقط از آنها سلب شده است.

* سقف تولید اوپک ثابت ماند/۳۰ میلیون بشکه در روز

سقف تولید اوپک برای ۶ ماه آینده بدون تغییر و به میزان ۳۰ میلیون بشکه در روز تعیین شد. بنا بر این گزارش، بر اساس تصمیم اعضاء سالم البدری لیبیایی تا پایان دسامبر دبیر کل اوپک باقی می‌ماند و اجلاس آتی ۲۷ نوامبر خواهد بود.

* حذف تدریجی ثبت سفارش قطعی است/گام اول، حذف حضور فیزیکی واردکنندگان

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه موضوع ثبت سفارش اقدامی غیرضروری است که فقط در ایران انجام می‌شود و به دلیل اتلاف زمان و سرمایه در روند اجرای آن، سیستم بازرگانی هیچ کشوری از آن استقبال نمی‌کند، از حذف تدریجی ثبت سفارش از فرایند واردات کالا در وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد. ولی الله افخمی‌راد با اشاره به ماده ۸ قانون مقررات صادرات و واردات که مقرر می‌دارد واردکنندگان کالاهای مختلف اعم از دولتی و غیردولتی جهت اخذ مجوز ورود و ثبت سفارش باید منحصراً به وزارت صنعت و معدن و تجارت مراجعه کنند، گفت: طی سالیان گذشته فرآیندی دست و پا گیر و عریض و طویل در کشور شکل گرفته که ضروری است به قدری ساده و روان شود که هیچ واردکننده‌ای آن را به‌عنوان یک مانع غیر تعرفه‌ای تلفی نکند.

* یک شهر و ۱۰ نرخ میوه و تره‌بار

اینجا تهران شهری با نرخ‌های متفاوت است، قیمت میوه در شمال شهر سه برابر جنوب تهران است، باید پرسید یک شهر و ۱۰ نرخ چه معنا دارد. گزارش میدانی خبرنگار فارس از بازار میوه وتره بار منطقه ۱۸ تهران نشان می‌دهد، قیمت هر کیلو هلوی زعفرانی ۳۳۵۰ تومان، گیلاس ۵۷۰۰ تومان، گوجه سبز درجه یک ۳۳۰۰ تومان، سیب زرد لبنانی مجلس ۲۲۵۰ تومان،‌هندوانه ۶۵۰ تومان است.

* ایران‌ایر به سرعت در حال تامین قطعات مورد نیاز است

مدیر عامل ایران‌ایر در قطر گفت: این شرکت به سرعت در حال تامین قطعات مورد نیاز خود طی دوره ۶ ماه کاهش تحریم‌هاست. فرهاد پرورش ادامه داد: ایران‌ایر در نظر دارد تا پرواز به شانگهای چین را با بوئینگ ۷۴۷ در آگوست آغاز کند و پروازها به مسکو با ایرباس ای ۳۰۰ و ای ۳۲۰ از سرگرفته خواهد شد. این پرواز پس از خروج بوئینگ ۷۲۷ از سرویس متوقف شده بود.

* تقدیر از کارآفرینان جوان مهارتی کشور

سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور همزمان با هفته جوان، صبح امروز از تعدادی از کارآفرینان جوان مهارتی کشور تقدیر کرد. تقدیرشدگان امروز در حوزه های توانمند شده در شرکتهای تشک رویال، قفل هوشمند، قاشق الکترونیک برای معلولان، شمع الکترونیک، بسته خلاقیت برای کودکان بسته کارآفرینی برای جوانان، رباتیک، موسیقی، نقاشی و طراحی، حوزه ارتباطات، رشته پزشکی، سه اختراع در رشته پزشکی و سامانه برق اضطراری خورشیدی، سامانه نجات هوایی و سامانه نجات دریایی فعالیت دارند.

* یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی امشب ساعت ۲۴ واریز می‌شود

بر اساس اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی خرداد ماه امشب ساعت ۲۴ به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت می‌شود. از ابتدای پرداخت یارانه نقدی در ۲۸ آذر ۱۳۸۹ تا کنون ۴۳ ماه می‌گذرد که اکنون ۴۰ امین مرحله پرداخت است و تا کنون حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان یارانه به مردم پرداخت شده است.

* کاهش رشد اقتصادی جهان به ۲.۸ درصد/ کاهش ۰.۷ درصد رشد اقتصاد آمریکا

بانک جهانی پیش‌بینی خود نسبت به رشد اقتصادی جهان در سال جاری را به ۲.۸ درصد و آمریکا را به ۲.۱ درصد کاهش داد. بر اساس این گزارش، شرایط جوی نامناسب در آمریکا، بحران اوکراین، اصلاحات و ایجاد توازن در چین، و همچنین مناقشات سیاسی در بسیار از کشورهای با سطح درآمدی متوسط روند اصلاحات اقتصادی را در جهان کند کرده است.

* نکات جدید از حق کمیسیون بنگاه‌های مسکن برای اجاره نشین‌ها/ ۸ درصد مالیات بر ارزش افزوده به کمیسیون اضافه می‌شود

با نزدیک شدن به فصل جابجایی مستاجران و پایان یافتن قراردادهای استیجاری بسیاری از اجاره‌نشینان به تکاپو افتاده‌اند تا واحد مسکونی مورد نظر خود را پیدا کنند، به این منظور بنگاه‌های مسکن مکلفند مصوبه سال ۷۹ را رعایت و اعمال کنند. بر اساس مصوبه سال ۷۹ در معاملات اجاره یک چهارم (۲۵درصد) اجاره ماهانه از هر طرف معامله و در معاملات رهن، کارمزد دریافتی بر مبنای یک چهارم میزان اجاره بهای ماهانه از هر طرف معامله دریافت می‌شود.

* میوه‌های خارجی مجوز واردات گرفتند/ پاپایا و منگوستین هم وارد می‌شود

سرپرست دفتر حمایت از سرمایه‌گذاری و کارآفرینی توسعه تجارت کشاورزی گفت: علاوه بر انبه، نارگیل و آناناس دو میوه دیگر مانند پاپایا و منگوستین (ملکه میوه‌ها) هم جزو لیست وارداتی میوه‌هاست. اسماعیل عباسپور ادامه داد: هدف از وضع تعرفه بالا افزایش کنترل واردات و جلوگیری از قاچاق این گونه محصولات در کشور است.

* آغاز رومینگ ملی از نیمه شعبان/ پوشش رایتل با آنتن‌ همراه اول و ایرانسل تکمیل می‌شود

از هفته آینده به مناسبت نیمه شعبان با برقراری رومینگ ملی بین رایتل با همراه اول و ایرانسل، آنتن‌دهی اپراتور جدید تکمیل می‌شود.  هدف از برقراری رومینگ ملی این است که اگر در منطقه‌ای سیم‌کارت مشترک آنتن نداشت، مشترک بتواند از آنتن اپراتورهای دیگر که در آن منطقه پوشش دارند، استفاده کنند.

انتهای پیام/ب

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=42276

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x