تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
0

نبرد پلنگ سوریه با تروریست‌ها

  • کد خبر : 41915
  • 20 خرداد 1393 - 2:02

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، مقاله ای به قلم رابرت فیسک با عنوان ” النمر، پلنگ و سرباز محبوب بشار اسد و مردی که همه او را دوست دارند ” منتشر کرد.

به گزارشکمال مهر، به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، رابرت فیسک نویسنده و روزنامه نگار انگلیسی در مقاله خود از ژنرال ” سهیل حسن ” که به او لقب پلنگ داده شده است و از سربازان مورد توجه و علاقه بشار اسد، رییس جمهوری سوریه و از مردان شجاع درمیان نظامیان به شمار می رود، سخن گفته است.

به نوشته فیسک، نوشتن شعر از جمله علایق النمر است ولی وی یکی از شجاع ترین نظامیان است و هر لحظه انتظار می کشد که در راه وطنش، سوریه، شهید شود.
در این مقاله آمده است: النمر درباره عملیات نظامی که از حماه تا حلب آنرا رهبری کرد، می گوید که از طریق بلندگو تلاش کرد تا عناصر جبهه النصره، داعش یا مخالفان را متقاعد به تسلیم شدن کند زیرا در برابر آنان راه دیگری باقی نمانده بود و می خواسته که آن ها را متقاعد نماید که جز جنگ و ویرانی راه دیگری باقی نمانده است و صدها نفر از آنان تسلیم شدند، اما آنان گمان می کردند که ما علیه آن ها توطئه می کنیم و بنابراین بعد از تسلیم شدن، تلاش کردند که به ما حمله کنند.
ایندیپندنت می گوید النمر تاکید کرده است کسی که به او خیانت کند، سرنوشتش مرگ خواهد بود. وی گفت ” آنچه در سوریه اتفاق می افتد، جنگ داخلی و نبردی ضد توطئه بین المللی علیه این کشور است”.
در این مقاله آمده است: النمر دشمنان را “مخلوقات” و نه انسان توصیف کرد و گفت که آن ها کمربندهای انفجاری می بندند و سلاح های سنگین و پیشرفته حمل می کنند.
به گفته فیسک، النمر از محبوبیت بسیار خوبی نزد نیروهای ارتش سوریه برخوردار است و به ندرت لطیفه ای را برای آنان تعریف می کند و اخلاص زیادی به نظام سوریه دارد.
النمر می گوید که از ۴ سال پیش پسرش را ندیده است و آخرین باری که پسرش را دیده، دو ساله بوده و اکنون پسرش شش ساله است ، وی سوریه را منزل خود می داند و سوگند یاد می کند که وی را نخواهد دید مگر اینکه به پیروزی نایل شود و شاید هم قبل از اینکه پسرش را ببیند، کشته شود.

انتهای پیام

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=41915

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x