تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

مقامات کانادایی فروش منزل خاوری را تایید کردند

  • کد خبر : 41881
  • 20 خرداد 1393 - 1:32
مقامات کانادایی فروش منزل خاوری را تایید کردند

سردار مسعود رضوانی گفت: پیگیر وضعیت خاوری هستیم طبق آخرین اتفاقات و پیام‌ها خاوری تلاش داشته منزل خود را به فروش برساند واین مطلب را کانادا تایید کردند اما می‌دانیم که پرونده خاوری به دست مقامات قضایی کانادا رسیده است.

به گزارش خبرنگار حوادثکمال مهر، سردار محمدجواد زاده کمند جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا در نهمین نشست افسران تماس خاورمیانه درشمال آفریقا و سیزدهمین نشست افسران تماس آسیایی که با حضور رئیس اینترپل ایران برگزار شد با اشاره به نقش مهم ایران در مبارزه با تروریسم گفت: امروز ۱۳هزار شهید عرصه نظم وامنیت کشور جان خود را فدا کردند تا مردم دنیا در آسایش وآرامش به سر ببرند.
وی با بیان اینکه هم اکنون در یکصدومین سالگرد تاسیس سازمان اینترپل هستیم گفت: امروز درحالی یک قرن همکاری را پشت سر می‌گذاریم که دنیا به جهت گسترده شدن جرائم به ویژه جرائم سازمان یافته و برداشته شدن محدودیت‌های ارتباطی به همکاری‌های بیشتری نیازمند است.

وی بیان اینکه مجرمین مرز جغرافیایی نمی‌شناسند وبه صورت سازمان یافته در حال فعالیت هستند اظهار داشت: اینترپل نقش مهمی در همکاری‌های پلیسی دارد و می‌تواند تاثیر به سزایی در امنیت جهانی داشته باشد. این امر جز با همکاری کشورهای عضو اینترپل میسر نمی شود.

سردار زاده کمند در ادامه تصحری کرد: اینترپل به عنوان محور همکاری‌های پلیسی فرصت خوبی برای برگزاری اجلاس‌ها ونشست‌های خود برای کشورهای عضو فراهم می‌کند.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با بیان اینکه ما نیز به عنوان پلیس کشورها باید حداکثر تلاش خود را برای بهره‌مندی این اجلاس‌ها داشته باشیم بیان داشت: در بسیاری از مواقع افسران تماس هستند که با پیگیری وارتباطات خود با مقامات کشورهای مختلف در به نتیجه رسیدن پرونده‌ها نقش موثری ایفا می‌کنند.

وی ردیابی و دستگیری مجرمین تحت پیگیرد را یکی از امور مهم در همکاری پلیسی و قضایی عنوان کرد و گفت: دراین بین نیز نقش افسران تماس بسیار مهم است.

سردار محمدجواد زاده کمند با بیان اعلام آمادگی پلیس جمهوری اسلامی ایران افزود: ایران نیز به عنوان یکی از کشورهای فعال در منطقه  خصوصاً در مبارزه با قاچاق مواد مخدر، ترورسیم، جرائم سایبری در سال‌های اخیر همکاری‌های بین‌المللی گسترده‌ای با سایر کشورها داشته است وبیشتر نتیجه ارتباط‌هایی است که با مقامات کشورها صورت گرفته است.

وی در پایان تصریح کرد: همواره برای گسترش همکاری‌های گسترده با کشورهای دیگر اعلام آمادگی می‌کنیم چرا که ایران دارای امکانات وتوانمندی‌های زیادی در زمینه‌های عملیاتی پلیسی است.

 **آخرین وضعیت خاوری در کانادا 

سردار مسعود رضوانی در حاشیه نهمین نشست افسران تماس خاورمیانه وشمال آفریقا و سیزدهمین نشست افسران تماس آسیایی در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت ایران و پیگیری وضعیت مجرمان گفت: پیگیر مجرمان هستیم وتاکنون یک نفر از کشور امارات، دو نفر ازارمنستان را تحویل گرفتیم و همچنین دونفر متهم به قتل را تحویل کشور افغانستان دادیم.

رئیس پلیس اینترپل ایران درادامه با اشاره به آخرین وضعیت خاوری تصریح کرد: پیگیر وضعیت خاوری هستیم طبق آخرین اتفاقات و پیام‌ها خاوری تلاش داشته منزل خود را به فروش برساند واین مطلب را کانادا تایید کردند اما می‌دانیم که پرونده خاوری به دست مقامات قضایی کانادا رسیده است.

وی درادامه افزود: به دنبال اخذ حکم استرداد خاوری از مقامات کانادایی هستیم.

انتهای پیام /

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=41881

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x