تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
0

بانک فرانسوی بخاطر ارتباط با ایران جریمه شد

  • کد خبر : 41785
  • 18 خرداد 1393 - 10:46
بانک فرانسوی بخاطر ارتباط با ایران جریمه شد

جریمه بانک “ب ان پ پاریبا” فرانسه می‌تواند بر مذاکرات اروپا و آمریکا در مورد توافق مبادلات آزاد تجاری تاثیر منفی بگذارد.

به گزارش  سرویس بین‌ الملل کمال مهر به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، دستگاه قضایی آمریکا بانک “ب ان پ پاریبا” فرانسه را به همکاری با کشورهایی مانند ایران، سودان و کوبا متهم کرده که با تحریمهای آمریکا رو به رو هستند. بانک ب ان پ پاریبا با احتمال جریمه ده میلیارد دلاری روبروست. این جریمه می تواند تاثیرات منفی بر توافق مبادلات آزاد تجاری آمریکا و اروپا بگذارد که مذاکره در مورد آن همچنان ادامه دارد.
“میشل سپن” وزیر دارایی فرانسه روز پنج شنبه در این باره هشدار داد. “لوران فابیوس” وزیر امور خارجه فرانسه نیز  اعلام کرد پرونده حقوقی بانک ب ان پ پاریبا می تواند بر توافق مبادلات آزاد تجاری میان اتحادیه اروپا و آمریکا تاثیر بگذارد.
“لوران فابیوس” در این باره گفت این توافق که می تواند در گسترش تبادلات اروپا و آمریکا نقشی مثبت ایفا کند نمی تواند با وجود خصومت ادامه یابد. بنابراین اگر یک بانک اروپایی هدف اقدامات یک جانبه قرار بگیرد تاثیرات منفی بر این توافق خواهد داشت.
باراک اوباما رییس جمهور آمریکا نیز ساعاتی پیش از این اظهارات فابیوس گفت روال عادی در آمریکا این گونه است که رییس جمهور در مسائل حقوقی دخالت نمی کند. این پاسخی به فرانسوا اولاند بود که از مدتی پیش از باراک اوباما می‌خواست جریمه دستگاه قضایی برای بانک ب ان پ پاریبا را کاهش دهد.
ممنوعیت معامله با دلار و اخراج دهها تن از مدیران این بانک از جمله دیگر جریمه‌هایی است که دادستان منهتن برای بانک ب ان پ پاریبا درخواست  کرده است.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=41785

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x