تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

بشار اسد باردیگر رئیس جمهوری سوریه شد

  • کد خبر : 41694
  • 15 خرداد 1393 - 0:33
بشار اسد باردیگر رئیس جمهوری سوریه شد

کمال مهر-بشار اسد با کسب بیش از ۸۸ درصد آرا برای سومین دوره در انتخابات ریاست جمهوری سوریه به پیروزی رسید.

به گزارش سرویس بین الملل «کمال مهر»به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم ، بشار اسد در این انتخابات با بیش از ۱۰ میلیون رای بار دیگر به عنوان رئیس جمهوری انتخاب شد.

آمار واجدان شرایط رای دهی در داخل و خارج سوریه در این انتخابات ۱۵ میلیون و ۸۴۵ هزار و ۵۷۵ نفر بوده است که از این تعداد ۱۱ میلیون و ۶۳۴ هزار و ۴۱۲ نفر معادل ۷۳.۴۲  ( ۷۳ ممیز ۴۲ ) در رای گیری حضور داشتند.

محمد جهاد اللحام رئیس مجلس نمایندگان سوریه چهارشنبه شب اعلام کرد که میزان آراء بشار اسد در این انتخابات ۱۰ میلیون و ۳۱۹ هزار و ۷۲۳ رای معادل ۸۸.۷ ( ۸۸ممیز ۷ درصد ) بوده است.

انتخابات سوریه در شرایطی برگزار شد که طی سه سال گذشته بسیاری از قدرت‌های منطقه و جهانی تلاش کردند تا با گسیل داشتن هزاران تروریست به آن کشور نظام سوریه را تغییر دهند.

بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ حوزه رای‌گیری ساعت  ۷ صبح سه شنبه (۳ ژوئن، ۱۳ خرداد)  در بخش‌های تحت کنترل دولت در سوریه گشایش یافت و پس از تمدید ساعات رای گیری ، درساعت ۲۴ همان روز حوزه های انتخاباتی بسته شد.

این نخستین انتخابات ریاست جمهوری سوریه از زمان آغاز حکومت خانواده اسد در بیش از پنجاه سال پیش است که با شرکت بیش از یک نامزد و از طریق رای‌گیری برای برگزیدن یکی از نامزدها برگزار می‌شود.

در سال ٢٠١٢ قانون اساسی در سوریه تغییر کرد و براساس آن دیگر انتخابات با یک حزب و یک کاندیدا به صورت همه پرسی برگزار نمی شود. همچنین قانون اساسی دوره ریاست‌جمهوری را هفت سال تعیین کرده است که هر فرد تنها می تواند دو دوره متوالی به این سمت انتخاب شود.

بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، که برای سومین دوره نامزد شده است، با ماهر عبدالحافظ حجار، نماینده حلب در پارلمان، و نیز حسن عبدالله النوری، قانون گذار پارلمان از دمشق، در این انتخابات به رقابت پرداختند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=41694

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x