تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

جزئیات پیشرفت‌های پهپادی، سیستم پدافند هوایی و نقطه‌زنی موشک‌های بالستیک سپاه/ سپاه معادلات امنیتی جهان را جابجا کرده است

  • کد خبر : 41344
  • 11 خرداد 1393 - 8:11
جزئیات پیشرفت‌های پهپادی، سیستم پدافند هوایی و نقطه‌زنی موشک‌های بالستیک سپاه/ سپاه معادلات امنیتی جهان را جابجا کرده است

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: سپاه امروز توانسته معادلات سیاسی و امنیتی را در سطح جهان جابجا کند و هیچ‌گاه هیچ بن بستی را برای غلبه بر دشمن در مسیر خود ندیده و هرگز از قدرت و شوکت ظاهری دشمنان نترسیده، لذا موفقیت‌های سپاه تبدیل افسانه‌ها به واقعیت و شکستن کلمه غیرممکن است.

به گزارش کمال مهر؛ سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه بعد از ظهر امروز(شنبه) در آئین رونمایی ۱۱ جلد نخست مجموعه کتابهای «سپاه در گذر انقلاب» با تبریک خجسته میلاد امام حسین (ع)، حضرت ابالفضل العباس (ع) و امام سجاد (ع) و روز پاسدار اظهار داشت: سپاه یک نهاد معتبر است که امروز توانسته معادلات سیاسی و امنیتی را در سطح جهان جابجا کند.

سردار سلامی تصریح کرد: این یک حقیقت است که سپاه در عاشورای سال ۶۱ هجری شکل گرفت، زمانی که آب بسته شد، دست‌ها و سر‌ها قطع شد، پیکر‌ها قطعه قطعه شد و در آنجا سرشت وجود سپاه به اذن خداوند متعال شکل گرفت لذا سپاه روح و هویت و معنا و اعتبار و آبروی خود را از مردان آن واقعه عظیم الهی گرفته است.

سردار سلامی اظهار داشت: شاید به این خاطر روز میلاد امام حسین (ع) روز پاسدار نامیده شده، زیرا پاسدار‌ها از اول ظهورشان برای دفاع از اسلام، انقلاب و وطن عزیزمان عاشورایی عمل کردند، یعنی‌‌ همان نمایش اعجاز انگیزی که ذهنیت ما را نسبت به آن حوادث شگفت‌انگیز به یک باور واقعی تبدیل کردند و درخشش فداکارانه‌ای را در این ۳۶ سال نشان دادند.

وی افزود: این یک افتخار برای پاسداران سپاه است که با نام میلاد امام حسین (ع) موجودیتش آغاز و با این نام عجین شده و سرشار از خاطراتی بسیار شیرین و دل‌انگیز است.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: یکسری خصوصیات از ابتدا در سپاه، ذات این نهاد بوده و تا به امروز با حمایت‌ها و مراقبت‌ها و حفاظت‌های دقیق از سوی ولی امر مسلمین، امام و پیشوای انقلاب چه امام خمینی (ره) و چه رهبر عظیم الشان انقلاب به پیش رفته است.

سردار سلامی گفت: عناصر اصلی سپاه، روح عمیق فداکاری و شهادت‌طلبی در این نهاد مقدس بوده که همیشه با تکیه بر این روح توانسته دشمنان را شکست دهد و همچنان وجه برجسته شخصیت سپاه و عامل همه موفقیت‌های آن بوده است.

وی افزود: خصوصیت بعدی عشق واقعی و حقیقی است که سپاه به رهبری انقلاب اسلامی داشته و دارد که موجب شده در طریق مستقیم الهی باقی بماند و به غیر خود تبدیل نشود، لذا همه الگوهای رفتاری و شاخصه‌های سپاه دقیقا بر خواست رهبری معظم انقلاب اسلامی منطبق بوده است.

جانشین فرمانده کل سپاه اظهار داشت: خصوصیت سوم این است که سپاه هیچگاه هیچ بن بستی را برای غلبه بر دشمن در مسیر خود ندیده و راههای غلبه بر دشمن را هرچند ناممکن بوده، ممکن دیده و راههای هدایت را آموخته است.

وی افزود: سپاه هرگز از قدرت و شوکت ظاهری دشمنان نترسیده و این مشخصات همچنان در جسم و جان سپاه از ابتدا تا به امروز باقی مانده و هرقدر حجم تهدید‌ها بیشتر می‌شود و ابعاد آن گسترده‌تر، سپاه قدرتمند‌تر و اعمالش موفقیت آمیز‌تر می‌شود.

سردار سلامی گفت: موفقیت‌های سپاه بیشتر شبیه تبدیل افسانه‌ها به واقعیت است، بعضی چیز‌ها ابتدا خیلی شبیه دور از دسترس و آرمانی بودن هستند، اما وقتی به واقعیت تبدیل می‌شوند، خود را نشان می‌دهند، لذا سپاه کلمه غیر ممکن را شکسته است.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: در اوج محاصره علمی و فناوری که همه جهان دروازه‌های تعامل تکنولوژیک و انتقال تسلیحات را به روی ما بسته‌اند، سپاه به درجه‌ای از پیشرفت رسیده که حتی قادر است پهپادهای خود را در ارتفاعات بالا بدون محدودیت برد به پیش ببرد و عملیات موفقیت آمیزی همتراز پیشرفته‌ترین کشور‌ها در این عرصه به انجام برسانند.

وی اظهار داشت: وقتی یک کشور پیشرفته خارجی، سیستم پدافند هوایی را به خاطر شرایط مربوط به منافع خود و تعهد استراتژیک به ما نداد، بچه‌های سپاه آن را ساختند و یا پیشرفت‌هایی در نمایشگاه تحقیقاتی هوافضای سپاه نشان داده شد که به خاطر مسائل طبقه بندی شده رسانه‌ای نشد.

سردار سلامی تصریح کرد: چه کسی فکر می‌کرد موشک‌های بالستیک ما علیه هدفهای متحرک نقطه‌زنی کنند، این پدیده‌ پاسخ‌های فرکانسی اکچوال‌ها و بالک‌ها را چنان تغییر داد که یک موشک بتواند آن را با تغییرات هدف تطبیق بدهد و این تکنولوژی را شاید فقط روس‌ها دارند و حتی آمریکایی‌ها هم نداشته باشند.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: شاید تصور عمومی بر این باشد که سپاه در قدرت زمینی قوی است که به خاطر صد‌ها گردان شهادت‌طلب مردمی و آموزش دیده و صد‌ها گردان حرفه‌ای است، اما این، همه قدرت سپاه نیست و تنها ابتدای قدرت سپاه است و دشمنان ما به این بازوان پرقدرت سپاه و جهانی بودن آن اعتراف کرده‌اند.

وی افزود: سپاه بدون اینکه در منطقه حضور فیزیکی داشته باشد، سیاست‌های قدرت‌های بزرگ را به شکست کشانده و به نفوذ سیاست خارجی ما عمق می‌دهد.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: ارتفاعی که سپاه گرفته، بعد از امام خمینی (ره) صددرصد مدیون هدایت‌های الهی رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: ما در دوران فرماندهی با همه شناخت فنی و عملیاتی که از نیرو داشتیم، فکر می‌کردیم که این آخر تفکر در موضوع هوافضاست، اما افق‌های روشن خود را مدیون هدایت عمیق، راهبردی، تخصصی و فنی ایشان هستیم و روزنه‌های بسیار روشن و نورانی از ایشان گرفته‌ایم که هزاران کیلومتر به پیش برویم.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: هدایت‌های الهی رهبر معظم انقلاب اسلامی در رصد سپاه و تبیین آرمانهای بلند برای آن و حفظ سپاه در مدار معنویت بسیار مهم بوده و این موقعیت مدیون فداکاری‌های طول دوران خدمت پاسداران عزیز است.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=41344

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x