تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

کشتار ماده خرس قهوه‌ای به همراه توله‌ش تنها به خاطر خرافات +تصاویر

  • کد خبر : 41300
  • 10 خرداد 1393 - 15:19
کشتار ماده خرس قهوه‌ای به همراه توله‌ش تنها به خاطر خرافات +تصاویر

مدیر منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد گفت: جستجو برای یافتن توله خرس گم شده آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی کمال مهر علیرضا رحیمی گریران، مسئول منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد گفت: به دنبال  گزارشات همیاران محیط زیست و نیز تحقیق و تفحص‌های مامورین اجرایی مبنی بر شکار غیرمجاز یک قلاده خرس قهوه‌ای ماموران  اجرایی سفید کوه خرم آباد، در محل شکار غیر مجاز خرس قهوه‌ای، حضور پیدا کرده  که متاسفانه مشاهده نمودند که یک توله خرس تقریباً ۶ ماهه از باقی مانده گوشت خرس مادر ارتزاق می‌نمود که به محض مشاهده مامورین از محل گریخت.

وی ادامه داد: شواهد و ردپاهای موجود در منطقه حاکی از آن بود، که خرس شکار شده دارای دو توله و شرایط سنی آنان نیازمند نگهداری از ناحیه مادر بوده و به تنهایی  نمی‌توانند گذران زندگی نمایند. سپس مامورین اجرایی نسبت به جمع‌آوری باقی مانده جسد اقدام کرده و مابقی جسد که قابل جابجایی نبود به شکل اصولی وعلمی در محل دفن گردید.

همچنین کامران سپه‌وند، کارشناس حقوقی در خصوص برخورد با مضنونین این حادثه اظهار داشت: که به محض وصول صورتجلسه تخلف نسبت به تهیه لایحه اقدام و با هماهنگی و حکم ورود به منزل توسط دادستان محترم شهرستان سرابدره، به منازل مضنونین اعزام شده  که در جستجو از منزل آنان اجزای خرس شکارشده، و نیز ادوات شکار از جمله سه اسلحه و تعداد زیادی فشنگ که با آن خرس بی‌دفاع را به خاطر یکسری خرافات ازجمله زبان وجگر آن که امراضی را از بین می‌برد، شکار نموده کشف و ضبط  کردند و پرونده جهت سیر قانونی  به دادسرا تحویل داده شد.

سپه‌وند  ادامه داد: مامورین اجرایی سفید کوه خرم آباد تلاش و کوشش خود را جهت جستجوو  یافتن توله خرس در منطقه به شکل علمی و اصولی آغاز کردند این در حالیست که تنها کاری که می‌توان برای این خرس زبان بسته انجام داد تاکسیدرمی کله خرس است که توسط کارشناس مسئول محیط طبیعی (محسن امیری)صورت گرفت.

این کارشناس حقوقی جبران ضرروزیان وارده یک قلاده خرس را  شصت میلیون ریال خاطرنشان کرد: با استناد به ماده ۱۰و۱۱و۱۳قانون شکار و صید و مادتین ۶۷۹و۶۸۰قانون مجازات اسلامی جرم محسوب می‌گردد، و با متخلفین به سختی برخورد خواهد شد. و از کلیه هموطنان عزیز درخواست می‌گردد که در صورت مشاهده این گونه جرائم زیست محیطی مراتب را با همکاران ما در سراسر کشور و یا با شماره تلفن ۳۲۲۱۷۷۴-۰۶۶۱ درمیان گذارند تا شاهد این گونه حوداث دلخراش نباشیم.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=41300

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x