تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

ایران گوی سبقت رشد “سرطان” را در دنیا از آن خود کرده

  • کد خبر : 41319
  • 10 خرداد 1393 - 15:30
ایران گوی سبقت رشد “سرطان” را در دنیا از آن خود کرده

دکتر اکبری با بیان اینکه سالانه ۹۰هزار مبتلا به سرطان داریم، گفت: رشد سرطان در ایران نسبت به دیگر کشورهای دنیا بالا‌ترین رقم را دارد که دلیل آن افزایش سن است.

به گزارش کمال مهر حاضر در محل، دکتر محمد اسماعیل اکبری رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی امروز ۱۰ خرداد در مراسم هفته بدون دخانیات گفت: سالانه ۹۰ هزار نفر در کشور مبتلا به سرطان داریم و ۳۳ هزار نفر به خاطر سرطان می‌میرند. طبق آمار میزان سرطان در کشور ۱۵۰ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر است که رقم بالایی نسبت به کشورهای غربی نیست اما میزان بروز سرطان در کشور ما با هیچ کشوری قابل مقایسه نیست و ما بالا‌ترین میزان رشد را در کشور داریم که مهم‌ترین دلیل این امر افزایش سن است.
وی افزود: ۳۰ تا ۵۰ درصد سرطان‌ها مربوط به عوامل خطر است که سر دسته این عوامل خطر دخانیات است، بطوریکه ۳۰ درصد سرطان‌های ناشی از دخانیات به دلیل تغییرات ژنی ناشی از اثرات مواد دخانی روی سلول‌ها ایجاد می‌شود.
اکبری با بیان اینکه برای کاهش آمار استعمال دخانیات به خصوص قلیان حرکتی مردانه لازم است خاطر نشان کرد: برای مقابله با قلیان کارگروهی با ریاست رئیس جمهور ایجاد شده تا بتوانیم تکلیف حقوقی و شرعی خود را در قالب دخانیات انجام دهیم.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=41319

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x