تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
1

مشکل “سینما” نورچشمی‌ها هستند

  • کد خبر : 41036
  • 08 خرداد 1393 - 12:48
مشکل “سینما” نورچشمی‌ها هستند

“بهزاد فراهانی” با انتقاد از وضعیت نابسامان سینما مطرح کرد: “سینما” تحت نفوذ عده‌ای به عنوان نورچشمی‌ و گوهر یکدانه است.

به گزارش کمال مهربهزاد فراهانی بازیگر پیشکسوت تلویزیون تئاتر و سینما گفت: دلبستگی نداشتن به ادبیات و نمایش ملی یکی از مشکلات مهم”سینما” است، ادبیات ملی از سینمای ما رخت بربسته و مهمتر از آن نوعی مافیا بر “سینما” مسلط شده است.

وی با ابراز تأسف از وضعیت تولید فیلم در سینما گفت: مافیای سینما موجب می‌شود عده‌ای همیشه حرف خودشان را بزنند و سرمایه برای تولید را به راحتی بگیرند و اثر خود را بسازند و اکران کنند. این گونه افراد نه اثرشان توقیف می‌شود و هیچ مانعی سر راهشان قرار نمی‌گیرد. باید گفت؛ عده‌ای از فیلمسازان نورچشمی آقایان هستند.

این بازیگر همچنین عنوان کرد: تا وقتی این نوع نگاه به مسئله هنر حاکم است، هیچ مدیری توانایی انجام کار موثری را ندارد، در حال حاضر، ایوبی مدیر خوبی است که به دلیل برخی از سیاست‌ها توانایی پیش بردن کاری را ندارد، چون سیاست کلان فرهنگی غلط و نادرست است و ایراد از مدیریتی نمی‌توان گرفت چون با این اوضاع با وجود بودن هر کس در رأس کار باز همان آش و همان کاسه است.

این هنرمند پیشکسوت در پایان خاطرنشان کرد: شاید لازم است عدالت اجتماعی و دموکراسی به معنای واقعی در سینما برقرار شود زیرا با وجود حضور نورچشمی‌ها اوضاع تغییری نخواهد کرد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=41036

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x