تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

مجلس به ساخت پروژه‌های نیمه‌کاره کشور کمک می‌کند/پروژه های ورزشی باید به مردم واگذار شود

  • کد خبر : 40938
  • 08 خرداد 1393 - 10:19
مجلس به ساخت پروژه‌های نیمه‌کاره کشور کمک می‌کند/پروژه های ورزشی باید به مردم واگذار شود

رئیس مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه امیدوارم پروژه‌های مختلف که در دولت جدید کلنگ‌زنی می‌شود، در زمان مقرر به‌اتمام برسد، گفت: مجلس شورای اسلامی از هر جهت که بتواند برای ساخت پروژه‌های نیمه‌کار کشور کمک می‌کند.

به‌گزارش حوزه پارلمانکمال مهر؛ دکتر علی لاریجانی در ائین تجلیل از قهرمانان و حامیان ورزشی استان قم در تالار معصومیه استانداری قم، با اشاره به اینکه حضور در بین ورزشکاران برای من بسیار ارزشمند است، اظهار کرد: کلنگ ساخت یک ورزشگاه در یک منطقه محروم استان قم زده شد که این برای من یک افتخار بسیار بزرگ است.

وی با اشاره به اینکه بنده به افتتاح این پروژه در زمان مقرر خود بسیار امیدوار هستم، افزود: در ورزش قم تلاش‌های بسیار زیادی از پس از انقلاب انجام شده است که این موضوع بسیار قابل تقدیر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیداوارم پروژه‌های مختلفی که در این دولت کلنگ زنی می‌شود در زمان مقرر به افتتاح برسد.

وی گفت: گاهی بخش‌های مختلف ورزشی دارای مشکلات بسیاری می‌شوند که نمونه بارز آن باشگاه صبای قم است، باشگاه صبا به قم انتقال پیدا کرد اما مشکلات خود را نیز به شهر خود نیز انتقال داد هر چند در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیاری برای حل مشکلات این باشگاه انجام شد.

لاریجانی با اشاره به اینکه سرانه ورزش قم بسیار پایین است، عنوان کرد: دولت باید فکری برای بودجه ورزش استان قم بکند زیرا مقام معظم رهبری نگاه خاصی را به شهر مقدس قم دارند، همچنین در سفر آخر ایشان ورزشگاه حیدریان براساس دستور مقام معظم رهبری افتتاح شد.

وی افزود: مسئله ورزش نیازمند حمایت بیشتری از سوی دولت است هر چند که وضع اقتصادی کشور و دولت مناسب نیست و باید راه‌های میانبری برای حمایت از ورزش پیدا کرد که بتوان هزینه‌های آن را تامین کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در قانون بودجه امسال تمهیداتی برای سرمایه‌گذاران بخش‌های خصوصی پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی از هر جهت که بتواند برای ساخت پروژه‌های نیمه‌کار کشور کمک می‌کند تا شرایط بهتری برای ورود بخش خصوصی فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ از پیشنهادات در زمینه توسعه ورزش و حضور بخش خصوصی در این عرصه استقبال می‌کنیم زیرا مقام معظم رهبری به رونق اقتصادی و تکیه بر سرمایه‌های داخلی تاکید بسیار زیادی را داشتند تا استعدادهای داخلی کشور فعال شود.

لاریجانی گفت: باید روی پای خودمان بایستیم زیرا اقتصاد مقاومتی به دست مردم رقم می‌خورد، در این زمینه دولت و بخش خصوصی و مجلس شورای اسلامی باید با مصوبات خود حمایت‌های لازم را انجام دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فرهنگ اسلامی و فرهنگ ورزشی از موضوعاتی است که باید در عرصه ورزش کشور به صورت صحیح مدیریت شود عنوان کرد: قم می‌تواند با توجه به ظرفیت‌هایی که در حوزه فرهنگ اسلامی دارد فرهنگ ورزشی صحیح را به کشور ارائه کند.

وی با اشاره به دیگر توصیه‌های مقام معظم رهبری در عرصه علم و فناوری اظهار کرد: همانطور که شما در میادین ورزشی پیشرفت‌هایی را ایجاد می‌کنید باید تلاش شود که بخش‌های دیگر کشور نیز پیشرفت کند و این پیشرفت علمی باید به توسعه ورزش علمی منجر شود.

لاریجانی خاطرنشان کرد: باید وزیر ورزش سهم بودجه‌های عمرانی مناسبی را به قم اختصاص دهد، همچنین به هیئت‌های ورزشی استان توجه ویژه‌ای را داشته باشد، برای تحقق این موضوع شهرداری قم نیز می‌تواند وارد عمل شود.

انتهای پیام/

م
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=40938

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x