تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

السیسی بیش از ۹۳ درصد آراء را کسب کرده است

  • کد خبر : 41028
  • 08 خرداد 1393 - 12:45
السیسی بیش از ۹۳ درصد آراء را کسب کرده است

شمارش اولیه آراء انتخابات ریاست جمهوری مصر نشان می دهد عبدالفتاح السیسی فرمانده سابق ارتش این کشور بیشترین آراء را از آن خود کرده است.

به گزارش سرویس بین‌ الملل کمال مهر به نقل از رویترز شمارش اولیه آراء انتخابات ریاست جمهوری مصر نشان می دهد عبدالفتاح السیسی فرمانده سابق ارتش این کشور بیشترین آراء را از آن خود کرده است.
منابع قضایی اعلام کردند همچنانکه شمارش آراء به مراحل پایانی نزدیک می شود السیسی توانسته است ۹۳ و سه دهم درصد آراء را به دست آورد.
این در حالی است که حمدین صباحی تنها رقیب وی سه درصد آراء را کسب کرده و سه و هفت دهم درصد آراء باطله اعلام شده است.
با انتشار اخبار مربوط به آراء السیسی در انتخابات ریاست جمهوری مصر ، هواداران وی در خیابان های قاهره جشن و پایکوبی راه انداختند و در حالی که پرچم مصر را در دست دارند به خیابان ها آمدند .
طرفداران السیسی وی را شخصیتی قدرتمند می دانند که قادر است به بحرانی که کشور را از زمان سرنگونی حسنی مبارک  فراگرفته است پایان دهد.
این در حالی است که منتقدان نگرانند السیسی به خودکامه دیگری تبدیل شود که سعی در حفظ منافع ارتش دارد و امیدها برای برقراری آزادی و دموکراسی را که بسیاری با برپایی اعتراضات و سرنگونی مبارک به دنبال آن بودند نقش بر آب کند.
السیسی از حمایت نیروهای مسلح و وزارت کشور برخوردار است همچنانکه بسیاری از سیاستمداران و مقامات سابق حکومت مبارک اکنون در تلاش برای بازگشت به صحنه قدرت هستند.
اما السیسی ممکن است اختیارات کافی را برای اتخاذ تدابیر و اقدامات مورد نیاز احیای رشد اقتصادی کشور ، کاهش فقر و بیکاری و پایان دادن به کمک هزینه های بالای انرژی نداشته باشد.
منابع قضایی حضور شرکت کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری را ۴۴ و چهار دهم درصد اعلام کرده اند که این امر نشان می دهند السیسی نتوانسته است حمایت قاطع مصری ها را از آن خود کند.
در همین حال دیده بان حقوق بشر مستقر در نیویورک اعلام کرد سرکوب سیاسی که پس از برکناری مرسی آغاز شد فضایی را ایجاد کرده است که عادلانه بودن انتخابات را زیر سوال می برد.
“ساره لیا ویتسون” مدیر امور خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان دیده بان حقوق بشر می گوید بازداشت های گسترده هزاران ناراضی مصری فضای سیاسی را در کشور بسته و انتخابات را از معنای واقعی آن خارج کرده است.
برخی مصری ها که از ناآرامی ها در کشور به ستوه آمده اند معتقدند السیسی فردی است که می تواند آرامش را به کشور بازگرداند اگرچه فرماندهان نظامی در گذشته نیز نتوانسته بودند کشور را به درستی اداره کنند.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=41028

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x