تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

امروز جامعه اسلامی با دارا بودن سلاح رسانه می‌تواند در مقابل دشمنان بایستد

  • کد خبر : 40502
  • 05 خرداد 1393 - 8:14
امروز جامعه اسلامی با دارا بودن سلاح رسانه می‌تواند در مقابل دشمنان بایستد

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: امروز جامعه اسلامی نقش خود را در تحقق رویاها ایفا می کند و با داشتن رسانه‌های اسلامی باید در مقابل رسانه‌های بیگانه که دارای یک هدف و سازمان یافته هستند، بایستد.

به گزارش گروه سیاسیکمال مهر؛آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در هفتمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی که عصر امروز (یکشنبه) که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداو سیما برگزار شد با بیان اینکه دشمن امروز برای یک حمله همه‌جانبه سیاسی،اقتصادی ناجوانمردانه به سوی اسلام برنامه‌ریزی کرده و مهمترین سلاحی که امروز آنها در اختیار دارند، سلاح رسانه است، اظهار داشت: هدف آنها از بین بردن صفوف متحد اسلامی است تا نگذارند ملل و ملت‌های اسلامی با درک مشترکات خودشان به یک وحدت عملی برسند.
اراکی ادامه داد: مسئله‌ای که مسلمانان را از جهت عاطفی، عقلی و قلبی به هم ارتباط می دهد، پیامبر اکرم (ص) و همچنین قرآن کریم است ولی ما هنوز  شاهدیم که دشمن حمله خود را در این دو مسیر در رابطه با قرآن که وحدت بخش بین مسلمانان است و دوم پیامبر اکرم(ص) که یکی از نمادهای وحدت است، ادامه می‌دهد.

وی افزود: امروز جامعه اسلامی به عنوان فرزندان امت اسلامی محسوب می‌شود و خداوند در این رابطه می‌فرماید: همه مومنان برادر یکدیگرند و همچنین در قرآن آمده است: که پیامبر اکرم(ص) یک نماد و اسوه‌ای است که برای انسانیت آفریده شده و هرگز روزگار به خودش ندیده است.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: کسانی که با پیامبر هستند و مانند پیامبر فکر می‌کنند، همواره در بین خودشان با مودت با همدیگر رفتار می‌کنند و مثل آنها مانند انسان‌هایی هست که در کنار هم هستند.

اراکی همچنین عنوان کرد: هویت اسلامی به لطف انقلاب اسلامی و به رهبری امام خمینی(ره) آغاز شد و بعد از آن به عنوان یک نهاد اسلامی، کشور اسلامی، هویت اسلامی و بیداری اسلامی حرکت کرد و به جلو رفت و توانست در جای جای جهان ریشه دواند تا آنجا که حزب الله و مقاومت اسلامی در لبنان  دستاوردهایی بزرگی را پدید آورند و همچنین بر نظام استکبار جهانی که رهبری صهیونیست‌ها را بر عهده دارد، پیروز شود.

وی تصریح کرد: این رویاهای مسلمانی بود که تحقق پیدا کرد و فلسطینی‌ها توانستند رژیم صهیونیستی را از پای در آورند. این همان هویتی است که اسلام به دنبال آن است و در شمال افریقا نشر پیدا کرد و امروز نیز در تمام جهان منتشر می‌شود چرا که خداوند وعده داده است که مستضعفان وارثان حقیقی زمینند و این آرمان تحقق پیدا می‌کند.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: همه این حملات ناجوانمردانه که امروز از طرف دشمنان صهیونیست رخ می‌دهد، به همین دلیل است و این حقیقت بزرگ است که جهان اسلام و جامعه اسلامی به خویشتن خویش باز می‌گردد.

اراکی اظهار داشت: امروز جامعه اسلامی نقش خود را در تحقق این رویاها ایفا می‌کند و با داشتن رسانه‌های اسلامی باید در مقابل رسانه‌های بیگانگان که دارای یک هدف سازمان یافته هستند، بایستد اما این توانمندی‌ها و امکانات نیاز به این دارد که امت اسلامی ما شاهد احیای همه زمینه‌های به ویژه زمینه اسلامی خود باشد و همه نقش‌ها را بین سازمان‌ها و نهادها تقسیم کند.

آیت الله اراکی در پایان یادآور شد: ما نیازمند این هستیم که با مجد و عظمت دنیای اسلام وارد صحنه شویم و تردیدی نداریم که می‌توانیم این جهان را تغییر دهیم و این جهان جدید زاییده همین اسلام به پاخاسته است و این توان بالای رسانه‌ای می‌تواند راهکار موثری برای تحقق آرمان‌های اسلامی باشد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=40502

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x