تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
0

سقف تعرفه‌‌های خدمات تشخیصی و درمانی بخش خصوصی در سال ۹۳ ابلاغ شد

  • کد خبر : 40358
  • 04 خرداد 1393 - 10:13
سقف تعرفه‌‌های خدمات تشخیصی و درمانی بخش خصوصی در سال ۹۳ ابلاغ شد

دولت با هدف ساماندهی و تنظیم تعرفه‌های درمانی ، تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی بخش خصوصی در سال جاری را تصویب و ابلاغ کرد.

به گزارش حوزه دولت کمال مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیئت وزیران بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و تایید شورایعالی بیمه سلامت کشور و به استناد بند (هـ) ماده (۳۸) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه-مصوب ۱۳۸۹- سقف تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی در بخش خصوصی در سال ۱۳۹۳ را تعیین کرد.

ویزیت پزشکان و کارشناسان پروانه دار در بخش سرپایی خصوصی

بر این اساس، ویزیت پزشکان ،دندانپزشکان عمومی و phd پروانه دار (۱۶۵.۰۰۰)ریال، ویزیت پزشکان، دندانپزشکان متخصص و( MD-phd 260.000) ریال، ویزیت پزشکان فوق تخصص، فلوشیپ و روانپزشکان (۳۳۰.۰۰۰) ریال، ویزیت پزشکان فوق تخصص و روانپزشک(۳۷۰.۰۰۰) ریال، کارشناس ارشد پروانه دار(۱۴۰.۰۰۰) ریال و کارشناس پروانه دار(۱۲۵.۰۰۰) ریال تعیین شده است.

بر اساس این مصوبه، پزشکان روانپزشک و فوق‌تخصص در صورتی می‌توانند از تعرفه‌های مذکور استفاده کنند که مدارک آنها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأیید و در پروانه مطب درج شده باشد.

همچنین کارشناسان ارشد و PHD پروانه‌دار در صورتی می‌توانند از تعرفه‌های کارشناسی ارشد و PHD استفاده کنند که کارشناس ارشد و PHD ثبت شده آنها مرتبط با رشته کارشناسی بوده و در پروانه فعالیت درج شده باشد.

متوسط زمان ویزیت برای پزشکان عمومی نیز حداقل پانزده دقیقه، برای پزشکان متخصص حداقل بیست دقیقه، برای پزشکان فوق تخصص بیست و پنج دقیقه و روانپزشکان حداقل سی دقیقه تعیین می‌شود.

بر این اساس، پزشکان عمومی با سابقه بیش از پانزده سال کار بالینی مجاز به دریافت معادل پانزده درصد علاوه بر تعرفه مصوب هستند.

سقف ضرایب تعرفه‌های خدمات درمانی

بر اساس مصوبه دولت، ضریب تعرفه دندانپزشکی (۹۰۰۰) ریال و تا پایان خرداد ۱۳۹۳، ضرایب کای جراحی، بیهوشی، داخلی و فیزیوتراپی بخش خصوصی مطابق ضرایب کای تعرفه های مصوب سال ۱۳۹۲ ملاک عمل ارائه دهندگان خدمات درمانی قرار می گیرد و رشد ضرایب مذکور، موکول به بازنگری کتاب ارزشی نسبی می شود.

همچنین به سـرجمع تعرفه‌های خـدمات آزمایشـگاهی و پاتـولوژی و ژنتیـک بخش خـصوصی برای سـال ۱۳۹۳، بیست درصد (۲۰%) به تعرفه های مصوب سال ۱۳۹۲ اضافه خواهد شد.

بر این اساس، رشد تعرفه های سونوگرافی بیست درصد(۲۰%)، رادیولوژی بیست و پنج درصد(۲۵%)، اسکن ایزوتوپ پانزده درصد(۱۵%)، رادیوتراپی پانزده درصد(۱۵%)، سی تی اسکن پانزده درصد(۱۵%) و ام آی ار ده درصد(۱۰%) است و تـعرفه سی‌تی‌اسکن اسپـیرال به‌ میـزان (۲۵%) افزایش نسبـت ‌به Conventional تعیین می شود.

سقف تعرفه های هزینه اقامت (هتلینگ) به شرح جدول زیر است:

سهم سازمانهای بیمه گر پایه در خرید خدمات تشخیصی و درمانی 

بر اساس مصوبه دولت، سهم سازمانهای بیمه گر پایه در خرید خدمات تشخیصی و درمانی از بخش خصوصی در سال ۱۳۹۳ شامل؛ معادل نود درصد(۹۰%) تعرفه دولتی خدمات تشخیصی و درمانی در بخش بستری و معادل هفتاد درصد(۷۰%) تعرفه دولتی خدمات تشخیصی و درمانی در بخش سرپایی تعیین می شود.

تعرفه خدمات حرفه ای داروسازان در بخش خصوصی در سال ۱۳۹۳ 

۱-تعرفه خدمات حرفه ای داروساز به شرط رعایت شرح وظایف ابلاغی وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی برای داروسازان معادل ۱۶ هزار(۱۶۰۰۰)ریال در ساعات روز و نوزده هزار (۱۹۰۰۰)ریال در ساعات شب و ایام تعطیل مصوب و در نسخ کمتر از نوزده هزار (۱۶۰۰۰)ریال ، هشت هزار و پانصد(۸۰۰۰)ریال است.

۲-تعرفه خدمات حرفه ای داروساز جهت داروهای بدون نسخه(OTC) که فهرست آنها توسط وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی اعلام می شود، پانزده درصد(۱۵%)بهای هر نسخه وحداکثر تا سقف هشت هزار (۸۰۰۰)ریال تعیین می شود.

۳-تعرفه خدمات حرفه ای داروساز در خصوص ساخت داروهای ترکیبی در داروخانه ده درصد (۱۰%)قیمت مواد مصرفی وحداکثر تا سقف چهارده هزار و یکصد(۱۴.۱۰۰) ریال تعیین می شود.

تعیین سقف تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی در مراکز استانها 

بر اساس این مصوبه، سقف تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی در بخش غیر دولتی در مراکز استانها و شهرستانهای تابع با توجه به وضعیت اقتصادی و اجتماعی منطقه و در سقف تعرفه‌های این تصویب‌نامه توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان و رئیس سازمان نظام پزشکی استان و یک نماینده از سازمانهای بیمه‌گر پایه استان تعیین و ابلاغ می شود.

همچنین در استانهای دارای بیش از یک دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه واقع در مرکز استان موظف به بررسی و کارشناسی تعیین سقف تعرفه‌های بخش خصوصی در منطقه با هماهنگی سایر دانشگاه ها و دانشکده‌های استان خواهد بود.

این تصویب نامه از ابتدای اردیبهشت سال ۱۳۹۳ لازم الاجرا است. ارزش ریالی ضرایت جراحی، بیهوشی، داخلی و فیزیوتراپی پس از تایید شورای عالی بیمه سلامت کشور و تصویب هیئت وزیران ابلاغ و لازم الاجرا خواهد بود.

این مصوبه مورخ ۹۳.۲.۳۰ از سوی اسحاق جهانگیری؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=40358

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x