تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

ما امروزه در جهل مدرن به سر می‌بریم / قدم برداشتن برای حضرت رسول اکرم(ص) رحمتی در زندگی ما

  • کد خبر : 40279
  • 03 خرداد 1393 - 19:17
ما امروزه در جهل مدرن به سر می‌بریم / قدم برداشتن برای حضرت رسول اکرم(ص) رحمتی در زندگی ما

مجیدی گفت: وقتی پیامبر دین اسلام را معرفی کرد، ابوجهل‌ها چه خطری را احساس کردند که این گونه به مبارزه علیه ایشان و خدا پرداختند. جهل آن‌ها، جهل ابتدایی بوده اما ما امروزه در جهل مدرن به سر می‌بریم.

به گزارش خبرنگار سینما کمال مهر حاضر در افتتاحیه جشنواره جایزه بزرگ پیامبر اکرم(ص) که صبح امروز در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد؛ مجید مجیدی” کارگردان فیلم سینمایی “محمد (ص)” گفت: خوشحالم که در این روز خجسته و بزرگ سوم خرداد در خدمت شما هستم، انجام و تولید کار برای حضرت رسول اکرم و قدم برداشتن برای این شخصیت گرامی رحمتی است که در زندگی خودمان و برای خودمان اخذ کردیم.

وی ادامه داد: در طول این سال‌ها به ساحت اسلام و قرآن کریم و پیامبر اسلام بسیار هجمه و توهین شده و ابوجهل ها و ابوسفیان‌های بسیار از ابتدای تاریخ بوده‌اند. باید بررسی کنیم و ببنیم وقتی پیامبر دین اسلام را معرفی کرد، اینها چه خطری را احساس کردند که این گونه به مبارزه علیه ایشان و خدا پرداختند.

مجیدی تصریح کرد: جهل آن‌ها، جهل ابتدایی و بسیار شدید بوده و اما ما امروزه در جهل مدرن به سر می‌بریم. اسلام‌ستیزی و اسلام‌هراسی به شکل‌های مختلف و با نشان دادن اسلام و مسلمین به شکل تروریست و با خشونت بسیار زیاد ظلمی است که در حق اسلام مظلوم ما شده است.

وی اظهار داشت: فیلم و اثر در مورد شخصیت پیامبر اسلام بسیار به ندرت ساخته شده و این آخرین فیلم که “محمد رسول الله” ساخته “مصطفی عقاد” بود بیشتر به درگیری و جنگ‌ها پرداخته و شخصیت مهربان و رئوف و دلسوز پیامبر (ص) نسبت به مسلمانان و همچنین اسیران جنگی در آن به طور کامل نشان داده نشده است.

مجیدی ادامه داد: در پروژه محمد(ص) و در جریان ساخت شهرک سینمایی عده زیادی از کسانی که تمول مالی داشتند یا از زمره ضعفا بودند به هر شکلی داوطلبانه برای شرکت در پروژه اقدام می کردند. 

من معتقدم که بیش از اینکه جفا در حق پیامبر (ص) شده باشد، جفا در حق بشریت شده. جا دارد که از چنین حرکات و جریان‌های این چینی در راه پایداری و دفاع از اسلام و پیامبر تشکر کنم، هرچند دیر اتفاق افتاد، اما خداروشکر به هر حال انجام شد. ما باید حرکات و اقدامات مهمتری را انجام دهیم، دنیای امروز از طریق هنر و به خصوص سینما اعتقادات و اهداف خود را تبلیغ می‌کند و نشان می‌دهد. ما نیز از این فرصت و ظرفیت فوق العاده استفاده نماییم و آرمان‌های خود را تبلیغ کنیم و نشان دهیم و معرفی کنیم. نه فقط در این جشنواره‌ها بلکه در تمامی زمان‌ها در پی کشف هنر و هنرمند در این زمینه‌ها باشیم. م در ابتدا پروژه‌ محمد (ص) را به چشم یک فیلم نمی‌دیدم.

مجیدی خاطرنشان کرد: در سایت‌های مختلف حرکاتی دیده شده که ما در فیلم محمد (ص) سیمای مبارک ایشان را به نمایش گذاشته‌ایم. بنده این جا می‌گویم ما سیمای مبارک ایشان را به وضوح نشان نداده‌ایم و این اخبار در سایت‌ها دروغ است.

انتهای پیام/ اس

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=40279

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x