تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

دشمن وارد جنگ روانی با ایران شده/‌جوانان در فتنه ۸۸ ‌پای‌ انقلاب‌ ایستادند/با پشتیبانی از ولایت فقیه پیروزیم

  • کد خبر : 40285
  • 03 خرداد 1393 - 19:21
دشمن وارد جنگ روانی با ایران شده/‌جوانان در فتنه ۸۸ ‌پای‌ انقلاب‌ ایستادند/با پشتیبانی از ولایت فقیه پیروزیم

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: پیام روز ملی مقاومت جمهوری اسلامی آن است که یک ملت در صورتی می‌تواند به پیروزی برسد که پشتیبان ولی فقیه و رهبری خود باشد.

به گزارش کمال مهر، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری بعد از ظهر امروز در جمع مسئولان و پاسداران سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین با اشاره به سوم خرداد به عنوان سالروز آزادسازی خرمشهر و روز ملی مقاومت در نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: در سال‌های آغازین انقلاب عراق با پشتیبانی غرب، تصمیم می‌گیرد کشور تازه انقلاب کرده ایران را تسلیم خود کند.

وی افزود: ارتش عراق با افزایش قوای جنگی و با برنامه‌ریزی شش روزه قصد تصرف ایران دارد که با مقاومت همه‌جانبه مردم روبه‌رو می‌شود.

جعفری عنوان کرد: اینجا یک سوال مطرح می‌شود که چه عاملی موجب این مقاومت شده است؛ در حالی که کشور ایران در زمینه سلاح و تجهیزات در تحریم سایر کشورها قرار دارد.

فرمانده کل سپاه بیان کرد: عامل اصلی جلوگیری از پیشروی دشمن و زمین‌گیر کردن آن، چیزی جز نیروی مردمی، رهبری و مدیریت امام خمینی (ره) نبود.

وی تصریح کرد: عراق بعد از حمله به مرزهای ایران به سرعت متوجه اشتباه بزرگ خود شد که نیروهای ایرانی تنها نیروهای سازمان یافته دفاعی نیستند، بلکه یک پشتیبانی قوی فکری در حضور داوطلبانه مردم وجود دارد.

این مسئول مقاومت و ایستادگی را از برکات رهبری امام (ره) و حضور داوطلبانه مردم در طول هشت سال دفاع مقدس خواند و تأکید کرد: حضور گسترده و بسیجی‌وار مردم به همراه رهبری الهی از مهم‌ترین عوامل پیروزی رزمندگان اسلام در دفاع مقدس بود.

جعفری تصریح کرد: ایمان و اعتقاد دو مؤلفه‌ای بود که در بدنه دفاعی مردم، بسیج و نیروهای دفاعی نظام نقش بسته بود و مردم با اطمینان فرزندان خود را تقدیم این انقلاب می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: نگاهی که با تفکر انقلابی و اسلامی و بر اساس واقعیت‌ها در داخل کشور شکل گرفت، موجب شد چهار عملیات سنگین و پی در پی ظرف مدت ۹ ماه انجام شود که در نوع خود بی‌نظیر بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به تدبیر و چاره‌اندیشی انقلابی در عملیات بیت‌المقدس بیان کرد: حرکت دوشادوش مردم با حفظ وحدت و یکپارچگی و کنار گذاشتن تعصبات سازمانی افتخار پیروزی و آزادسازی خرمشهر را شکل داد.

جعفری با بیان اینکه قداست دفاع ایران برای همیشه در تاریخ این سرزمین جاودانه می‌ماند، گفت: از معجزات انقلاب اسلامی این بود که ملت ایران در طول هشت سال دفاع مقدس تنها با اتکا به خداوند توانستند عزت و اقتدار خود را حفظ کنند.

این مسئول بیان کرد: دفاع مقدس تنها دفاع از خاک نبود، هدف دشمن از حمله به خاک ایران به انحراف کشاندن انقلاب اسلامی و ایجاد مشکل برای تحقق آرمان‌هایی بود که امام (ره) به کمک مردم آن را طرح‌ریزی کرده بودند.

وی هدف آمریکا در حمایت از جنگ عراق علیه ایران را سرکوبی نظام اسلامی عنوان کرد و افزود: نتیجه هشت سال دفاع مقدس ثابت شدن انقلاب اسلامی ایران و صدور این انقلاب به جهان بود و امام فرمودند که ما انقلابمان را در جنگ صادر کردیم.

جعفری تصریح کرد: پیام روز ملی مقاومت جمهوری اسلامی آن است که به یاد داشته باشیم، یک ملت در صورتی می‌تواند به پیروزی برسد که پشتیبان ولی فقیه و رهبری خود باشد.

فرمانده کل سپاه پاسداران بیان کرد: جوهره نظام و انقلاب اسلامی مقابله با نظام سلطه و رشد جامعه اسلامی و اسلام‌محوری در سطح کلان است و این موضوع ایستادگی در برابر زورگیری دشمنان و ستمگران معنی می‌دهد.

این مسئول یکی از نشانه‌های مؤمنان را جهاد در راه خدا ذکر کرد و یادآور شد: انتظار جهاد فی سبیل‌الله و ازخودگذشتگی در راه دین خدا، موجب نجات در آخرت و ثمره آن بهشت است.

جعفری گفت: تهدید امروز دشمن فشار اقتصادی در کنار تهاجم و شبیخون فرهنگی است، یعنی دشمن با تمام قوا به باور، فرهنگ، ایمان و اعتقادات مردم حمله می‌کند و نظام اسلامی روی این باورها استوار است.

وی با اشاره به ابزار رسانه که هم‌اکنون در تسخیر دشمن است، تأکید کرد: دشمن به این رسیده است که اگر دل‌ها و باورهای جوانان ما را خدشه‌دار کند در واقع همه کار را انجام داده و در عمل وارد جنگ روانی با ایران شده است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امروزه شاهد رویش‌های انقلاب هستیم، خاطرنشان کرد: نسل جوان امروز در برابر هجوم شبهات فکری و فرهنگی دشمن قرار دارد ولی با این حال در تمام صحنه‌های انقلاب شاهد حضور پرشور جوانان هستیم.

وی عنوان کرد: به عنوان نمونه در فتنه ۸۸ خطر آن شرایط از خطر هشت سال جنگ هم بیش‌تر بود، اما جوانان ما پای این انقلاب و امام و شهدا ایستادند.

جعفری با بیان اینکه ایستادگی همان راه شهداست، عنوان کرد: پاسداران، بسیجیان و هر نیرویی در هر لباسی و کسوتی باشند باید بدانند که مؤلفه اصلی قدرت ملی ایران برگرفته از ایمان و باورهای ملت و مردم است.

وی در پایان دوران دفاع مقدس را به عنوان درسی برای باور ملت و خوداتکایی دانست و خاطرنشان کرد: امروزه با وجود تمام فشارهایی که وجود دارد، ملت پای نظام و انقلاب خود ایستاده‌اند.

انتهای پیام/۲۶۶۷/غ۴۰

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=40285

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x