تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

تا زمانی که اسرائیل وجود دارد به مقاومت نیاز داریم/ اسرائیل به شدت از واکنش حزب الله هراس دارد

  • کد خبر : 40157
  • 03 خرداد 1393 - 9:17
تا زمانی که اسرائیل وجود دارد به مقاومت نیاز داریم/ اسرائیل به شدت از واکنش حزب الله هراس دارد

“امیل لحود” رئیس جمهور سابق لبنان با اعلام حمایت دوباره خود از مقاومت گفت تا زمانی که اسرائیل وجود دارد مقاومت هم باید وجود داشته باشد.

به گزارش کمال مهربه نقل از رییس جمهور سابق لبنان با اعلام حمایت دوباره خود از مقاومت گفت تا زمانی که اسرائیل وجود دارد مقاومت هم باید وجود داشته باشد.
“امیل لحود” در گفتگوی اختصاصی با شبکه المنار گفت: من زمانی که فرمانده ارتش و سپس رئیس جمهور بودم تلاش کردم برای ایجاد لبنانی قوی اقدام کنم. یک رییس جمهور نمی‌تواند خود را از مسایل مهم کشورش کنار بکشد و اگر من این کار را می‌کردم پیروزی‌‌های سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ در برابر اسرائیل بوجود نمی‌آمد. در آن زمان متاسفانه همه کشورهای عرب با اسرائیل بودند و ما کار سختی در پیش داشتیم. پس از این پیروزی‌ها ما همچنان به مقاومت نیاز داشته و داریم. تا زمانی که اسرائیل وجود داشته باشد همه کشورهای عرب نیاز به سلاح مقاومت دارند.
لحود در خصوص وعده‌ها برای تقدیم سلاح به ارتش لبنان گفت: مطمئن باشید غربی‌ها هیچ گونه سلاحی به ما نمی‌دهند که بتوانیم از آن علیه اسرائیل استفاده کنیم. نمونه این مسئله موشک‌های ضد هوایی است که ما حق در اختیار داشتن آن‌ها را نداریم. البته ممکن است بتوانیم سلاح راهبردی مورد نیاز خود را از ایران، چین یا روسیه دریافت کنیم.
رئیس جمهور سابق لبنان افزود: برخی از حضور حزب الله در سوریه انتقاد می‌کنند. در پاسخ به این افراد می گویم که آیا نمی‌بینید چه بر سر کشورهای منطقه آمده است؟ آیا ما باید بنشینیم تا دشمن به ما حمله کند؟ اگر حزب الله در برابر دشمنان ایستادگی نمی‌کرد بی شک لبنان هم به سرنوشت کشورهای عربی دچار می‌شد و اسرائیل با سوء استفاده از این فرصت تا قلب بیروت پیش می‌آمد اما اکنون از واکنش حزب الله به شدت هراس دارد. به همین دلیل است که من اعتقاد دارم رئیس جمهور جدید باید به مقاومت ایمان داشته باشد و نه در سخن بلکه در عمل از مقاومت دفاع کند. اگر ارتش و رئیس جمهور ازمقاومت دفاع نکنند لبنان از حمله اسرائیل در امان نخواهد بود.
انتهای پیام/
برچسب ها: ، غرب

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=40157

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x