تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
0

امروز مردم با پهلوانی وداع کردند که روزی شیطان بزرگ را شکست داد

  • کد خبر : 40103
  • 03 خرداد 1393 - 0:13
امروز مردم با پهلوانی وداع کردند که روزی شیطان بزرگ را شکست داد

نائب رئیس کمیسیون فراکسیون ورزش گفت: امروز روز وداع آخر با با جهان پهلوان ایرانی است که روزی شیطان بزرگ را به زانو در آورد.

به گزارش کمال مهر، نائب رئیس کمیسیون فراکسیون ورزش در گفتگو با خبرنگار ما در حاشیه مراسم تشیع پیکرجهان پهلوان علی رضا سلیمانی با بیان این مطلب افزود : زمانی که هنوز در کشور ، ورزش رونق خاصی نداشت در مسابقات کشتی قهرمانی جهان در «مارتینی» سوییس ، یک قهرمان ایرانی برای اولین‌بار در تاریخ کشتی آزاد کشور قهرمان آمریکایی «بومگاتنر» که صاحب چندین مدال جهانی بود را شکست داد و مدال طلای سنگین‌وزن دنیا را به دست آورد که هنوز هم افتخار آن بر تارک تاریخ ایران اسلامی می درخشد.

نائب رئیس کمیسیون فراکسیون ورزش : امروز مردم با پهلوانی وداع کردند که روزی شیطان بزرگ را شکست داد

وی ادامه داد: این افتخار آن قدر مهم بود که بسیاری از روزنامه‌های معتبر دنیا در آن روزگار ، نتیجه این مسابقات را تیتر اول خود کرده و به تحلیل آن پرداختند و معروف شد که علی سلیمانی توانسته است شیطان بزرگ را شکست دهد.

نائب رئیس کمیسیون فراکسیون ورزش با بیان اینکه جهان پهلوان علی رضا سلیمانی در طول زندگی پر بارش ۶ بازوبند پهلوانی بر بازوان ستبرش بسته شد گفت : امروز شاهد بدرقه گرم و مهر پهلوان دوستان ایرانی از اقصی نقاط ایران هستیم که برای وداع با او به کرج آمده اند و این تشیع جنازه با شکوه نتیجه اقتدا نمودن به مولای متقیان علی ( ع) است که علی رضا سلیمانی عمری را به ولایت ایشان دلبست و روحیه ای پر از فتوت و جوانمردی داشت.

تابش ادامه داد: امروز نه تنها  ورزشکاران ، مسئولین ، هنرمندان ، پهلوان دوستان و مردم عادی با جهان پهلوان علی رضا سلیمانی به گرمی وداع کردند و او را تا خانه ابدی خود بدرقه نمودند بلکه ایران اسلامی نیز که سرشار از فرهنگ غنی ایرانی و آموزه های دینی است از وی قدر دانی  و با این استقبال و بدرقه گرم به شایستگی پهلوان خود را معرفی نمود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: نسلهای جدید ورزش باید از چنین قهرمانانی درس های زیادی بیاموزند و نگذارند منش و روش پهلوانی در ایران به فراموشی سپرده شود.

منبع:تیتر۱

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=40103

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x