تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

آمار بیکاران استان البرز از ۱۴۸ هزار به ۸۴ هزار نفر کاهش یافت

  • کد خبر : 40290
  • 03 خرداد 1393 - 19:26
آمار بیکاران استان البرز از ۱۴۸ هزار به ۸۴ هزار نفر کاهش یافت

در چهارمین کارگروه اشتغال استان البرز اعلام شد: بر اساس آمارها تعداد بیکاران البرز از ۱۴۸ هزار نفر به ۸۴ هزار نفر کاهش یافته است.

 

به گزارشکمال مهر به نقل از کرج رسا، یکی از محورهای چهارمین کارگروه اشتغال استان در سال ۹۳ که از صبح امروز شنبه به ریاست مهرداد مظفری معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری البرز  و با حضور رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی کشور ، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی در سالن شهدای دولت استانداری تشکیل شده است، به ارائه آماری در خصوص سهم اشتغال در استان اختصاص داشت.

آماری که توسط کارشناس اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قرائت شد.

براساس این آمار که برگرفته از آخرین گزارش های مرکز آمار ایران است؛ عرضه نیروی کار در استان البرز طی سالهای ۹۰-۹۲  از ۸۶۷ هزار به ۷۹۱ هزار افزایش داشته است .

دلیل این پیشی نیز رشد تقاضای نیروی کار نسبت به رشد عرضه نیروی کار بوده است.

بر همین اساس تعداد بیکاران در استان البرز از ۱۴۸ هزار نفر به ۸۴ هزار نفر کاهش داشته است و نرخ بیکاری در استان البرز از ۱۹٫۳ درصد در سال ۹۰ به  ۱۰٫۷ درصد در سال ۹۲ رسیده است.

در ادامه این گزارش آمده است: آمار زنان بیکار  در استان البرز از ۶۳٫۴ درصد در سال ۹۰ به ۲۶٫۹ درصد در سال ۹۲ کاهش داشته است.
همچنین نرخ کاهش مشارکت زنان در استان نیز از ۱۳٫۷ درصد به ۱۰٫۱ درصد رسیده است و حاکی از کاهش جمعیت زنان شاغل طی سالهای ۹۰ – ۹۲ بوده است.

این کارگروه در حال حاضر با موضوع  بررسی نحوه توزیع استانی تسهیلات بانکی اعطایی به طرح های معرفی شده، نرخ کارمزد بانک ها به منظور ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی ، تبیین بسته سیاسی اجرای توسعه اشتغال پایدارو بررسی عملکرد مشاغل خانگی و تسهیلات ارائه شده از سوی بانک ادامه دارد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=40290

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x